80120:
sv: sv: sv: Oliespild fra styrebolthus (02-04-2009 13:56:29) (svar på
80115)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 87.54.8.86)
På min Defender er det rent bolt off / bolt on job. Det er let nok. Det drejer sig om at skulle skifte den store pakning der glider på krom kuglen. Hvis kuglen har grater (rust), og dermed ikke er helt glat, skal hele styrbolthuset skiftes til et nyt, da det ellers vil ødelægge den nye pakning, og så skal du bare forfra igen. Jeg har hørt at andre, har haft store ptoblemer med at løsne boltene. Det havde jeg dog ikke problemer med på min. Den er dog også lidt nyere end din er.
Du kan som en start prøve at udskifte olien i styrbolthuset med specialfedt, der er beregnet til formålet. Det er der mange der gør, og det er standard på de nyere modeller. Dette fedt kan købes i tuber hos alle reservedelsforhandlere til LR.
Hvis du bruger bilen til terrænkørsel, eller ofte kører i vand, skal du nok skifte pakningen alligevej, da den jo også bruges til at holde vand og snavs ude af styrbolthuset.
Jeg vil mene at alle mekanikere skulle kunne lave denne rep. men det vi nok koste nogle timer, og hvis styrbolthuset skal skiftes koster sådan et jo også lidt håndører.
MVH Jakob E S