tilbage

Land Rover Forum  

79985: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 10:13:11)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)

Jeg forstår ikke hvad det er DLRK forsøger at formidle af budskaber i Oasen, som ikke allerede er på vores hjemmeside.

De annoncer der gentagende gange bliver vist i bladet burde være på hjemmesiden i stedet. Det ville gøre hjemmesiden mere levende og jeg behøvede ikke at bruge største delen af mit kontingent på at læse reklamer.

Billederne i bladet er taget ud af "dagens billede" så der er intet nyt at kigge på der heller!

Aktivitets kalenderen har vi ligeledes også på hjemmesiden.

Roverbørsen er blevet aflivet i papirform og findes kun på hjemmesiden og det fungerer super!

Nye medlemmer, Jeg må indrømme at jeg ikke har ledt efter dem på hjemmesiden, så jeg ved ikke om de er der, men hvis ikke burde det ikke være så svært at lave der i stedet.

Hvad er der så tilbage..... Formandens spalte, ja. Informationen er allerede givet ud på forum for længe siden, men den skal jo med i Oasen officielt, men det er altså intet nyt, sorry!

Barske Bertha rejsen er fin læsning, men den kunne sagtens være tilgængelig på vores hjemmeside. Turen med cancer ramte børn er også en fin artikel, men hvorfor giver man ikke de 2 historier plads på hjemmesiden i stedet?

Metalisering... har været vist på hjemmesiden også, men her burde der være meget mere plads på vores hjemmeside. Vi/i har mange gode ide'er til alle de herlige problemer/udfordringer Land Rover har skabt for os. Nogle finder vi selv løsningen på, men andre skal vi ha' lidt hjælp til og det vill være fantastisk hvis man kunne samle alle "guldkornene" på vores hjemmeside i stedet for at skulle bladre i samtlige 8 års Oaser for at finde det man husker at have set engang, men ikke lige husker hvornår. "Alzheimer light"

Der er i vores udmærkede klub rigtig mange der forsøger, at opfinde den dybe tallerken uafhængigt af hinanden, og det ville unægteligt være rart hvis info om hvordan og hvorledes man gjorde tingene bedst, var tilgængelig på hjemmesiden i stedet for førnævnte samling af Oasen.

Jeg har stor respect for dem der gider gøre noget aktivt for klubben, men man burde nu hvor der alligevel skal rokeres så meget i klub ledelse m.m ændres på sammensætningen og nedlægges et par poster.

Kort sagt, oasen rummer desværre kun "old news" og det man gerne ville læse om feks afgift farcen er ikke med heller før næste gang og så er det igen "old news"

Det var super fint med Oasen i 80'erne & 90'erne, men nu er fremtiden og det digitale medie altså over os og det er kommet for at blive, så kunne man ikke i klubben aflive den "Dinosaurus Oase" og gøre klubben mere i takt med tiden før vi ender med, at tabe alt det der igennem lang tid er bygget op i DLRK, på gulvet

MVLR90V8G4H Rasmus
79986: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 10:29:25) (svar på 79985)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Hej Rasmus.
Jeg er enig med dig i at Oasen til tider er lidt "tynd" i det. Måske fordi at redaktøren ikke brænder for sagen som han selv skriver, men også fordi alle vi andre ikke bidrager med stof. Det er klart for mig at det må være svært ene mand at fylde et blad med interressant læsning for medlemmerne, når man kun arbejder på frivillig basis.
Jeg tror at der er mange medlemmer der sagtens kunne bidrage med artikler og gode billeder, fra deres Land Rover liv, som kunne være spændende for andre.
Jeg er sikker på at redaktøren, med kyshånd, tager imod relevante historier.
Meningen med Oasen er at få diverse klubrelateret ud til ALLE medlemmer og ikke kun til dem i cyberspace.
Personligt glæder jeg mig hver måned til Oasen. Den er nemmere at hive med på lokum end PCén :)
Kom nu alle skabsjournalister, ud af busken, frem med pennen og kameraet!!!
Vh,
Ole Pars
79988: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 10:45:05) (svar på 79986)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Vi lever i en verden hvor alle skal have en nemkonto og regninger betales over netbank for at slippe for 15,- i gebyr, bare for at få lov til at betale!

Hvem i denne del af verden DK har ikke adgang til nettet?

Jeg er sikker på at det ville flyde med historier og input fra os i DLRK hvis det kom på hjemmesiden fremfor i "Dino Oasen"

Så blev man også fri for at bladre flere års Oaser igennem for at finde det relevante, for det er ikke længere end et klik væk.

Vi bruger jo heller ikke telefonbogen længere, men kraks eller lign.

Pengene til fremstilling og fremsendelse af Oasen kunne bruges meget bedre.
Oasen i papirform burde være et tilvalg og ikke noget alle skal have!
Man kunne evt selv printe den ud hvis man absolut vil have den, eller....ikke har en PC, ;-) men det har man jo selvfølgelig når man er kommet så langt....

(Skrevet med min laptop på lokum, ja, tak!!!)

