8097:
sv: Discovery 2,5 TDI (04-03-2003 20:25:03) (svar på
8079)
Benny Jepsen (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 80.196.91.42)
Hej Stefan
Jeg har de sidste 5 år kørt i en Discovery 2.5 diesel.
Jeg har ført fuld regnskab med bilen, og har kun fået udført service på autoriseret værksted efter serviceplanen.
Den har aldrig haft større eparationer, ud over hvad der må forventes med de mange km den kører, og den har aldrig haft et eneste driftstop.
Ud over almindelige sliddele, er der skiftet følgende:
- 2 stk frontruder (næsten lige efter hinanden - øv)
- 2 gange dækskift (70000 / 160000 km)
- 1/2 udstødning
- 1 generator.
Den har nu kørt næsten 200.000 km og har incl. alle servicebesøg og incl. dækskift men uden frontruder (forsikring) kostet 36 øre pr. kørt km. i vedligehold, og kørt 9,5 km/liter diesel.
Den bliver brugt til daglig kørsel og til ferie/ekspedition.
1998 I England og køre RTV-trial.
1998 Offroad på Island i 3 uger (se rejsebeskrivelsen på reg. midtjyllands hjemmeside under "Rejser og løb i udlandet" som er nederst på siden).
2001 På Korsika.
2002 Offroad på Island i 3 uger.
På alle turene har den kørt med fuld oppakning, også på taget og med 4 personer i bilen.
Den virker i dag ikke træt eller slidt, og jeg vil påstå at den stadig kører og virker som den dag jeg hentede den fra
forhandleren som helt ny.
Jeg har ikke nogen erfaring med en Discovery Td5, det må andre fortælle dig om.
Med hensyn til dit spørgsmål om fra hvornår den ekstra vægtafgift trådte i kraft, så gælder den for alle varevogne
der er indregistreret efter 1/5-1998.
Jeg vil ikke bedømme om ovenstående er godt eller skidt, det må dem der læser det selv gøre, men jeg kan kun sige at jeg er rigtig godt tilfreds med min LR Discovery.
Med LR hilsen
Benny (2711)