tilbage

Land Rover Forum  

Index
82156: Fra bus til alm. vogn?? (24-05-2009 13:14:13)
Frederik Midtgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.186.214)
Kære dlrk.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en LR 110 V8. Men de fleste der er tilsalg er registeret som bus. Da jeg ikke har et buskørekort vil jeg høre om man kan registere den som alm. vogn eller på gule plader?? Og i såfald hvad vil det koste?

Mvh Frederik
Index
82157: sv: Fra bus til alm. vogn?? (24-05-2009 14:16:28) (svar på 82156)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.178.74)
Tag bilens reg.attest og henvend dig til det nærmeste skattecenter. De vil kunne give dig en vurderingspris...
Følgende faktorer er vigtig for beregningen:
1.reg. dato
udstyr,
stand.

Årlig vægtafgift ca. 8.000 DKK mod 810 DKK for bus.

Buskørekort ca. 20.000 DKK.
Index
82163: sv: Fra bus til alm. vogn?? (24-05-2009 20:57:21) (svar på 82156)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.81.141)
Hej Frederik

Du er velkommen til at skrive eller ringe til mig så kan jeg måske hjælpe med lidt råd. Jeg har lige hentet og indregistreret en 110 V8 1990 fra Tyskland.

Tro på det - det kan godt lade sig gøre.

V8 hilsen
Index
82168: sv: Fra bus til alm. vogn?? (25-05-2009 07:21:45) (svar på 82156)
Frederik Busk-Clausen #6066, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.80.158.167)
Jeg har været turen igennem med en Defender 110"

Du giver bare lyd hvis der er noget jeg kan hjælpe med.

Mlrh
Flop #6066
Index
82177: sv: Fra bus til alm. vogn?? (25-05-2009 11:10:48) (svar på 82156)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg har også været noget lignende igennem. Jeg skiftede bare fra varebil til personvogn.
Prisen afhænger mest af bilens alder. Hvis du tager en ældre bus (fra 1980erne), kan det gøres meget billigt.

Når folk taler for busserne, så skal man lige regne ulemperne med i regnestykket: Kvalifikationsbeviser hvis du vil køre i udlandet. Ingen mulighed for selv at bestemme sædebestykningen.

MVH Jakob E S - Der er superglad for sin Defender 300TDi Personbil indrettet som den perfekte rejsebil; men desværre er nødsaget til at sælge den:-(
Index
82219: sv: Fra bus til alm. vogn?? (25-05-2009 22:27:25) (svar på 82156)
Frederik Midtgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.186.214)
Mange tak for de mange svar og så hurtigt. Jeg kigger stadigvæk videre.
Er den bedste side i tyskland www.mobile.de??
Index
82221: sv: sv: Fra bus til alm. vogn?? (25-05-2009 22:51:22) (svar på 82219)
Brian Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.215.26)
Hej Frederik,

Prøv også denne

http://www.autoscout24.de/

den brugte jeg, da jeg fik min bus

110" hilsner fra skanderborg

Brian
Index
82253: sv: sv: Fra bus til alm. vogn?? (26-05-2009 14:17:48) (svar på 82219)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej

Ja Mobile.de og Autoscout er de største - husk også at se i Holland, England, Belgien og Schweiz nu du er igang at se udenlands.

Send gerne links så får du kommentarer med vores erfaring er jeg sikker på.

Klø på.
Index
82266: sv: sv: sv: Fra bus til alm. vogn?? (26-05-2009 21:05:07) (svar på 82253)
Frederik Midtgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.186.214)
Hej..

Nu har jeg kigget lidt på hjemmesiderne, og jeg ved godt det ikke er en Land Rover 110 V8. Men det er en Range Rover 4,6. Jeg har prøvet regnemaskinen på skat.dk og det bliver til 15000 kr i afgift. Kan det virkelig passe? Så vil den ende med at koste omkring 45000kr.
Iøvrigt, Er der mange problemer med disse biler, Range Rover 4,6??

