tilbage

Land Rover Forum  

Index
8050: Rabatordninger #3 (03-03-2003 22:16:31)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Rabatordninger
Rabatordninger skal være synlige, således at alle medlemmer får gavn af dem, og ikke kun lige de personer, som kender reservedelsmanden i regionen.
Man bør nok overveje at nedsætte en gruppe under HB, der arbejder på at få de bedst mulige rabatter hos alle relevante firmaer. Derudover skal de sørge for at få samlet op på regionale rabatter, det kunne jo være, at der er en dækmand i Nordjylland, der kan levere dæk til DK's bedste priser, som alle så kunne have gavn af.
Jeg er sikker på, at IT-udvalget gerne vil lave en side, hvor alle rabatter kan ses af medlemmer ved hjælp af password, således at div. leverandører kan "skjule" deres rabatter.

Venlig hilsen
Peter Struntze
2005
Index
8064: sv: Rabatordninger #3 (04-03-2003 09:58:16) (svar på 8050)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 144.57.128.4)
En samlet "database" under DLRK med oplysninger om de steder, hvor vi kan få større eller mindre rabatter ved fremvisning af vort medlemsnr. er en fremragende idé, der har været oppe at vende flere gange - nu må tiden være inde til at gøre noget ved det.

Mange af os kan allerede via arbejde eller venner/bekendte få diverse rabatter og gode tilbud - men det kan jo være at muligheden for at lave en samhandelsaftale med DLRK er der, hvis leverandøren får at vide, at der er knap 2000 potentielle kunder...

Der må nedsættes et indkøbsteam, som tildeles en mailadresse, hvor alle tips, input, ideer mv. kan sendes til - jeg deltager gerne i et sådant team.

/Ib - 3662 - Odder
Index
8200: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 15:22:58) (svar på 8064)
pdk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.165.244.245)
Jeg vil straks ile med en internetadresse hvor de alle reservedele kan rekvireres til en meget fornuftig pris:

http://www.landrover.dk/landrover/lr-sales.htm

Mvh
PDK
Index
8202: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 15:31:49) (svar på 8200)
Lars Tronhjem Rasmussen, Horsens (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.181.130)
Tillykke med lottogevinsten! Eller hvordan får du ellers råd til at købe orignale reservedele ved de autoriserede forhandlere? Hvad får man i øvrigt i rabat som medlem af DLRK hos disse forhandlere?

Med Venlig Hilsen

Lars Tronhjem Rasmussen
Index
8212: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 16:59:33) (svar på 8202)
pdk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.165.244.245)
Tak - men desværre har jeg ikke vundet den endnu.
Lottogevinst eller ej - jeg foretrækker at bruge originale reservedele til min bil - inklusiv den service og garanti der følger med når man køber originalt hos en autoriseret forhandler/et autoriseret værksted.
Desuden bruger jeg ikke 300.000 på en lækker bil, som jeg i øvrigt er meget glad for, for derefter at spare sølle 100 kr. på en uoriginal reservedel af måske tvivlsom kvalitet. Så hellere 'forkæle' bil og mig selv med den service og sikkerhed der følger med ved at give 100 kr. mere.

Mvh
Index
8220: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 18:55:28) (svar på 8212)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Hej Pernille eller Ib, normalt her i forumet så underskriver vi os med hvem vi er:-)

Et hurtigt eksempel på hvorfor man skal have vundet i lotto.

Jeg købte 20/11/01 2 stk sædeovertræk til min Disco II under et foretningsbesøg i england.
Pris 80£ og til kurs 12,00 er det = kr. 960,00
Hos f.eks Glad i Kallunborg koster identiske sædeover træk kr. 1912,00
Begge priser er ex. moms.


Et andet eks.
Viduesvisker til Discovery serie II, der kan kun bruges originale viskere, da man har lavet en "smart" insnævring ved fastgøresespunketet. Dette forhindrer så at man kan bruge andre mærker så som BOSCH, men det er jo også uorginalt.
Pris for 2 stk. vikere i DK 220,00 ex. moms.
Pris for to identiske viskere indkøbt Land Rover forhandler i GB 178,32 v. kurs. 12,00, og dette er vel og mærke prisen før jeg købte 10 sæt og fik yderligere 10%.

Besparelse 19% før moms.

En af de posetive ting jeg dog har opdaget er at prisen dog kan gå nedad.
Pris på et brændstoffilter d.27-12-00 kr. 610,00 det er da i det mindste faldet til kr.389,00
Men så er det jo at spørgsmålet melder sig. Hvor mange andre varer regner Rover Danmark ud på sammen måde?