79990: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 11:06:04) (svar på 79988)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Nu jeg læser dit seneste indlæg; jeg kan sagtens se at dit argument holder et eller andet sted og at fremtiden nok også vil bistå dig i din holdning - især hvis man giver det et miljømæssigt tilsnit (hvilket efter sigende skulle være gul værd da samtlige politikere også benytter sig af det). Det er jo meget papir, der går til og en hulens masse penge oveni til at trykke papirversionen - og såfremt indholdet vedbliver at være så "tomt" som denne måneds udgave, så vil bladet blot blive lagt på hylden til alle de andre uden senere at kunne bidrage som opslagsnyttigt medie - og så kan jeg kun sige "hørt!" til din bekymring. Men lad os nu se, hvad der bringes for dagen i forbindelse med dit indspark.

Hilsen
Stefan
79991: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 11:09:57) (svar på 79988)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Et konstruktivt forslag kunne være at prøve at få Land Rover Danmark, til at give et månedligt bidrag, i stedet for bare at annoncere.
Så kunne de give brugbar info om deres produkter, lidt ligesom de gør i deres eget blad. For min skyld kunne vi egentlig godt bare trykke deres artikler, hvis de gik med til det. Det ville være aktuelt for begge parter.
Dengang Morten var redaktør saksede han ofte lidt fra bladet Land Rover Owner international, hvilket medlemmerne dog også til tider var trætte af. Jeg syntes det var fint, selvom jeg oftest havde læst historierne i forvejen.

Som modstand til Rasmus' forslag vil jeg sige, at jeg er glad for, at hjemmesiden ikke er fyldt med reklamer.

MVH Jakob E S
79992: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 11:18:43) (svar på 79991)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Desuden synes jeg inden der drages nogen konklusioner ud fra indlæg her på forum, at vi skal huske at alle modstanderne af dette forslag aldrig vil se det, da de jo netop ikke bruger Forum.
Med baggrund i dette kunne det jo være en ide at lave en undersøgelse i Oasen næste gang. så kan man jo se hvor mange svar man får tilbage via post. Lidt langhåret men det er jo nok det, der skal til hvis man skal lave en fair undersøgelse.

Desuden er det jo heller ikke alt, der er up to date på nettet. Eksempelvis er det senest publicerede HB referat fra januar?
Disse referater fra HB kunne jo i øvrigt også trykkes i Oasen, da det jo er god info om hvad der foregår i klubben.

MVH Jakob E S
79994: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 11:40:04) (svar på 79991)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Nej tak - lad os holde stien ren og dermed fri for LR Danmarks fingeraftryk (og andre firmaers) i vores OASEN udover deres betalte reklamer, da LR Danmark uanset hvad, er et komercielt foretagende og ikke et kluborienteret filatropisk foretagende. Jeg ville nødig se at der plæderes for events, gear og andet, i bladet, hvor jeg ville skulle blive nødt til konstant at skulle skæve til bagrunden herfor i en uendelighed da sådanne indlæg vil være blevet sponsoreret af netop et komercielt foretagende. Objektiviteten ville ryge sig en tur.

Ikke fordi jeg som sådan har noget imod LR Danamark - men det er nu lige dem, der nævnes i dit indlæg. Jeg har samme holdning overfor alle komercielle indlægs natur i klubblade - de skal betragtes med meget mistroiske briller, da sådanne indlæg i sagens natur er at sammenligne med reklame.

Hilsen
Stefan
80000: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 13:40:00) (svar på 79994)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Så skal det måske også anses for fri reklame når et andet medlem skamroser et LRDK arrangement?
Husk på at folk fra LRDK og deres forhandlere også er medlemmer af klubben og dermed vel bare kan skrive et af de ellers så efterspurgte indlæg til Oasen.
Jeg kan ikke se, at der er en problemetisk forskel på om et menigt medlem eller en redaktør skriver et indlæg om et emne, eller en person der arbejder med det til dagligt og rent faktisk ved noget om det skriver noget.
I bedste fald kunne vi få noget at vide om hvad, der sker inde bag væggene hos det firma, der producerer vores biler og dele.
Jeg ser ikke hvad problemet ved at nogen får en økonomisk gevinst er? Vi kunne risikere at få et bedre forhold dem? Jeg er sikker på at vores redaktør til enhver tid kan skelne mellem hvad, der skal i Oasen og hvad der ikke skal i.

Jeg forstår godt at klubben af og til har et anstregt forhold til vores samarbejdspartnere, når vi gerne vil have sponsorpræmier, køre billigt i deres terræn og få gode råd og støtte fra dem; men de må ikke få lov at informere os om hvad de kan?

