tilbage

Land Rover Forum  

Index
81738: Rejseerfaring Island søges (11-05-2009 23:01:52)
Mads Jónsson (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.54.2)
Til august tager vi 3 uger til Island i vores Discovery 3. Udover solidt camping udstyr, varmt tøj og andet alm. grej (vi er vant til at rejse i bilen), hvad kan andre så anbefale, det er vigtigt at tage med specielt til Island? Bilen er udstyret med gode terrændæk, to reservehjul, reservedunk, træktov, en smule værktøj/lappegrej - hvad er ellers vigtigt og nødvendigt at tage med? Vi regner med at tage F26 over højfjeldet, er snorkel nødvendig på den strækning? (den er forfærdelig dyr).
Index
81744: sv: Rejseerfaring Island søges (12-05-2009 08:05:09) (svar på 81738)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.234.185.69)
Hej Mads
Vi har været der 3 gange og har aldrig haft brug for andet end lidt værktøj
Vi har været på F26 og adskillige andre F-spor og det 'værste' vi har været ude for var krydsning af floder hvor vandet kom over køleren men fra venstre (vi har luftindtag i højre side)
Gode kort, ekstra brændstof (der er lidt langt mellem tankstationerne) ekstra fødevare så skulle du være sikret
Læs 'alt' om kørsel deroppe du kan finde, kør i konvoj hvis det anbefales, hold dig fra lukkede F-spor
Mlrh Jørn
Index
81754: sv: sv: Rejseerfaring Island søges (12-05-2009 13:24:04) (svar på 81744)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.163.214.50)
Ja, jeg kan give Jørn ret, specielt med ikke at køre F ruterne, hvis ikke man er flere sammen. Hvis du har lyst, er du velkommen til vores islandsinfomøde den 14. juni. Se mere under rejseforum eller i Oasen i næste nummer. Her snakker vi specifikt om en tur til næste år, men derfor kan du jo godt lytte med, og alle er velkomne.
Index
81758: sv: Rejseerfaring Island søges (12-05-2009 18:49:44) (svar på 81738)
Jens Offersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.167.138.13)
Jeg vil tage en god Hi-Lift jack og skovl med, de to ting har reddet mig ud af mange huller heroppe. Hvis du har et spil, er et anker en god ide, der er ingen træer heroppe!

Men ellers lyder det til du har det mest nødvendige.

Snorkel er altid godt men ikke et must, floderne er pænt tamme i august da det meste af smeltevandet er løbet igennem

Hvis du en Garmin GPS vil jeg anbefale det her kort
http://nammi.is/gps-map-of-iceland-v2009-cd-p-1198.html
Det er utrolig detajleret helt ned til de mindste grusveje som man dårligt selv kan se.

God tur!
Index
81776: sv: sv: Rejseerfaring Island søges (13-05-2009 15:52:10) (svar på 81758)
Jes Lundberg-Christensen #2076, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.77.66.66)
Hej Anker fylder noget at have med i bilen, og normalt er man ikke i tidsnød på ferieturen, så her kan et nedgravet reservehjul eller ligne klare det. Sad fast i sne deroppe en gang, og efter at havde grave den fri 3 gange og var godt våd blev løsningen 2 x 10 meter stropper af de brede gravet ned i sneen og så langsom med spil + motor hjælp, så gik det og efter 3 nedgavninger af stropperne kunne sneen bære og jeg kom over.

Snekæder havde jeg også med og de var også til god hjælp både i sne men også jord, da jeg kørte på sanddæk. Men kæderne skulle sidde på baghjulene, ellers gravede forhjulene sig bare ned, her var sanddækkene gode da de trykkede sneen godt sammen til baghjulene.

God tur Jes