tilbage

Land Rover Forum  

Index
81485: Kængurubenzin? (05-05-2009 18:26:31)
Michael Guldmann Petersen #8171, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.48.238.90)
Døjer med ujævn motorgang på min 1979 88" SIII 2,25 benzin ved acceleration og belastning.

I tomgang kører motoren fint uden "hik", men ved accelaration og belastning virker det som om, at den sætter ud momentvis (hik), hvorfor den giver et hop (rettere et stop) fra sig, dog uden at gå helt i stå. Det lader ikke til at den har mistet topydelse, da jeg stadig kan vride den op på 80km/t som før.

Nogen bud på hvad dælen jeg står overfor.

Venligst
Michael
Index
81489: sv: Kængurubenzin? (05-05-2009 20:43:48) (svar på 81485)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Hvordan har karburatoren det?

Min egen 109" fik en helt ny Zenitkopi og i den, var der en svømmer der så ud som den var tabt på gulvet og trådt i, da jeg fik skiftet den og byttet fødepumpen så snurrer det bare.

Min bud på din bil er fødepumpen som er ved at være brugt op.
(Ny pumpe ca 300,- kr i DK)

Motoren har selvfølgelig fået al den service som den har krav på, ik'?

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
81493: sv: sv: Kængurubenzin? (05-05-2009 21:27:15) (svar på 81489)
Michael Guldmann Petersen #8171, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.48.238.90)
Jeg prøver at kigge karburatoren efter (Weber), men har intet fundet... Fødepumpen; det må jeg lige tjekke.

Motoren spinder ellers som en mis (uden større belastning) og er efter bedste overbevisning okay...men service er jo noget med at skifte olie, holde øje med væskeforbrug (kun lidt olie) og skifte/rense filtre og det sker ret ofte. Vil dog ikke afvise, at jeg kan have overset noget...og der er jo givetvis noget galt..

Venligst
Michael

Index
81503: sv: sv: sv: Kængurubenzin? (05-05-2009 22:29:42) (svar på 81493)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Service omfatter også tændingsanlæget og tændrør som skal også have sin opmærksomhed.

Byt fordelerdæksel, platiner, rotor, kondensator og tændrør for hver 10.000km

Tændkabler for hver 25.000km

Alt sammen er sliddele selv om det ser fint og friskt ud.

Selve strømfordeleren bliver også slidt med deraf følgende muligheder for fejljusteringer.
Byt den for hver 50.000km den koster et par hundrede kr.

Det er hvad jeg syntes.

Fødepumpen kan være på et stadie i sin opbrugthed hvor den kan give en hvis mængde brændstof - en gang i mellem.
Det er som regel lidt før den slet ikke virker.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
81525: sv: Kængurubenzin? (06-05-2009 12:09:51) (svar på 81485)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Jeg mener at kunne huske et lignende eksempel for meget længe siden, hvor symptomerne var lig det du beskriver - og da viste det sig at være strømfordeleren, der af een eller anden årsag var flækket. I tomgang gik den fint men så snart der blev sat fod på må rystelserne have gjort udslaget (kom vi frem til).

Hilsen
Stefan