MVH Jakob E S
80006: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 14:51:22) (svar på 80000)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Nu er jeg (heldigvis) ikke redaktør, så det er mig heller ikke pålagt at sætte restriktioner. Men - når det så er sagt, så har netop redaktøren det overordnede ansvar med hensyn til at forudse/imødegå/forhindre udnyttelse af mediet til egne reklamefremstød (mere eller mindre skjulte), som måtte dukke op med memllemrum under dække af at være legale informationer til,bladets læsere.
Forskellen på at en redaktør skriver et indlæg om et et bestemt emne og et menigt medlem består mig bekendt i at redaktøren er forpligtet til at afgive objektive/legale informationer og medlemmet som sådan kan fremkomme med subjektive betragtninger i sine indlæg - som redaktøren så enten kan afvise (fordi det strider mod nogle regler) eller på forhånd oplyse at redaktionen ikke er deler sammen holdning som de forskellige indlæg i bladet (står som regel på første inderside af så godt som alle blade sammen med anden info om bladet).
Jeg mener også at redaktøren har bemyndigelse til at kontakte indlægsskribent, såfremt redaktøren føler sig overbevist om at indlægget mere ligner reklame end objektiv reportage/oplysning/info/m.m. for at få vished om indholdets karakter.
Det ER problemtatisk såfremt indlæg funderes på reklame og meningen er at fremme et specielt produkt under dække af at være en legal og objektiv skrivelse. Så vil jeg påstå at klubbladet forsøges misbrugt i komercielt øjemed. Husk på, at jeg her ikke påstår at det skulle være foregået, men skulle man give los for den form for klubaktivitet, hvor økonomisk gevisnt kommer med i spillet - så vil jeg hellere købe et magazin om denne form for produkter og dermed vide mig sikker med hensyn til indholdets karakter end at være med til at betale til et klubblad, hvor diverse firmaer får frit og uigennemsigtigt spil til at "sælge" deres varer under dække af f.eks. objektiv reportage om et offroadevent med brug af diverse spil og andre sager til formålet, hvor disse indlæg så især lovpriser et specielt produkt frem for et andet. Kan du følge mig?

Har du brug for materiel-info om et givet produkt - så kast op på producentens hjemmeside eller google produktet.
Du vil på den måde få bredere vished om produktets muligheder, fordele og ulemper samtigig med at du her også har mulighed for at tage de skeptiske briller på og ad den vej tage lovprisningerne med et gran salt. Det er straks sværere at gennemskue baggrunden for et medlemsindlægs valør, når du rent faktisk ikke kan blive helt klar over om dette medlem taler på egne personlige oplevelsers vegne med produktet eller om dette medlem taler sit firmas sag udelukkende med indtjening til firmaet for øje.

Hilsen
Stefan
80009: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 15:19:31) (svar på 79986)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej

Jeg er enig med dem der siger at Klub-bladet er hvad vi medlemmer gør det til! Det er altså et andet medie end denne hjemmeside. Det et mere roligt medie, hvor der er plads til mere fordybelse og flere nuancer end der er plads til her, hvor alt er til diskussion, og hvor fokus hurtigt ændrer sig.

Et blad er også mere læsevenligt, især når det drejer sig om lidt længere artikler, som f.eks rejseartiklerne som jeg personligt sætter stor pris på.

Måske kunne man overveje at det kun skulle udkomme hver 2. måned, og så nedsætte et bladudvalg, så Asger ikke stod med det alene. Dette udvalg kunne sparke lidt til os andre, så vi kom ud af busken. For der er jo masser af medlemmer der ikke holder sig tilbage for det skrevne ord, hvad dette forum jo også bærer præg af.

Bare en tanke

Hilsen Niels
79987: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 10:37:50) (svar på 79985)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Nu læste jeg lige dit indlæg igennem, og undervejs poppede denne sætning op i hovedet på mig med mellemrum: "det er på grund af de medlemmer, der ikke har internet".-slut. Det er i hvertfald den sætnings indhold, som var ledelsens svar, jeg kan ihukomme mig fra en tidligere gang, hvor nogen i klubben stillede dit spørgsmål.

Hmmmm - om man så kan acceptere denne konklusion er vist ret subjektivt betonet. Jeg kan sagtens følge dig i din "frustration", da jeg da denne gang faktisk grublede over det samme, da jeg læste bladet - for der er ikke nævnenyttigt meget nyt at hente i denne måneds blad.

Retfærdigvis skal det vel lige nævnes, at jeg da mener at reklamerne er med til at financiere bladets tilblivelse, og annoncørerne vel har krav på et givet antal figureringer eftersom de vel har betalt et beløb for det - så fred være med det (det gør det på den anden side også nemt at finde dem - da de jo står i bladet hver gang - og man ikke lige har tændt for det firkantede alter).

Jeg tror at denne måneds udgave har været ramt af det der i fagsprog kaldes "agurketid" -- men bladets indhold bliver ikke bedre end medellmernes egen lyst til at bidrage med input og historier i form af friske billeder og oplevelser (det har jo lige været vinter, finanskrisen kradser og deraffølgende stress og jag, så mange måske ikke lige har overskudet til at komme med "good stuff") - det er i hvert fald lige min umiddelbare betragtning.

Men - det kan da godt være at det trykte medie er trængt op i en krog og fremtidens klange lyder "luk og sluk og stop trykkemaskinen - og tænd igen -- online!" - aviserne er jo også trængte i denne tid og fremtiden ser noget grumset ud.

