tilbage

Land Rover Forum  

Index
8058: Afslutende bemærkning. #11 (03-03-2003 22:20:48)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Afslutende bemærkning.

Der er sikkert mange andre ideer til, hvad man kunne tænke sig, men hvis HB ikke får noget at vide om, hvad det er vi ønsker, så sker der helt sikkert ikke noget.

Jeg ved godt, at det er mange ting, som jeg har oppe at vende. Men det er alt sammen noget, der har naget mig i flere år. Jeg håber, at der er andre, der har en mening om disse og mange andre ting, så vi kan få gang i en forhåbentlig god positiv udvikling af Dansk Land Rover Klub.

Med venlig hilsen
Peter Struntze
2005
Index
8063: sv: Afslutende bemærkning. #11 (04-03-2003 09:42:07) (svar på 8058)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 144.57.128.4)
Pyha Peter, tastaturet ryger da vist endnu..?

Jeg synes, det er godt gået - lad os få nogle emner på bordet at arbejde med!

Det er mange ting, du har oppe at vende - og jeg har da også en mening om flere af emnerne, og vil kommentere dem ad hoc.

Men jeg håber bare ikke, at emnerne drukner i mængden - det er de for vigtige til, i relation til klubben og dens fremtid.

/Ib - 3662 - Odder

Index
8068: sv: sv: Afslutende bemærkning. #11 (04-03-2003 10:19:04) (svar på 8063)
Jan Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.97.215.99)
Hej læsere
Jeg synes Peter har fat i noget rigtig sundt her og jeg mener at det ville være en god ide, - hvis det kan lade sig gøre, at der blev oprettet et "forum" kun til denne her diskusion, og også gerne at den kom i oasen, så dem der ikke har internet kan deltage.
Grunden til det, er at der forhåbentligt kommer rigtig mange meninger frem og det kan hurtig komme til at virke "rodet" mellem alle de andre tekniske "spørgsmål.
Jeg ved godt at de fleste emner bliver der snakket om til de forskellige arrangementer , men da' det ikke er alle der kommer til arrangementer er dette en god måde at gøre det på.
Jan 2849
Index
8076: sv: Afslutende bemærkning. #11 (04-03-2003 14:19:23) (svar på 8058)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.194.32.211)
Det er meget fint, at hele denne debat tages op, og jeg er enig i at den er en nødvendig forudsætning for udvikling af DL-RK, men strængt taget behøver HB jo ikke at forholde sig til denne debat.
Beslutningsprocessen er jo, at beslutningsforslag enten går via regionalforsamling eller direkte til Landsrådet som så skal beslutte væsentlige ændringer...
Så vidt som jeg har forstået den besked jeg fik af Hartley sidste år...
Index
8077: sv: sv: Afslutende bemærkning. #11 (04-03-2003 14:48:30) (svar på 8076)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 144.57.128.4)
Du har for så vidt ret, Poul Helmer - HB behøver ikke forholde sig til debatten, før der er noget konkret på bordet.

Men jeg håber da inderligt at HB gør det og følger med i, hvad der rører sig - ellers får den da et problem, når først forslagene ligger der - og jeg vil da også gerne se den bestyrelse der ikke på en eller anden måde forholder sig til en så væsentlig debat.

Før beslutningerne tages er det da vigtigt at få belyst så mange aspekter som muligt. Så der skal nok blive noget at se til på Landsrådet 2003 - om ikke andet, så under den "frie" debat.