Kom med nogle eksempler på at I billigere, eller rimilige i pris i forhold til uoriginale reservele / egen import fra england.
Det ville måske kunne rette forholdet og tilliden op mellem medlememr af DLRK- Rover Danmark og forhandlerne.

Men hva 2000 potentielle kunder det betyder måske ikke noget.


Hilsen
Struntze

Og PS jeg blødte 352.000,00 for min Disco,og jeg forkæler den gerne, men selv om jeg er sjællænder, så hader jeg at blve taget i røven.
Index
8222: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 19:03:42) (svar på 8220)
pdk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.165.244.245)
Hej Peter eller Gitte eller hvem fra familien der nu skriver.

Jeg er medlem af DLRK, har mit eget medlemsnummer på fuldstændig samme vis som dig/jer.

De synspunkter jeg skriver herinde på forummet represænterer kun min holdning og de skrives for egen regning.

Når jeg ikke - som dig - underskriver mig som en hel familie, er det fordi jeg gerne vil respekteres for mine holdninger som enkeltindivid. Om min familie deler mine holdninger eller ej er sagen fuldstændig uvedkommende.

Hvis Ib, som repræsentant for Land Rover Danmark, en dag skulle føle trang til at ytre sin mening her i forummet bliver det under egne initialer og ikke under mine. Iøvrigt har jeg fuld forstålese for at han, rent professionelt, har valgt at undlade at kommentere indlæg herinde så længe der ikke kommer en direkte forespørgsel. Det er ene og alene mit eget temperament der gør at jeg til tider farer i blækhuset og kommenterer indlæg. Og det sker, som sagt, helt for egen regning - og læser Ib de indlæg er det ikke på min opfordring.

Mvh
PDK - og KUN Pernille
Index
8224: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 19:28:28) (svar på 8222)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.14)
Og der bør vel være fuld forståelse for, og accept af, at fuldgyldige medlemmer af Dansk Land Rover Klub blander sig i debatten på disse sider; uanset hvordan man i tidernes morgen har indtastet sine initialer i adgangskontrollen til disse sider;-)
Med Roverhilsen
Poul Helmer
Index
8225: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 20:10:56) (svar på 8222)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Hej Pernille
Det er lidt rare at vide hvem det er man skriver til ik!

Og da det jo er mig Peter Struntze der har skrevet startindlæget, så er det også mig der forsætter som Struntze, jeg beklager hvis dette ikke har været tydeligt.

Ang. dit første indlæg vedr. rabatordninger, så høre det jo egentlig slet ikke til her, da det jeg ønsker er at vi får et udvalg der kan varetage medlemmmerne af DLRK's interesser for at få de bedst mulige priser på reservedele - tilbehør etc.
Hvis Rover Danmark kan det, og det ville da være dejligt, så syntes jeg at de skulle med et udspil.

Et link til en død side hvor man hverken kan se stumperne, eller priserne er ikke noget værd.

Hilsen
Peter Struntze
2005
Index
8226: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 20:20:13) (svar på 8225)
pdk (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.159.234)
Hej Peter

Jeg har nu ikke det store behov for navn, nummer (eller er det rang...), geografisk beliggenhed osv. Så længe der er nogle velunderbyggede argumenter bag indlæggene er jeg egentlig ligeglad med om forfatteren hedder Peter eller Pernille..... :-)

Jeg har fuld forståelse for at man ønsker at varetage medlemmernes interesser ... det er jo netop formålet med en hobby-klub som denne.

Uden at vide det (vi har rigeligt andet end LR at snakke om herhjemme), tror jeg LRD har nok andet at lave end at udarbejde udspil på stumper. Men der er vel ingen der forhindrer klubben i at kontakte importøren med et seriøst og velunderbygget udspil hvis det er det man ønsker ?

Venlige hilsner
Pernille
Index
8231: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 21:59:01) (svar på 8226)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.14)
Klubben kan næppe være interesseret i et seriøst udspil fra importøren, siden man har ladet denne debat køre, uden handling. Enten ved en formel henvendelse til Rover.DK eller ved at bede Struntze forholde sig til realiteter (som stadig er, at der sælges Land Rovere i Danmark, med, eller uden DL-RK, eller denne debat)

Med Roverhilsen
Poul Helmer
Index
8240: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (11-03-2003 12:53:58) (svar på 8220)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.194.32.211)
Det står jo enhver frit for, om man vil købe Land Rover eller noget andet, så hvis prisen på en Disco SII ikke passer dig, så kan du jo bare købe noget andet.
Der er ingen grund til at "bløde";-)
Index
8243: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (11-03-2003 13:32:37) (svar på 8240)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Hej Paul

Det er fuldstændigt korrekt, at jeg selv kan vælge, det gjorde jeg også.