Hilsen
Stefan
79995: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 12:42:52) (svar på 79987)
Per Lundsager #2075, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.160.124.47)
En servicemeddelse til deltagerne i denne debat: Det fremgår af klubbens regnskaber, som er udsendt sammen med indkaldelse til Landsrådet 2009, at klubbens udgifter til Oasen udgør ca halvdelen af kontingentet og ca. det dobbelte af regionsomkostningerne. Da evt. beslutninger om Oasen tages ved Landsrådet er det vel en ide for deltagerne i diskussionen også at vende sagen i deres region så de delegerede har om ikke et mandat så ihvertfald nogle meninger fra deres region at tage med til Landsrådet.
Hilsen
Per Lundsager, klubrevisor
79998: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 13:31:54) (svar på 79995)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Det var s.... da ikke så lidt, det koster (det var ikke lige et regnskab jeg havde sådan lagt nævneværdigt mærke til) - hold da op.
Det indebærer så et ret stort ansvar for indlæggenes valør - vil jeg så som menigt klubmedlem påstå. Sagt med andre ord og objektivt betragtet, at der i så tilfælde ikke er råd til agurketidsudgivelser. Så må grundlaget (de skriftlige anvisninger og vedtagelser) vel hurtigst muligt laves om til at imødegå dette problem - i form af færre udgivelser, men så til gengæld med fyldigt og kvalitativt indhold - femfor det af vedtægten udstukne kriterium med 12 udgivelser og x-antal sider om året.
En gennemgribende omstrukturering. Godt at Rasmus Küpper egentlig fik bragt problemtaikken på banen.

Hilsen
Stefan
80002: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 13:48:59) (svar på 79998)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Sidste gang snakken faldt på om Oasen skulle ud 12 gange med tvivlsomt indhold eller om den kun skulle udgives når der reelt var indhold til den, endte det mig bekendt med, at Morten Dam ikke ville stå ved at udgive den i den form den har nu, så Asger overtog og blev pålagt at udgive det stof der nu engang er tilstede ved deadline.

Jeg mener ikke at Oasen i trykt form skal aflives men derimod forbedres.

MVH Jakob E S
80001: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 13:44:24) (svar på 79995)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 77.212.219.89)
Hej må indrømme at budgettet til oasen kommer lidt bag på mig. Mon ikke det er muligt at forære de få medlemmer der ikke ejer en pc en sådan,vi er helt sikkert mange der har en ældre model stående og fylde op.Efter min mening kan det kun gå for langsomt med at få nedlagt oasen,som vi kender den,fks.1 julenummer med div. indkaldelser+årsstatus osv.muligvis et sommernr.med LA info osv.Bare for hyggens skyld.Med alle de sparede penge kan vi hurtigt få købt egnede terræner+evt.gratis LA.
Blot nogle tanker.
Mlrh.søren
80003: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 14:29:01) (svar på 80001)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Inden vi smider Oasen ud med opvaskevandet, bør vi tænke på de medlemmer der mener at Oasen er det eneste de får for det årlige kontingent, det være sig både tidligere og nuværende medlemmer.
Og når der ikke er artikler i bladet, -ja så er årsagen at finde hos os selv.
Følg derfor Ole Pars opfordring.
Skriv og vær med til at bevare bladet.
Mvh.
Martin
80004: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 14:46:43) (svar på 80003)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hørt!

Martin, du skriver den første... Så skal vi andre nok følge efter! (Nogle skal jo kaste den første sten, og jeg har ikke tid lige nu! - kun lige til, at skrive det her hihi)....

For jeg skal ud og lave noget på min bil.....snøft!
80008: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 15:05:26) (svar på 80003)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Citat:
"...tænke på de medlemmer der mener at Oasen er det eneste de får for det årlige kontingent..."

Hvis den påstand har sin sandhed - og der er substans i den betragtning --- så står det mere galt til end godt er - og så bør der nok revurderes kraftigt på alle planer i denne klub. Enten bør disse medlememr så vælge at melde sig ud eller selv være med tila at få gang i sagerne.

Jeg tror nu engang på at citatet er en hul frase, som bruges fra tid til anden (fordi det er letkøbt og lyder cool som argument) - i stil med politikernes måde at få skrabet alting op under neglene og godt pakket ind i "miljø-pladdder"spørgsmål selv om miljøet er det sidste de i sidste ende bekymrer sig om.

Selvfølgelig få man som medlem andet end OASEN for sit kontingent -- men man må nok flytte sin egen R-ø-v lidt længere end en gang månedligt fra lænestolen til postkassen og tilbage igen og derpå brokke sig over OASENS manglende indhold i arrangementsøjemed - ja, det bliver nok nødvendigt vil jeg tro for disse medlemmer.

Hilsen
Stefan
80005: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 14:47:34) (svar på 79985)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.63.99.158)
Ja Oasen er en tynd kop te, men det er jeres egen skyld, det er meningen at medlemmerne skal bidrage med indholdet til bladet, da man ikke har ansat en journalist til at lave det. Jeg bidrager så rigeligt med mit arbejde med at samle materialet til trykkeren, og skrive nogle artikler når jeg har noget at fortælle.

