tilbage

Land Rover Forum  

Index
80961: WARN fa`n forbinder jeg nu det ? (21-04-2009 20:33:27)
Lars Aagesen #6677, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.92.151.155)
Hej

Jeg skal skifte min relæbok på mit 8274. På vedlagte billede vises øverst til venstre den gamle relæboks som er stået af. Tegningen til højre viser hvordan ledninger til fjernbetjeningen og til spillet var monteret. Billedet nederst til højre viser den nye relæboks som skal monteres.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan min tegning skal se ud på den nye relæboks ? Jeg har vist styr på ledningerne til fjernbetjeningen men tilslutning af 50 kvd kan jeg ikke helt greje da polerne sidder lidt anderledes - set med en ufaglærts øjne ;-)

BEMÆRK !!! Farveangivelserne er blot udtryk for tape som jeg har sat på 50 kvd-kablerne for at kunne holde styr på dem.

Den opmærksomme læser vil se at nederste højre relæ er revnet i plasticbeskyttelsen - betyder det noget ?

P.S. Jeg fatter ikke strøm så svar bedes være på dummy-niveau ( eks. din hvide 50 kvd skal på øverste pol til venstre, den blå på nederste højre osv.)

Med venlig hilsen
Lars Aagesen#6677
... som skal til at trække bambus op af jorden !!
Index
80971: sv: WARN fa`n forbinder jeg nu det ? (22-04-2009 00:17:47) (svar på 80961)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Hej Lars

Når jeg ser på dine billeder, så synes jeg egentlig det ser rimeligt enkelt ud.
Hvis du nu kigger på billedet af din gamle relæboks og så forestiller dig at de tykke terminaler stikker ud af siden på relæerne i stedet for af enden.
Så ligner din din gamle relæboks faktisk den "nye".
Og så vil jeg mene, at du kan montere kablerne som på den gamle.

Dvs:
Blå 50kv: yderst til venstre (ligegyldigt om det er på det øverste eller nederste relæ, bare det er yderst til venstre)

Rød 50kv: i midten øverst (ligegyldigt om det er på det højre eller venstre relæ, bare det er på midterbroen)

Gul 50kv: yderst til højre (ligegyldig om det er på det øverste eller nederste relæ, bare det er yderst til højre)

Hvid 50kv: i midten nederst (ligegyldigt om det er på det højre eller venstre relæ, bare det er på midterbroen)

Og så vidt jeg kan se på billedet af den nye relæboks, så passer det også med ledningsfarvene til fjernbetjeningen.

Men det kan da være, at en el-kyndig lige skulle tage et kig på billederne inden du kaster dig over min "monteringsvejledning", så du er 100% sikker.

Mvh
Jesper
Index
80981: sv: sv: WARN fa`n forbinder jeg nu det ? (22-04-2009 12:16:37) (svar på 80971)
Lars Aagesen #6677, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.101.194)
Hej Jesper

Mange tak - det var faktisk også min første indskydelse. Jeg blev blot lidt i tvivl omkring montering af 50 kvd på midterbroen - idet der jo er 4 fine poler på siden af relæerne.

Hilsen
Lars Aagesen#6677