tilbage

Land Rover Forum  

Index
80402: kompretion (07-04-2009 00:04:48)
Thomas Freddie #6994, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.162.40.21)
hej som den trofaste læser vil vide har jeg ikke kørt i min vogn (110" 2,5N/A) i 45 dage nu! efter 6000 fejlsøgninger er jeg nu kommet frem til at det måske er en utæthed omkring en indsugningsventil. jeg har ikke kunne opdrive det måle apperat man bruger til kompritionstest og derfor har jeg prøvet med en direkte slange fra kompressoren gennem et gløderør og den siver lidt fra indsugnings-manifolden må den det eller skal den holde trykket helt? (problemet er at den ikke vil starte uden dieselstart. jeg har skiftet: tandrem, ventiler, toppakning + div. punkterne på tandremshjulene står 110%...)


Mvh. Thomas

Der er mega træt af sin bil!
Index
80404: sv: kompretion (07-04-2009 07:02:47) (svar på 80402)
Finn Otto Olsen #5600, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.161.81.146)
Hej Thomas, ligger der en autoophugger i nærheden af dig ? de plejer at have komp. tester til diesel, så det var en mulighed at ringe og lave en aftale om afprøvning.

V8 Hilsner
Finn Otto SSJ
Index
80405: sv: kompretion (07-04-2009 07:53:57) (svar på 80402)
steen A (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.97.82)
Hej Thomas

Jeg ville nok mistænke indsprøjtningspumpen, de kan lave de mest mystiske ting, den jeg køre med på min 88'er har også den mystiskhed at den skal stå 10 grader forkert for overhovdet at starte. Det kan være indsprøjtningsadvseringen der er gået fast, har selv prøvet det. Har også prøvet at stopmekanismen inde i pumpen (dog på en pumpe til 2,25 + Ford traktor) gik fast i stopstillingen under forårspløjningen.
Min 2,25 kan starte på to cylendre, så din kan også starte på tre.

88'er hilsner Steen
Index
80440: sv: sv: kompretion (07-04-2009 21:04:12) (svar på 80405)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.108.153)
Det er før set at toppakningen er gået mellem to cylindre
men kun et på smalt stykke så det ikke influerer vandkamrene og giver vandtab. Man kan også bruge en kompressionstester til benzinmotorer, men en af de simple
med gummikegle v. tilslutningen, anvendes i dysehullet, de går ganske vist kun til 20 bar, men det kan være en rettesnor. Der skal være omkring 24 bar, men max 10% forskel fra cyld. til cyld.