På Landsrådet i 2007 besluttede man først at bladet skulle sættes af trykkeren da man ikke kunne acceptere udgivelses, således at det indleverede materiale pr. deadline blev lavet til et blad af trykkeren, lige meget hvor tyndt det endte med at blive.

Og efterfølgende spurgte man Morten Dam om han ville arbejde under disse betingelser. Det ville han ikke.

Da man nu havde besluttet at redaktøren var degraderet til artikel-indsamler og juridisk redaktør, valgte jeg at når der ikke var andre der ville gøre arbejdet, kunne jeg godt modtage artikler og andet materiale, og læse om jeg så juridiske problemer i at trykke det, og sende det til trykkeren.

Morten Dam har valgt ikke at sende flere artikler til Oasen, og PauSe har ikke sendt nær det antal han tidligere gjorde.

Det har jeg nu gjort i snart 2 år, og har ikke været overbebyrdet med artikler.

Jeg har aldrig været specielt fortaler for at bruge 50% af klubbens budget på Oasen, men hvis den skal udgives, skal det være hver måned, da der ellers ikke kan bringes invitationer til arrangementer og indkaldelser til regionalforsamlinger, og siden sidst bliver temmelig uaktuel for regionerne. Og da man på Landsrådet i 2008 besluttede at fortsætte Oasen, blev jeg på posten, da der ikke var nogle der ønskede at overtage.

Jeg er klart tilhænger af at lave det om til noget internetbaseret, men det kræver stadig at der er nogle der skriver noget, og at der bliver lavet et system til det på hjemmesiden, og en ansvarshavende redaktør.

Jeg har en masse ideer, som kan gives videre til den ny IT-udvalgsformand der skal vælges (jeg er selv blevet spurgt om jeg er interesseret i den post)


Med venlig hilsen
Asger Jørnow
80007: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 14:53:24) (svar på 80005)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Asger - jeg forstår dig fuldt ud og er enig med dig.

Hilsen
Stefan
80010: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 15:37:04) (svar på 80007)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Hej Alexander
Jeg er faktisk i gang med at planlægge en artikelserie. Og jeg kan love for at der er opbakning fra redacteur Jørnow.
Både på den ene og den anden måde.
Så lad os nu se hvem der kommer først.
Tø - hø.
Mvh.
Martin
Der nu er selvudnævnt journalist (spire)
80011: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 15:38:54) (svar på 79985)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Hej

Jeg har tidligere gjort mig til talsmand for, at DL-RK gennemfører en medlemsundersøgelse for at få et mere præcist indtryk af ønsker og forventninger til et medlemskab af klubben (kan I huske trådene om de stakkels Freelander-ejere, der følge sig overset ....). En medlemsunderøgelse om holdningen til Oasen er et meget relevant emne, så hvorfor ikke gribe chancen nu?

Medlemsundersøgelsen kunne gennemføres på to måder:
1) på papir hvor en side i Oasen udformes som et "modtager-betaler" postkort med relevante spørgsmål
2) som en elektronisk undersøgele med svar pr. e-mail

Papirmodellen har den fordel, at alle medlemmer får et spørgeskema, men den koster penge til porto. E-mail modellen har den fordel, at den koster gratis (da jeg har adgang til et velegnet system), men ikke alle medlemmer vil få et spørgeskema.

I begge tilfælde melder jeg mig frivilligt til at tælle svarene sammen!

Jeg tilspørger derfor ledelsen:
1) er der snart stemning for en medlemsundersøgelse?
2) hvor mange medlemmer kan kontaktes via e-mail?
3) hvor meget må det koste i ekstra porto, hvis man vælger papir-modellen?

Mvh
Mikael - som hylder filosofien: ingen indsats - ingen indflydelse!
80012: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 16:29:36) (svar på 80011)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.163.38.222)
Det er således at DLRK bruger halvdelen af vores kontingent til Oasen.

Det vil sige at hvis halvdelen af medlemmerne melder sig ud fordi Oasen bliver nedlagt og digitaliseret ændre det intet på vores regnskab, ej heller på vores arrangementer da "Oasen er det eneste man får for sit kontingent" så de kom aldrig alligevel.... helt ærligt, jeg tror ikke det ændre det store på medlemstallet, så det argument holder ikke.

Kunne det tænkes at medlemmerne ikke bidrager med mere stof til bladet fordi de mener at mediet er mere dødt end levende?
Der er jo gentagende gange råbt efter stof og det er altid endt med at redaktøren har redet bladet af fri fantasi og en bunke reklame spalter.
I det nuværende Oasen er der 5 sider indhold og 23 sider man let skøjter henover, det er ikke nok for mig!

Medietiderne er skiftet og vi forventer at blive oplyst her og nu, hvorsomhelst og nårsomhelst via mobil, laptop radio tv m.m og det kan kun gå for langsomt.

Oasen som i tiderne var lavet for at informere medlemmer om arrangementer og køb og salg er ingen af delene længer....eller... den informere dog stadig men info er tilgængelig på nettet længe før det står i Oasen og vi har læst det!

