tilbage

Land Rover Forum  

Index
80371: Oasen stillet for en standret (06-04-2009 16:26:52)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.129.5.34)
Brænd Oasen, nedlæg Oasen, Oasen er for gammeldags, Oasen er værdiløs osv. osv.
Selv om jeg ikke er helt enig i Annes form for lynundersøgelse, viser den måske alligevel at man givetvis ikke har ret, selv om man råber højest (frit efter Hausgård). Og det er måske også det eneste den viser.
Lad os dog arbejde konstruktivt på at løse bladets aktuelle problemer, istedet for at begynde på denne form for "bogafbrænding".
Vi kan arbejde med økonomi, indhold, annoncering, redaktionel kreativitet og m.m.
Mit bidrag til at løse Oasens midlertidige nedtur er at foreslå at der bliver lavet en egentlig redaktion på bladet, med de forskellige arbejdsopgaver der, som nævnt ovenfor, skal varetages. Altså bl.a. gøre bladet mere ansvarlig for sin egen økonomi, og ikke bare hæve penge hos HB.
Mit bidrag hertil vil være, at jeg gerne vil deltage i sådan en redaktion sammen med Mikael Friis som ansvarshavende.
Mvh.
Martin
Index
80378: sv: Oasen stillet for en standret (06-04-2009 19:36:36) (svar på 80371)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.54.209.186)
Det er rart at læse, at også andre vil medvirke i bladredaktionen.
Jeg vil dog lige henvise til et tidligere indlæg jeg havde her på Forum....
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=80261#80261

Vi skal trods alt være opmærksom på klubbens økonomiske situation!
Index
80421: sv: sv: Oasen stillet for en standret (07-04-2009 16:44:35) (svar på 80378)
Tony Albers (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.183.252)
Min beslutning var klar her til årsskiftet.
Efter at have fået at vide at omkring 50% af det kontingent jeg skulle betale ville blive brugt på oasen, der i min mening efterhånden ikke er det papir værd den er trykt på, besluttede jeg mig for at bruge pengene andetsteds.

Jeg ville gerne betale det halve for et kontingent uden et blad. Men at betale et, synes jeg, tårnhøjt kontingent for noget man alligevel næsten altid arkiverer lodret, er for træls i mine øjne.

Og hold da op hvor er det efterhånden træls at den med at yde istedet for at nyde altid kommer frem hvis folk tillader sig at kritisere noget. Den virker som undskyldning for alting efterhånden. Hvis jeg vælger at betale en stak penge hvert år for at få et klubblad, kan jeg altså også godt tillade mig at stille krav til det. Det er jo efterhånden kun den offentlige transport der kræver betaling for noget de ikke leverer.

Tidl. medl. 4243

Tony
Index
80423: sv: sv: sv: Oasen stillet for en standret (07-04-2009 17:10:00) (svar på 80421)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 90.184.228.76)
Umiddelbart skal man vil bare finde en klub som passer de ønsker man har.


Hvis bare halvdelen af energien der bliver lagt i forum blev brugt på klub arrangementer og dlrk fremmende arbejde, så ville det være den vildeste klub.



Mvh

Stephan
Index
80426: sv: sv: sv: sv: Oasen stillet for en standret (07-04-2009 18:17:52) (svar på 80423)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Umiddelbart har du jo ret i samtlige af dine sætninger, men jeg er dog alligevel af den mening at for mange kokke vil fordærve maden. Derfor har vi (klubben DLRK)da også valgt at forordne det på sæt vis at nogle i klubben ad frivillighedens vej har valgt at være "tovholdere".
At vedhololde at disse til stadighed har noget at arbejde med skulle forslag og ideer fra resten af medlemmerne til stadighed være en kærkommen "instans" - eller hvad man nu kunne kalde den forordning. Jeg er vis på at samtlige af de medlememr, der fra tid til anden fremkommer med forslag og ideer, da også gerne ville give et nap med for at se forslaget eller ideen virkeliggjort. Imidlertid vil det ikke til enhver tid være muligt for det "kvikke" og iderige medlem selv at kunne stå for implementeringen af denens ide.
Derfor vil jeg da også påstå at den sædvanlige smøre med "så gør dog selv noget" for en del af indlæggenes vedkommende er et malplaceret svar at give - som Tony Albers i øvrigt også er inde på.

Men OK - vi kan jo alle hver især fremover vælge at starte en klub op med det ønskede indhold, som man så selv er ophavsmand til og styrer fuldt ud. kontingentet går fra højre lomme til venstre -- woooowwwhaaaa -- kæææææft der bliver trængsel på de tilgængelige terrænner i landet - mere end 1000 enmandsklubber ønsker at leje en lille offroadsnip dagligt. ;-)

Nej - vel, der bør også være mulighed for medlemmer at fremkomme med en ide uden at det nødvendigvis betyder at dette medlem så straks skal til at kæmpe med næb og kløer for at få det gennemtrumfet på egen hånd.

Blot en tanke vedrørende "gør dog selv noget" postulatet.
Hilsen
Stefan
Index
80430: sv: sv: sv: sv: sv: Oasen stillet for en standret (07-04-2009 19:31:03) (svar på 80426)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.178.134.64)
Jeg respekterer naturligvis alle synspunkter der er sagligt begrundet
Men det jeg opponerer mod er den -detheleernogetlort holdning. Og så lukker vi bare bladet, for det er nemlig hurtigere end at løse problemerne.
Det er sgu for hurtigt og for nemt.
Tag selv ansvar, tag selv medansvar.
Jeg tillader mig at citere Niels Lysebjerg: "En klub uden blad, er som en tophue uden top"
Vise ord der bør mane til eftertanke.
Mvh.
Martin