Her er bilen
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bpmnjticjrrp

Mvh Frederik
Index
82300: sv: sv: sv: sv: Fra bus til alm. vogn?? (27-05-2009 08:48:23) (svar på 82266)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Når du regner priser på Skat.dk, så skal du ikke regne ud fra din indkøbspris, men markedsprisen i Danmark. Den mest pålidelige måde at regne afgift på, er ved at finde nogle lignende biler i DK med afgift, og så tage 60-65% af den pris. Det er så det du skal betale i afgift oveni din indkøbspris. Det betyder jo så ikke, at der ikke er noget at spare og man kan også være rigtig heldig og møde nogen hos Skat der ikke ved hvad de taler om, og dermed få sin bil på hvide plader rigtig (rigtig, rigtig) billigt. Det er der eksempler på i klubben.

Med misundelig hilsen,

Jakob E S
Index
82312: sv: sv: sv: sv: Fra bus til alm. vogn?? (27-05-2009 11:15:11) (svar på 82266)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej
Fin bil du har fundet - men som du selv siger - det er ikke en Defender. En RR P38 er bare en helt anden bil på godt og ondt. Mit bedste råd er prøv nogle forskellige typer og køb den du bedst kan lide. Alternativt kan du følge dit hjerte og intuition og kaste dig ud i det som mange af os andre har gjort. Vi har haft flere forskellige Land Rovere gennem årene og er blevet klogere og klogere! Hmm, ihvertfald fattigere:-) Smiley

Er du forsigtigper og seriøs melder du dig ind i klubben først og deltager i arrangementer, prøver div. biler og ender med at være helt rundforvirret af de 2250 gode råd du får undervejs.

Men det fede ved at købe udenlands er det ekstra eventyr man får med i prisen.

Held og lykke - og fortsæt jagten.

Den afgift du har fundet er vist på 30 % afgift på gule plader hva?

V8 brum
Index
82313: sv: sv: sv: sv: sv: Fra bus til alm. vogn?? (27-05-2009 11:24:43) (svar på 82312)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
en P38 fra 1995 er efterhånden lige lidt for gammel at tage fat i... 13år og en masse elektronik - du ikke kender tilstanden på - Find hellere en 98'er uden tillægsafgift - eller gå hele vejen og køb så ny som mulig og nyd mange år uden problemer - de første årgange (1994 - 1996) er ikke kendt for at være helt "problemfrie" hvad elektronik angår...

og til Søren - øhhh hvad er det "onde" i en P38 - udover dejlig komfort og man kender fornavnet på ekspedienten på den lokale tankstation?
Index
82324: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fra bus til alm. vogn?? (27-05-2009 13:55:38) (svar på 82313)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Alexander.

Ifølge en artikel jeg for nyligt læste i et gammelt LRO, så er det også fornavnet på din reservedelspusher og ikke mindst din bankrådgiver du lærer at kende.

De sammenlignede udgiften ved at købe en Defender 300TDI og en P38 med 100000 miles på klokken. Der var Defenderen væsentligt billigere. Ikke fordi den gik mindre i stykker, men fordi delene til P38 er værsentligt dyrere, og det er ikke spørgsmålet om hvis de går i stykker, men hvornår. Men på det punkt er der jo ikke forskel på de to biler. P38'eren var i øvrigt væsentligt billigere i indkøb, men var alligevel dyrest.

Jeg skal prøve at finde artiklen. Den ligger hjemme på natbordet.

MVH Jakob E S
Index
82367: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fra bus til alm. vogn?? (28-05-2009 08:46:49) (svar på 82324)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Så fandt jeg artiklen. Undskyld filstørrelsen, men man skal jo kunne læse det. Der kommer lige et par svar mere, med de to sidste sider.

MVH Jakob E S
PS jeg har personligt ikke noget imod P38 - En af mine bedste Land Rover oplevelser var i en P38, som var brudekaret da jeg blev gift. Den var dog heller ikke fejlfri.
Index
82368: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fra bus til alm. vogn?? (28-05-2009 08:47:31) (svar på 82367)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Side 2.

JES
Index
82369: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Fra bus til alm. vogn?? (28-05-2009 08:48:37) (svar på 82368)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Side 3

JES