tilbage

Land Rover Forum  

Index
81621: Motor problemer med 3,5l V8,.. hjælp !!! (07-05-2009 19:53:49)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.113.49)
Hej lidelses fæller.

Jeg har en ellers velkørende 101" FC som har en standart V8 med standart karboratorer.

Idag, da jeg og hunden samt frue lige ville ud og køre i den, drillede den lidt med starten.
Vi fik dog hurtigt liv i den men så begyndte den at gå ud, umotiveret.
Vi kørte lidt rundt med det blev ikke beder og nu herhjemme i indkørelsen er den temmelig på tværs.

Vi har skildt benzin filtert af og der var ikke noget og det virker som om den får strøm ihvertfald, men ved ikke om den får nok.

Jeg køre på en blanding af 95 og 99 Oktan sådan efter om jeg rammer en OK eller en Shell tank.
Den har kun rendt en 40K km og den fungerede fint i weekenden hvor den fik 99 og i Tirsdags.

Noge ideer, evt nogen fra Fyn med bezin i blodet som vil hjælpe med at kigge ned i motorrummet hehe.
Jeg har kun haft den på plader siden jul, og har ellers haft diesel, så er ikke en ørn til det.

På forhåndtak og god lang weekend til alle.

Henrik.
Index
81622: sv: Motor problemer med 3,5l V8,.. hjælp !!! (07-05-2009 19:59:33) (svar på 81621)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.191.199)
Hej Henrik
Det lyder som om tændingsanlægget ikke er helt på toppen. Nu har det været tørt længe og så begynder det at regne. Det kan være strømfordeler, tændkabler, eller sågar på lavspændingssiden af tændspolen. Har du elektronisk tænding eller kører du med knikserkontakter, som den originalt er født med?
Jeg ville prøve at rense alle ledninger og kontaktpunkter til tændspolen samt porcelænet på tændrørerne.

Med venlig hilsen

Steen Larsen 0411
Index
81624: sv: sv: Motor problemer med 3,5l V8,.. hjælp !!! (07-05-2009 20:14:11) (svar på 81622)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.113.49)
Hmm har godt nok lige tænkt på det med støvregnen osse.
God ide, jeg vil sgu lige kigge på det.

Den har standart kontakter.

Har du ikke osse en 101" ?
Index
81628: sv: sv: sv: Motor problemer med 3,5l V8,.. hjælp !!! (07-05-2009 21:51:55) (svar på 81624)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.191.199)
Hej Henrik

Jo jeg har en 101"

Mvh.

Steen larsen 0411
Index
81673: sv: Motor problemer med 3,5l V8,.. hjælp !!! (09-05-2009 18:04:24) (svar på 81621)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.113.49)
Har puklet med dyret i 4timer idag uden sønderligt held.

Der kommer masser af benz frem.

Det ser ud til at jeg skal have skiftet den lille rotor arm inde i strømfordeleren og evt osse de 2 platiner.
Har overvejet at skifte helle banden af tændrør osse.

Så hvis en eller anden har en ekstra strømfordeler liggende, så sige lige til.

Henrik, stadigt tøffende omkring i en røvkedelig Peugoet 107.
Index
81716: sv: sv: Motor problemer med 3,5l V8,.. hjælp !!! (11-05-2009 12:10:05) (svar på 81673)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Henrik

Har du fået løst problemet?
Ny rotor, fordeler, platiner, kondensator OG ikke mindst nye tændkabler koster ingenting og er sliddele. Ved du hvornår de er skiftet osv?
Bare en ide. Hvilke tændrør kører du med og hvordan ser de ud? Er de grå, våde eller sorte?

Er de SU karbs du kører med?

V8 hilsen
Index
81731: sv: sv: sv: Motor problemer med 3,5l V8,.. hjælp !!! (11-05-2009 21:35:31) (svar på 81716)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.113.49)
Jeg er ifær med at løse det.

Til en start prøver vi lige at skifte rotor og platiner, ser om det hjælper, så jeg idet mindste kan flytte bilen med til vores nye adresse, skal flytte til weekenden, så var rart om Land Roveren kunne komme med.

På længere sigt vil jeg skifte de militære tændkabler (der sider tændrørene i nogle hætter) ud med normale, da det gør det lettere at skifte.
Kondensatoren virker fint, har målt på den.
Tændrørende er iøvrigt faktisk fine, grå og tørre, dog var et smurt ind i sort sovs.
Så et nyt er vist på sin plads, kan få det hele i 101" klubben.

Nej det er Stromberger eller hvad de nu hedder de karbs.