tilbage

Land Rover Forum  

Index
8085: SV. Afsluttende Bemærkning (04-03-2003 16:17:49)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.120)
Hej Peter det var en ordentlig mundfuld.
Men jeg synes at du skylder at fortælle, at du inden du satte dit indlæg på forumet allerede havde fremsendt det til HB som et forslag til Landsrådet. Jeg synes at det er virkeligt ærgerligt at du ikke kan afse tid til at deltage i klubbens styrende organer, for de spørgsmål du rejser her er jo netop de ting vi behandler på Landsrådet hvert år. Og som vi kommer til at behandle igen i år, ikke mindst fordi du har indsendt dit manifest.
Som du ved, så er klubben indrettet, som den er, som følge af en lang række af kompromisser,indgået over en periode af 25 år. Der er mange ting som vi alle har fået med i bagagen, og som i alle andre demokratier så har vi også vores "fløje" der kæmper om dette og hint, nogen gange med en iver der grænser til religiøs fanatisme.
Jeg synes at det er godt, når der i forumet dukker en debat op, der handler om klubben og dens måde at fungere på, det giver os alle sammen en mulighed for at høre nogle andre medlemmer, end lige de der er villige til at lægge hovedet på blokken i vores hellige demokratiske haller. Vi vil dog fra HB´s side være tilbageholdende med at deltage direkte. Vores job er først og fremmest at administrere efter de regler og vedtægter, der allerede er vedtaget. Dog vil vi nok ikke kunne holde vores meninger for os selv hvis debatten virkelig bliver hed, men i så fald udtaler vi os som medlem af klubben, ikke som HB.
Hvilken kasket vi så har på må fremgå af vores e-mail adresse
Index
8087: sv: SV. Afsluttende Bemærkning (04-03-2003 16:44:15) (svar på 8085)
Ib Krause-Kjær (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 144.57.128.4)
Hej Hartley,

Det var en interessant oplysning, du kom med der - selv om jeg nok havde det fornemmelsen - men det gør jo kun debatten endnu mere aktuel og relevant.

/Ib - 3662 - Odder
Index
8089: sv: sv: SV. Afsluttende Bemærkning (04-03-2003 18:20:02) (svar på 8087)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.14)
Som du kan konstatere, drejer det sig om at forvalte bestående regelsæt, i stedet for at videreudvikle på "forretningen".
En videreudvikling kræver mere dynamik, og forudsætningen for den, er ændrede vedtægter for så vidt angår beslutninger om væsentlige handlinger.
Det vil kræve, at en af regionerne i enighed fremsætter forslag om vedtægtsændringer, som efterfølgende vedtages af 2/3 af landsrådet. Prøv at beregne den matematiske sandsynlighed for, at det overhovedet skulle kunne lade sig gøre. Derfor hænger vi i håndbremsen;-)
Index
8093: sv: sv: sv: SV. Afsluttende Bemærkning (04-03-2003 18:38:45) (svar på 8089)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.54.99)
Hej Poul!
Jeg behøver ikke at beregne nogen sandsynlighed, for det sker jo hvert eneste år, og til stor tilfredshed for medlemmerne, men det kan jo selvfølgelig være svært at vurdere når man står på sidelinien. En regel om 2/3 flertal er helt almindelig,i foreninger af enhver art.
Index
8094: sv: sv: sv: sv: SV. Afsluttende Bemærkning (04-03-2003 18:49:39) (svar på 8093)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.98.14)
Hej Hartley.

Enig i at det sker hvert år og at 2/3-dels flertal er praksis i mange foreninger. Hvorvidt det er til medlemmernes tilfredshed kan jeg ikke vurdere (jeg tvivler helt ærligt også på, om HB kan, flertallet af medlemmerne giver sig jo ikke til kende), kun at der er en del debat om sagerne og at der ingen væsentlige ændringer sker.
I den debat er det vel rimeligt at påpege, at vedtægtsændringer er een vej at gå, hvis man ønsker ændringer.
Index
8090: sv: SV. Afsluttende Bemærkning (04-03-2003 18:21:28) (svar på 8085)
Peter & Gitte Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.233.238)
Hej Hartley.

Det idelle ville selvfølgelig have været at forslagne havde været sendt ud til de respektive regionalforsamlinger, således at emnerne (og mine forslag) kunne være blevet behandlet. Men det kunne jeg desværre ikke nå.

Jeg forsøger at få tid til at møde op til landsrådet, men det ser ikke godt ud.

Jeg har valgt at indsende nogle af emnerne, med mine forslag, da jeg mener at vi skal i gang med denne her proces, og en måde at "tvinge" landsrådet til at tage stilling, er ved at fremsende ændrings/tillægsforslag.

Jeg håber at dette forklare lidt om mine valg.

Venlig hilsen
Struntze