tilbage

Land Rover Forum  

Index
79966: R380 - 1.211 Gear ratio? (30-03-2009 19:50:40)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.215.163.32)
Jeg overvejer seriøst at købe et sæt renoverede gearkasser (både hovedkasse og transfer) fra Ashcroft i england.

Ashcroft reklamerer med at jeg for ekstra 100 pund, kan få en transferkasse med 1.211 ratio i stedet for de normale 1.410 og dermed få en 15% højere gearing.

Jeg kunne bruge en lidt højere gearing, da jeg synes at motoren trækker lidt vel mange omdrejninger, bare man kommer over 100km/t, men er i tvivl om hvorvidt der er ulemper ved skiftet (ud over lidt dårligere accelleration, går jeg ud fra..)

- er naturligvis ikke interesseret i at få lidt lavere omdrejninger på toppen, hvis det betyder at motorens moment/trækmønster ændrer sig markant negativt

Er der nogen der har erfaringer med dette?

Bilen er en defender 90 med 300tdi (R380 og LT230)

mvh
Christian

Index
79973: sv: R380 - 1.211 Gear ratio? (30-03-2009 22:33:58) (svar på 79966)
Jakob Carlsen #5397, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.65.226)
Hej Christian
Kører selv med den gearkasse (fra en Range Rover) på min 110" bus med International 2,8 motor. Det fungerer rigtig godt men den har også lidt flere kræfter end en standard 300tdi. Umiddelbart vil jeg tro, at du ingen problemer får. Lavgearet er stadig samme gearing. mvh Jakob
Index
80042: sv: sv: R380 - 1.211 Gear ratio? (01-04-2009 13:54:01) (svar på 79973)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.88.71.2)
Hej Jacob,

Tak for tilbagemeldingen.
Jeg overvejer virkelig hvilken gearkasse jeg skal vælge.

Så vidt jeg ved har International-motoren dog ca. 35% større moment end min 300tdi'er, så jeg er ikke helt sikker at den ikke kommer til at føles meget sløv (sløvere..) i de lave hastigheder.