tilbage

Land Rover Forum  

Index
81838: paraboliske fjedre (14-05-2009 20:28:29)
Finn Piil Thomsen #4651, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.196.238.99)
Har en gammel s3 88. Er nu blevet træt af at skifte bøs i fjedre. Har undersøgt priser på paraboliske fjedre her i landet og i England.Der er en væsentlig forskel!! Men de Engelske er billigere. Kan de umiddelbart bruges i forbindelse med syn?? Er de tuv-godkente eller?? Er der nogen der har erfaring med indkøb fra England (Paddock).
Hilsen Finn Thomsen
Index
81844: sv: paraboliske fjedre (14-05-2009 22:22:51) (svar på 81838)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Det jeg kender til parabolske fjedre er, at der er kun 2 fabrikater der leverer dataerklæring med deres fjedre og det er Rocky Mountain fra Canada og TIC fra Holland (TüV godkendt), og som derfor retteligt kan blive godkendt.
Begge har danske leverandører.

Men der er synet og godkendt mange forskellige fabrikater uden papier, men dermed ikke sagt at den går hver gang.
Lad være med at købe dem for billigt.

Handel med Britterne kan være en stor fornøjelse og en sjælden gang går det galt, som regel med leveringen/tiden.
Og Paddock er en af de mere seriøse.

Prøv at skrive >parabolske< oppe i søgefeltet, så er der til et par timer.

Jeg kører selv med Rocky Mountain på min 109", helt problemløst.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
81845: sv: paraboliske fjedre (14-05-2009 22:24:47) (svar på 81838)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.184.93)
Hej Finn.
Jeg tør ikke bevæge mig ind i religionskrigen ang. parabolske fjedre. MEN at skifte til dem fordi du er træt af at skifte bøsninger kan jeg ikke helst forstå? De bliver mindst lige så hurtigt vredet istykker på parabolske som alm. Tro mig, jeg har prøvet begge dele :)

Køb et sæt poly-bøsninger, de bliver lige så hurtigt slidt, men er tusinde gange nemmere at skifte.