tilbage

Land Rover Forum  

Index
81618: 3,5 v8 fra range rover i 90" (07-05-2009 18:42:33)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.14.100)
dav

passer en 3,5 l v8 fra en range rover,i en land rover 90" td,(jeg savner lyden). og hvad med godkendelsen, kan det lade sig gøre?

mvh martinj

som siger, (husk hvederne i aften)
Index
81619: sv: 3,5 v8 fra range rover i 90" (07-05-2009 19:07:28) (svar på 81618)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.73.94)
Hej med dig.

det kan sagtens lade sig gøre at montere en v8. du skal nok svejse nogen motorophæng på rammen, men det er jo heller ikke uoverkommeligt.

jeg har hørt fra andre der har gjort det at monterer man v8'eren på den gamle lt77 med koblingshus til den 4-cylindrede så komme motoren til at sidde meget langt tilbage i motorrummet og det bliver lidt fideligt at komme til strømfordeleren men det kan lade sig gøre.

vi man undgå dette skal man bruge et koblingshus fra en v8 med lt77 gearkasse. dette er længere og vil derfor også kræve en længere indgangsaksel på gearkassen.
vil man ikke installere en sådan kan man finde og installere en langakslet lt77 eller en lt85 eller lt95 så passer det hele.

et andet alternativ er at tage gearkassen med over fra rangeroveren har den en lt77 er det godt nok med den korte gearstang men jeg forestiller mig (uden sikkerhed) at man ku svejse en ny og længere op.
sidste alternativ er at tage autoboksen fra rangerover. dette kræver dog at man udvider kardantunnelen.

mht godkendelse så ta det typegodkendelsesnummer der står på din registrringsattest grib derefter knoglen og ring til færdselsstyrelsen og be dem sende dig en kopi af typegodkendelsen. dette er gratis og de gøær det uden at blive sure.

på den kan du se hvilke motorvarianter din bil er godkendt med.
og som reglerne er kan du ta den højeste effekt typegodkendelsen specificerer og lægge 20% til. er din bil f.eks. godkendt med en tidlig v8 som husker som havende 114hk kan du lægge 20% til og maksimalt lægge 136hk i.

Dette kan blive aktuelt da rangeroverne vist en overgang havde lidt flere hk end tilsvarende defendere.