Sorry!... Oasen er en Dino og bør lægges til hvile. R.I.P

MVLR90V8G4H Rasmus

P.S Hvis man kunne nøjes med at betale halvdelen i kontingent og undlade at få Oasen ville jeg nok melde det fra asap.
80013: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 16:59:30) (svar på 80012)
Svend Bahn Sanger 4749 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.134.48)
Man kunne lægge den på hjemmesiden og maile til os allesammen at den var kommet (mail abonnement). Og artiklerne skulle kunne ændres til printbart format så den/de sider som måtte have interesse kunne printes ud uden farver.

Her holdt Oasen i mindre end 10 minutter så var den læst af begge to.

Hilsner

Svend
80014: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 17:36:25) (svar på 79985)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.113.49)
Jeg er af den holdning, at så tyndt som Oasen er, samt den udgift den bebyrder klubben med, så burde den enten afskaffes eller som vi har i 101" klubben, kvartalvis udgivelse.
De sidste par år er det blevet endnu mere fyldt med reklamer samt info om Land Rover Danmarks nye tiltag og modeller.
Ved godt at nogen vil savne bladet som god læsning på wc´et,.... men nu høre jeg til de typer der sider mere end 5min hehe og der er Oasen ganske enkelt læst i løbet af 2 dage.
Godt man holder andre magasiner osse hehe.

Mvh Henrik.
80019: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 19:25:34) (svar på 80014)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.129.31.21)
Jeg mener at denne meningsudveksling bør holdes i to dele.
En del om bladets indhold, og en del om bladets økonomi.
Den ene problematik, bør nemlig ikke bruges til negativt at understøtte den anden.
Når der ikke kommer artikler til bladet, ja så er det jo som ethvert andet medie, -så begår det selvmord.
Vi skal passe på ikke at begynde at sælge ud af nogle af DL-RK´s grundlæggende værdier, fordi vi er i midlertidig redaktionel krise. Oasen skal jo gerne fortsat være en del af klubbens kulturbæring.
Det kan der rettes op på, og som jeg tidligere skrev er Asger meget velvillig mht. forskellig råd og støtte til skribenterne.
Jeg vil opfordre interesserede til at starte en anden tråd om bladets økonomi.
Mvh.
Martin




80021: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 21:03:42) (svar på 80019)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Krisen for Oasen, har stået på meget længe og er desværre ikke midlertidigt. Der er før forsøgt at få medlemmer til at være mere aktive og skrive indlæg til Oasen uden succes, så at prøve endnu engang virker på mig direkte naivt.

Indholdet i Oasen er stille og roligt reduceret og www.dlrk.dk er gradvist vokset, kan det være mere tydeligt eller skal det skæres i pap og bøjes i neon før der sker noget?

De grundlæggende værdier bør ikke associeres med et blad der før har kanaliseret værdierne ud til medlemmerne. Det har intet at gøre med værdierne i sig selv, for de lever skam stadig i DLRK selvom Oasen aflives eller digitaliseret. Lige nu er www.dlrk.dk der vores værdier formidles og diskuteres og det er nok der vi bør satse i fremtiden og ikke et blad.

Der er før skrevet at Oasen er det eneste størstedelen af medlemmerne får ud af deres kontingent. Er det det vores klub går ud på, at sende blade til folk man aldrig ser? eller er det den fælles ånd og samværet med andre tosser med engelsk syge der er drivkraften i klubben?
Jeg gad godt at se hvad der ville ske hvis budgettet for diverse arrangementer blev fordoblet på bekostning af Oasen, måske tilslutningen til arrangementerne blev større.

MVLR90V8G4H Rasmus
80022: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 21:33:27) (svar på 80021)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.178.128.73)
De skrevne og trykte ord vil altid blive stående, de kan findes frem og gemmes væk igen, som man behager. Men det der bliver skrevet på www.DL-RK er flygtigt, sådan er cyberspace bare, hurtigt og overfladisk.
Men jeg vil stadig henvise til de værdier der har hersket i klubben og som har været drivkraften for mange af de frivillige der gennem tiden har lagt kræfter i at få foreningen til at fungere. Disse værdier er hidtil bl.a. blevet formidlet gennem klubbladet.
Så jeg mener ikke man bare kan feje bladet af bordet uden at tage en generel diskussion om hvilke værdier der fremover skal herske i klubben.
Jeg beklager Morten Dam´s beslutning om at fratræde redaktørstillingen, omend jeg respekterer den.
Men jeg er ikke kortsynet og fastholder at den redaktionelle krise er midlertidig. Det gør jeg fordi jeg ikke er opflasket med at tingene skal ske her og nu.
Jeg medgiver at der er rigtig god plads til forbedring i bladet, ja jeg synes faktisk også at det skal til at være nu.
Men så kom dog i gang med at skrive.
Mvh.
Martin
80023: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 21:44:08) (svar på 80022)
Thomas Rendbæk Andersen #8361, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.197.131.155)
Hej jeg er nyt medlem og er glad for Oasen det lægger ved siden af min seng og så er det nemt at vise frem når man har gæster håber vi beholder det Mvh Thomas.
80025: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 22:05:38) (svar på 80023)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Ja - det danner god isolation mod det kolde gulv, når man står op ;-)

Hvis vi skal prøve at holde liv i "Dinoasen" - så kræver det dog at vi som medlemmer også gør noget for at proppe noget kødfuldt i det så reklamehelvedet ikke overtager teten.
Nå - men jeg må hellere se at skynde mig at opleve noget spændende udover udsigten til astroøkonomiske gulpladestigninger i miljøhorisonten som jeg så kan fylde bladets gabende tomme medlemsspalter med i fremtiden.

