tilbage

Land Rover Forum  

Index
81074: 200tdi discovery og 200tdi serie3 konvertering (24-04-2009 08:55:18)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
Er der nogen der kunne tænke sig at vise deres motorrum frem af henholdsvis den ene bil og den anden bil??

Jeg skal bare lige tage nogle noter, mål og billeder..

Claus
Index
81075: sv: 200tdi discovery og 200tdi serie3 konvertering (24-04-2009 09:23:24) (svar på 81074)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.148.186)
jeg tror ikke du finder så mange der vil stå frem herinde idet den konvertering du efterspørger faktisk er ulovlig.
jeg ved godt der er mange der kører med denne konvertering men ikke desto mindre er den i langt de fleste tilfælde ulovlig. og er der nogen der opdager det ved f.eks. et færdselsuheld kan du få store problemer med forsikring idet du kører i en bil med det staten kalder "falsk identitet" hvilket også udløser ny afgift plus bøde hvis en nævenyttig synsmand opdager det (gud forbyde det) ;).

så vil du vide noget om dette så ville jeg nok spørge til kørselsarrangmenterne istedet.
Index
81076: sv: sv: 200tdi discovery og 200tdi serie3 konvertering (24-04-2009 09:29:37) (svar på 81075)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
Hej Jacob.

Okay tak for svaret.

Men serie 3 konvertering ligger nok på grænsen.

men jeg mener en discovery er monteret fra fabrik med en 200tdi motor, så sådan en kan jeg jo godt kigge ned i motorrummet uden at ejeren får dårlig samvittighed.
Det er mere palceringen af de forskellige dele.

Claus
Index
81078: sv: sv: sv: 200tdi discovery og 200tdi serie3 konvertering (24-04-2009 09:48:22) (svar på 81076)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.35.141)
Nu er jeg ikke så klar på de gældende regler, men mon ikke der kan findes en løsning hvis, man tager en snak med en synsmand og finder en løsning med ham. Måske skal der betales ekstra afgift, grundet øget HK.

En anden mulighed er også at montere motoren uden turbo på, så når du ikke over grænsen for max. HK.

www.lr4x4.com kan du se under seriebilsforum og der er der mange der skriver om nævnte løsning.

Personligt ville jeg starte med at køre forbi synshallen og få en snak med dem. Det er den vej jeg kommer til at gå når jeg starter på mit eget projekt.

Venligst

Morten Jensen
Index
81079: sv: sv: sv: 200tdi discovery og 200tdi serie3 konvertering (24-04-2009 09:48:43) (svar på 81076)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Hmm.. Som jeg læser det har Claus endnu ikke sagt at bilen skal bruges på offentlig vej? Og lad os nu antage at den kære bil skal på en trailer og kun køre på et lukket forsvarligt område.
Altså 200TDI motoren passer direkte på din gearkasse, du skal bare bruge serie koblingspladen. Og tager du en Defender 200tdi motor, som der iøvrigt er tilsalg på børsen, ja så skal du kun ændre det ene motorophæng på rammen. Du skal ændre på studsen på thermostat huset (hvis du bruger serie køler) og så skal du lige finde en løsning på temperatur måler problemet. Evt. en universal temp. måler med ur fra fx bilxperten. Sidst men ikke mindst skal du have en fast plus til magnetventilen som kan afbrydes, enten med nøglen eller en seperat kontakt UDEN at denne bliver afbrudt når starteren aktiveres. Det var vidst omtrent det, ikke en voldsom operation som sådan, med mindre du køber en Disco 200tdi, så er det en hel anden sag. :)
God fornøjelse, og husk nu ikke at køre på offentlig vej med denne sindsygt livsfarlige ekvipage ;)
Index
81080: sv: sv: sv: sv: 200tdi discovery og 200tdi serie3 konvertering (24-04-2009 10:16:06) (svar på 81079)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
Hej I forum.

Nu har jeg også tænkt mig at køre ind til synshallen og tage en snak med en synsmand og få afklaret med ham og F-styr hvad der kan lade sig gøre og hvor vildt det må blive.
Jeg har motoren godtnok desværre en discovery 200tdi, derfor spørger jeg om at se et discovery motorrum for at se hvordan tingene er placeret.

Claus
Index
81082: sv: sv: sv: sv: sv: 200tdi discovery og 200tdi serie3 konvertering (24-04-2009 11:09:19) (svar på 81080)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Som før nævnt så tjek nettet. Der er svar på næsten alt ;)

Ham her tager LT77 og LT230 med:
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=37086

http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=37229

http://www.expeditionlandrover.info/200tdiconversion.htm

osv osv..
Index
81083: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 200tdi discovery og 200tdi serie3 konvertering (24-04-2009 11:20:03) (svar på 81082)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Og så er der jo også lige den her. Godt nok en 90" men jeg er sikker på at Claus kan være en god hjælp, da han jo til syneladende også kender noget til seriebiler. Og så er han jo til at kontakte.

http://www.serie2a.dk/English%20series2a/200tdi%20discovery%20in%20a%20Defender.htm

MVH Jakob E S
Index
81085: sv: 200tdi discovery og 200tdi serie3 konvertering (24-04-2009 12:37:53) (svar på 81074)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Snak evt med Richard fra Glencoyne i UK - han er en rigtig flink fyr og har lavet en del af den slags konverteringer - men han anbefaler faktisk en 200DI - dvs uden T for Turbo :) - dermed får du ikke ballade med ekstra HK og slipper for at motoren river din SIII gearkasse i stykker hvert andet øjeblik. Men du får en masse moment som 2.25D ikke ligefrem har i spandevis. En anden bonus er at du ikke behøver at slås med at får turbo, slanger mv til at være i motorrummet. Se på hans hjemmeside - der ligger faktisk en hel vejledning til hvordan du kan gøre.

Hvis du ikke selv har mod på det, kan det måske også betale sig at køre bilen over til ham. Brugtpriserne på en 200TDI motor herhjemme er rasende meget højere end i UK - så der kan spares lidt af transportudgifterne hjem :)

http://www.glencoyne.co.uk/200di.htm

Mvh
Michael