tilbage

Land Rover Forum  

Index
82561: Veteran-træf på Karoline (02-06-2009 20:43:15)
Kim Thomsen #7909, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.3.149)
Hermed en opfordring til fynboer -og andre gode mennesker selvfølgelig !

Den første søndag i måneden er der træf af forskellige veteran-biler på Karoline -I ved det cafeteria der ligger lige før den gl. Lillebæltsbro.

Det kunne være hygsomt hvis andre landrovere -veteran eller ej, lagde vejen forbi. De første biler begynder at dukkke op ved 11 - 12 tiden.

Dette også som en opfordring til at veteranudvalget måske kunne lave et arrangement , med Karoline som udgangspunkt.
Det kunne være flot med en 10 - 15 gamle "skralderværker" liniet op.

Næste arrangement er på søndag, meeen der kommer jo flere "første søndage i måneden"
Index
82583: sv: Veteran-træf på Karoline (03-06-2009 09:15:20) (svar på 82561)
Lars Ellegaard Jørgensen #3926, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.129.98)
Der findes mange forskellige træf/møder rundt i landet, mere eller mindre officielle. Ofte er de grundlæggende organiseret under Dansk veteranbil Klub, men alle er velkomne ud fra devisen, jo flere køretøjer jo bedre.

Jeg kan også opfordre til at man på fredag den 5. juni - grundlovsdag - tager ud og lufter veteranerne. Grundlovsdag er udnævnt til "national køredag", hvor så mange klassiske- og veterankøretøjer skal ud og rulle. Der er en mængde arrangementer over hele landet hvor der er lavet ture fra forskellige opsamlingssteder. Veteranudvalget er ikke med i nogle af de officielle tiltag - måske fordi Land Rover Klubben hidtil ikke har villet være med i Motorhistorisk samråd - men også fordi det typisk har været svært at samle et antal veteraner. Men det hindrer jo ikke at nogle kan lave noget selv eller deltage i nogle af de arrangementer der allerede er organiseret. Desværre har jeg ikke den dag selv mulighed for at deltage i noget.

Den bedste oversigt over arrangementer har jeg fundet på www.klassisk-bil.dk, som er hjemmesiden for bladet Klassisk bil & MC.

Jeg kan kun opfordre til at så mange som muligt benytter lejligheden til lufte de gamle biler på fredag, så Land Rover'ne også bliver synlige i veteranlandskabet.

MVH
Lars Ellegaard
Veteranudvalgsformand