Hilsen
Stefan
80027: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (31-03-2009 22:14:18) (svar på 80023)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.230.87)
Syntes at der er lidt tamt at skrive at bladet bør aflives.

Der burde måske i stedet opfordres til at, skrive lidt mere om hvad der sker, rundt omkring i de lokale klubber.

Eller er det der hunden ligger begravet, at der ikke sker noget.

Har vi dermed har reduceret klubben til et forum i Cyberspace hvor man kan få gode råd, når man ikke vil betale mekanikeren.

et er sikkert uden indlæg Kedeligt blad.

Se at kom til tastaturet og find kameraet frem, sammen med alt det andet vi alligevel tager med ud i naturen.


Mvh.
Nicolai

der stadig syntes at det skrevne ord, er hyggeligere i sengen, når den er skrevet på Papir.
80034: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (01-04-2009 11:26:48) (svar på 80022)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Pas på hvad du skriver på "det flygtige cyberspace" Det blvier arkiveret og gemt for eftertiden, og kan og vil blive læst mange slægtsled efter papir oaserne er formuldede ;-)

http://web.archive.org/web/*/http://www.dlrk.dk
80063: Oasen bør aflives!! - NEJ, den skal da ej!!!!!! (01-04-2009 20:13:02) (svar på 80034)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.175.126)
Næh, det gør ej, se selv vedlagte

En klub uden ordentligt medlemsblad?- det kan man bare ikke. Uanset hvor lange tirader, ordekvilibristerne er i stand til at levere, så er det altså det TRYKTE medie, vi vil have; masser af medlemmer hverken kan eller vil "gå på nettet" for at læse deres medlemsblad, og det er de i deres gode ret til!

En meningsmåling, der baserer sig på et internetbaseret spørgeskema, er i denne sammenhæng fuldstændig ude på Lars Tyndskids mark. Skal der besluttes noget om "oasen"s fremtid, så er det en opgave for Landsrådet og det da kun efter et grundigt forarbejde.

MLRh
Jørgen Lundrup
80082: sv: Oasen bør aflives!! - NEJ, den skal da ej!!!!!! (02-04-2009 08:41:53) (svar på 80063)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Afsnit 1 - vanetænkning. I øvrigt kan det jo blive konsekvensen, hvis indholdet i bladet bliver så ringe i fremtiden som i denne måneds OASEN, at bladet faktisk mister sin berettigelse og derigennem blot bliver en enorm udskrivning på klubbudgettet. Men det er vi jo egentlig også alle selv skyld i når vi ikke skriver artikler til bladet eller fotograferer vores oplevelser.

Afsnit 2 - (Lars Tyndskids mark) den holdning må du jo ha´ lov at ha´, men om du så også har ret heri? - det stiller jeg i hvert fald spørgsmålstegn ved og jeg er aldeles uening i din betragtning. Ligeledes henviser du til et site med Waybacktracing uden at du tilføjer en gyldig http-adresse og får derfor et (ubrugeligt) output som blot understøtter dit forehavende/anskuelse men som ikke retfærdiggør den(det fungerer i så fald lige så fint som en hvilken som helst grafisk statistisk fremstilling (som politikere elsker), hvor man selv er herre over hvor meget man ønsker at sprede x og y aksens værdiangivelser (afstanden mellem stregerne) over papiret og ad den vej enten kan gøre en stigning eller et fald markant og dermed srastisk faretruende eller jævnt udfladet så det ser roligt ud -- men indholdet er og bliver det samme). Sidste del af afsnit 2 er jeg enig i.

LaRohilsen
Stefan
80141: sv: sv: Oasen bør aflives!! - NEJ, den skal da ej!!!!!! (02-04-2009 17:23:38) (svar på 80082)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.175.126)
Stefan,
kig lige på det vedlagte billede igen: det var jo netop resultatet af at bede waybacktracingsitet om at trace en adresse, men det var, hvad der kom op, så dine bemærkninger om manipulation er skudt vældig langt forbi målet; men det er da rart at vide, at du er enig i sidste del af afsnit 2....

MLRh
Jørgen Lundrup
80159: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! - NEJ, den skal da ej!!!!!! (02-04-2009 21:15:14) (svar på 80141)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
OK - det er jo ikke lige til at se, at du har haft plottet en adresse ind i feltet og at den så giver dig et blankt svar.

