tilbage

Land Rover Forum  

Index
7999: V8 motor og emision (27-02-2003 21:33:09)
Erik Jørgensen #1594, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.161.35.179)
Vi har et problem med en 110"V8´ 84 der efter ca.5 min. stiger i omd. til ca. dobbelt tomgang, hvad er galt?
Ved siden af hvert tændrør er et rør ,ca.5mm tykt som er gennemtæret,kan vi pille rørerne fra eller skal de være der?
Index
8000: sv: V8 motor og emision (27-02-2003 22:05:54) (svar på 7999)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.120.227)
Hej Erik
Problemet er de butterfly ventiler, der sidder i kaburatorernes gasspjæld. De er anbragt der, for at mindske forurening, når gaspjældet lukkes (når man slipper speederen).
På min 110 V8 har jeg afmonteret gasspjældene (de sidder med 2 skruer hver) og limet de 2 x 2 butterflyventiler fast med araldit.
Siden har jeg ikke haft problemer med at den stiger i tomgang (til ca. 1500 omdrejninger).
Jeg har aldrig haft de nævnte rør adskilt, men jeg tror, at du skal sætte propper i, så du ikke får udstødning ud ved tændrørene.
Hilsen Steen
Index
8399: sv: sv: V8 motor og emision (17-03-2003 17:40:38) (svar på 8000)
Gitte & René Davidoff #6283, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 62.107.158.13)
Tak for de gode råd jeg fik ang. butterfly ventiler og emmisionsrør.

Butterfly ventilerne er loddet til og emmisionsrørene er fjernet og omløberne er svejset til

Nu går motoren rigtig godt.

Med LR hilsen

René Davidoff
Index
8004: sv: V8 motor og emision (28-02-2003 07:42:37) (svar på 7999)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.54.64.199)
Jeg lodede mine spældtingester fast, det er nemt og det virker.

Ang. rørene ved tændrørerne, så er det et eller andet flippet forsøg på at lave noget antiforurenings opvarmet luft osv.
Af med rørene og i med nogle propper, evt, sav rørene over og svejs dem til. Påmonter derefter "stumperne" igen.

Hvis din motor "skyder" ved rørerne bagefter er der en eller flere svejsningerne/rørene der ikke er tætte.

Hilsen
Struntze
2005
Index
8018: sv: V8 motor og emision (28-02-2003 20:31:33) (svar på 7999)
Niels Josephsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.79.86.106)
Hej Erik

Omdrejningerne skyldes sansynligvis at små ventiler står konstant åbne Inden du kaster dig ud i ødelægge dine gasspjæld for bestandig så prøv lige at rense de små ventiler i spjældet med cellulosefortynder (benzin og andre opløsningsmidler duer ikke) det hjalp på min.