/Ib - 3662 - Odder
Index
8078: sv: sv: sv: Afslutende bemærkning. #11 (04-03-2003 15:11:58) (svar på 8077)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.194.32.211)
Helt enig, Ib, men første forudsætning i Struntzes første indlæg er, en afklaring om, hvorvidt DL-RK skal være en ren mærkeklub eller noget andet.
En sådan beslutning kræver - så vidt jeg har forstået - 2/3-dels flertal på et lovligt varslet og gennemført landsråd, og eftersom sagen har været til debat de sidste mange år (uden at en definitiv løsning er fundet), så er det spørgsmålet, om det ikke er selve klubbens vedtægter, der blokerer for væsentlige ændringer.
Så det er måske slet ikke de mange gode forslag der kommer på bordet, eller de mennesker der varetager ledelsen, der blokerer for ændringer, men selve klubbens vedtægt om 2/3-dels flertal.
Index
8086: sv: sv: sv: sv: Afslutende bemærkning. #11 (04-03-2003 16:32:53) (svar på 8078)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 144.57.128.4)
Det er klart, at vedtægten om 2/3-dels flertal, giver en vis beskyttelse mod revolutioner, men samtidig er en hæmsko for udvikling, alt afhængig af hvordan du anskuer tingene, og hvem du er.

Jeg tror nu på, at de nuværende vedtægter er ok. - de er et produkt af en demokratisk proces og debatten omkring ren klub vil bestå lige så længe der er noget der hedder DL-RK, og uanset hvordan vedtægterne måtte være udformet.

Vi må indstille os på, at vi ikke kan gøre alle tilpas, og samarbejde i stedet for at modarbejde.
Index
8293: sv: sv: sv: Afslutende bemærkning. #11 (12-03-2003 17:39:55) (svar på 8077)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.14)
Enig i, at der kan blive en masse debat, men kan der komme beslutninger ud af aktiviteterne;-))
Og ønsker vi reelt at ændre ret meget?
Index
8294: sv: sv: sv: sv: Afslutende bemærkning. #11 (12-03-2003 18:37:51) (svar på 8293)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 144.57.128.4)
Jeg tror, at der kommer beslutninger ud i den sidste ende - der er fremsat forskellige forslag til behandling på Landsrådet - og det er jo ikke alle forslag og initiativer der kræver behandling i regionalforsamlingerne inden.

Om vi reelt ønsker at ændre ret meget, er et godt spørgsmål - i grunden tror jeg det ikke - men debatten viser med al tydelighed, at der er et par kanter der skal files af, og at der er en udvikling i gang - det er godt nok - demokratiet fungerer...

/Ib
Index
8297: sv: sv: sv: sv: sv: Afslutende bemærkning. #11 (12-03-2003 19:38:17) (svar på 8294)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.14)
Respekt for demokratiet og grundloven; det er trods alt forskellen mellem Danmark og en bananrepublik.
Men hvilke kanter er det du mener skal "files"?
Index
8304: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Afslutende bemærkning. #11 (12-03-2003 23:29:09) (svar på 8297)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.130.111.4)
Poul, jeg tænker egentlig ikke på nogen specielle "kanter", ud over dem der allerede har været fremme her i LRF i de sidste par uger - på baggrund af debatten kan jeg konstatere et ønske om forskellige ændringer. Nogle har jeg forholdt mig til, andre ikke - men jeg har altså ingen revolutionsplaner i ærmet...
Index
8098: sv: Afslutende bemærkning. #11 (04-03-2003 21:05:52) (svar på 8058)
Mikkel Warming (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 131.164.129.22)
Hej Peter, jeg vil rose dig for alt det arbejde du har lagt i dine forslag om fremtiden for DLRK, og det er dejligt at vide at der er andre der bekymrer sig om fremtiden i klubben, og det er kun ved debat at der sker udvikling i klubben, og selv om man er enig eller uenig i disse forslag er det vigtigt at vise sin mening, så der kommer lidt liv i debatten og vores forskellige holdninger bliver hørt.
Men dette betyder ikke at fremtiden sikret fordi at ti af klubbens medlemmer debatterer på forumet, det kræver at det bliver lagt ud til alle igennem Oasen så alle kan få muligheden for at tage stilling til disse forslag, men det er da klart at debatten lever mest på forumet det det er up to date hele tiden.
Slutteligt vil jeg opfordre ALLE medlemmer om at give deres mening til kende, både i Oasen, forumet og til regionalforsamlingerne fremover.

Med håb på fornyelse og fremtid for DLRK.

Mikkel Warming
sekr. i reg.ssj.