Derfor syntes jeg stadig det er mange penge for en bil på gule plader. (jeg ved godt at det her er staten der er skyldig.

Og forbruger vælger selv (delvist) hvor meget der skal betales.

Men punktet var også taget med for at vise at det ikke er alle i DLRK der kører i gamle biler. Jeg tror faktisk at der er flere end vi selv går og tror, der har LR produkter der er under 3 år gamle.

Men et evt. udvalg kunne jo f.eks prøve at lave en brugerundersøgelse her på nettet, om hvordan fordelingen af modeller og årgange ser ud, hvor mange biler har hvert medlem, både med og uden plader?

Med lidt tal i hånden er det normalt lidt nemere at få handlet sig frem til en fornuftig pris.

Hilsen
Struntze

Index
8244: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (11-03-2003 14:11:56) (svar på 8243)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.194.32.211)
Rigtig god idé med en brugerundersøgelse, og lad den endelig også omfatte spørgsmål/analyse om medlemmernes motiver til medlemsskabet og hvad de i øvrigt bruger/har tænkt sig at bruge DL-RK til, og sidst men ikke mindst; hvad kan flytte et medlem fra passiv til aktiv.
Jeg tror at vi er mange der vil blive overrasket:-)
Index
8223: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 19:08:16) (svar på 8212)
Lars Tronhjem Rasmussen #4855, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 212.10.181.130)
For det første er den eneste der ofte afgør om en reservedel er original eller ej papkassen som den bliver stoppet i, råmaterialer, produktionsapparater og personale er det samme. Hvis du har lyst til at betale 3-4 gange så meget for det samme produkt, så er det ok med mig. Men for andre der måske ikke har en indtægt der tillader at købe en ny bil og derefter kører den til serviceeftersyn og betale f. eks 6974,- for at få skiftet olie og fyldt sprinklervæske på, betyder det faktisk noget at spare sølle 100 kr. som du så venligt skriver. Garantien er i øvrigt den samme om du bruger en autoriseret forhandler eller ej, og hvis du f.eks. spørger FDM er de uautoriserede værksteder lige så gode eller dårlige alt afhængig af hvordan du vælger at se på det, som de autoriserede. Når nogle reservedels forhandlere som f.eks. Midtjysk reservedelslager i stor udstrækning sælger originale reservedele til en helt anden pris end nogle forhandlere gør og det faktum at man, selv når man ser bort fra moms og afgifts forskelle, kan købe reservedele væsentlig billigere i f.eks. England. Kan det kun være en indikator for at visse dele af autobranchen her i Danmark i mange år har taget sig overordentlig godt betalt for det som du kalder service og sikkerhed.

Med Venlig Hilsen

Lars Tronhjem Rasmussen

Index
8265: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (11-03-2003 21:48:50) (svar på 8223)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.14)
Jeg ville (om nogen) gerne tro, at det er papkassen der gør forskellen, men Solihulls kulanceaktiviteter er jo noget der ikke opleves, medmindre du har købt en ny bil af en autoriseret forhandler.
- og hvilken interesse skulle producent og importør have i at sælge kulanceprodukter til en 30 år gammel bil?
Index
8228: sv: sv: sv: Rabatordninger #3 (10-03-2003 20:42:37) (svar på 8200)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.154.20)
Hej Pernille,

Jeg takker mange gange for link'et - hvordan mon jeg og min LR har kunnet leve uden..?

Jeg er enig med dig i, at prisen er fornuftig - men nok mest for den der sælger...

Jeg køber af og til dele via LRD, men det hører absolut til sjældenhederne.
Når man kan købe nøjagtig de samme stumper andre steder til 1/3-del af prisen hos LRD, og oven i købet i originale LR-æsker, ja så kan man vel ikke fortænke nogen i at vælge alternativerne.

Mvh
Ib - 3662 - Odder
Index
8069: sv: Rabatordninger #3 (04-03-2003 10:44:36) (svar på 8050)
Jon Leiton Larsen #5159, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 152.73.4.23)
Ja- hvis alle fra klubben kendte til rabatordningerne ville vi også få større rabat og vi ville også ha´ nemmere ved at hive aftaler hjem fra de forskellige leverandører. Lad os dog få de mange "lokumsaftaler" offentliggjodt til gavn for både medlemmer og leverandører.....
Med venlig hilsen Jon Leiton