Med hensyn til domæner og deres indhold er det jo simpelt nok - så længe domæneansvarlige (webmaster m.m.)vælger at lave backup eller til stadighed har forældede filer liggende tilgængelige på serveren - så vil disse jo kunne findes af de der søger (medmindre der er gjort noget for at forhindre det). Anderledes er det imidlertid, når et domæne nedlægges/omdøbes eller flyttes og indholdet revideres - ja, så kan man jo ikke finde slettede indlæg og andre filer.

Det skrevne medie, såfremt det er blevet offentliggjort i et vist antal eksemplarer, skal jo mig bekendt i to eksemplarer tilskrives Statsbiblioteket - og det samme må gælde for OASEN - det siger loven vist. Så data opbevaret på Statsbiblioteket vil til al evighed være at finde og dette materiale er i øvrigt så også lagret på elektroniske medier i deres arkiv.

LaRoforårshilsen
Stefan
80146: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (02-04-2009 18:58:59) (svar på 80034)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.53.225)
er faktisk af den overbevisning at man skal stå ved sine udtalelser uanset om de er skrevne eller verbalt overleveret...
80037: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (01-04-2009 12:08:21) (svar på 80021)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg synes at vi også skal tænke på den store del af medlemmerne, der ikke ønsker at læse det pladder og mudderkastning der hersker herinde på Nettet. Jeg har ikke noget imod det, men jeg kender en stor del af medlemmerne i REG NSJ, der aldrig kommer herind netop på grund af den store del af indholdet, der absolut ikke har noget med det at eje en Land Rover at gøre.

Hvis det er et problem at Oasen er så tynd og visse medlemmer ikke har adgang til nettet, så kan vi jo bare sende bladet ud som en SMS. Så kan den også læses på toilettet:-)

MVH Jakob E S
80041: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (01-04-2009 13:34:13) (svar på 80037)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
HA!!! SMS.... how low can we go.... Ja det er vel kun snorklen der sætter grænsen.. hvis den er tæt velsagtens...
80045: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (01-04-2009 14:48:59) (svar på 80041)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)

Nu mener jeg ikke det er foreslået at Oasen skal afgå ved døden, men at den skal lægges på klubbens hjemmesiden, hvilket den jo allerede gør. Oasen er adskilt fra Forum, så man behøver ikke gå ind på Forum for at læse Oasen.

De der vil have den i papirudgave kunne så eventuelt selv udskrive den. Jeg har det selv som nogle andre, jeg gider ikke sidde og læse et klubblad på PC'en og ville nok printe de for mig relevante sider ud.

Det der kan spares for klubben er tryk og porto, hvilket er en ret så stor udgift i det samlede budget.

Der vil stadig være behov for en redaktør, ligesom det vil være nødvendigt for medlemmerne fortsat at forsyne Oasen med stof.

mvh
Ib 0219
80261: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen bør aflives!! (04-04-2009 01:36:11) (svar på 80045)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.54.178.185)
Oasen er klubbens visitkort udadtil - der med dette udsagn placerer jeg mig i rækken af fortalere for den fortsatte eksistens af et trykt klubmedie.
At vort blad, der tidligere har været rost internationalt for dets kvalitet og layout, er forkommet til det, vi nu modtager elleve gange årligt og for mit vedkommende lyn hurtigt forsvinder i arkivet, skyldes to faktorer: den tidligere redaktør Morten Dam havde pga. stort professionelt arbejdspres foreslået, at regionsdelen konstant skulle udgives på nettet, mens hovedbladet skulle udkomme fri for faste udgivelsesdatoer. Dette forslag ville hverken HB eller landsrådet bakke op på. Desuden udtalte daværende formand Merete Kneis, at Oasen var for meget Morten Dam og for lidt Dansk Land-Rover Klub. Derfor gik Morten Dam og jeg fulgte efter, da jeg ikke ville være usolidarisk med en kollega, hvis faglighed havde sparet klubben for flere hundrede tusinde kroner i produktionsomkostninger i de år, han bestred jobbet.
'Oasen' kostede i regnskabsåret 2008 den nette sum af 260,-DKK pr medlemsnummer.
Region Fyn fremsatte til Landsrådet 2008 et besparelsesforslag, der ville indbringe en reduktion af bladomkostningerne på ca. 200.000 DKK, hvis udgivelsesfrekvensen blev nedsat fra 11 til 6 blade på årsbasis.
Uden at have regnskabet ved hånden, vil jeg påstå, at den foreslåede besparelse havde forhindret årets driftunderskud helt eller reduceret det til et 'tåleligt' niveau.
Jeg er orienteret om, at nye kræfter ønsker at 'overtage' redaktionen af 'Oasen' - vel at mærke en fredelig okkupation.
Desuden vil jeg henlede opmærksomheden på, at jeg gennem en årrække har foreslået en effektivisering og forenkling af klubdriften, men det har kun udløst sure miner fra de skiftende Hovedbestyrelser.
Af een eller anden uransagelig grund synes nogle i klubben, at jo længere Landsrådet varer, des flottere er klubben.
For tiden er situationen for klubbens fremtid alvorlig, hvis jeg tager udgang i det udsendte LR-materiale.
Jeg kan kun opfordre samtlige delegerede til, at de sætter sig grundigt ind i regnskabet, budgettet samt ændringsforslag.