tilbage

Land Rover Forum  

Index
82929: 300Tdi motor i 200Tdi RRC (11-06-2009 19:43:30)
Per Lundsager #2075, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.160.124.254)
Jeg bager på at udskifte den veltjente (400.000 km) 200Tdi motor i min 1993 RRC med en nyere 300Tdi motor fra en 1995 Discovery 1 med tilhørende automatgearkasse (da den eksisterende manuelle gearkasse ikke passer med en 300Tdi). Jeg hører en masse ting på vandrørene om de problemstillinger der er med at lægge en 300Tdi motor med elektronisk styret brændstofpumpe i min gamle RRC som ikke har elnet til den slags ting.

Er der nogen af Jer derude som har erfaringer med sådan en ombygning? Jeg kunne godt bruge nogle konkrete erfaringer og løsninger fra nogen der faktisk har prøvet noget tilsvarende.
Index
82935: sv: 300Tdi motor i 200Tdi RRC (11-06-2009 22:00:48) (svar på 82929)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.102.227)
Ingen problemer... Du skal finde følgende ledninger
Ledning til forvarmer
Ledning til olietryk
Ledning til temp. føler
Ledning til magnetventil
Ledning til generator
Ledning til starter / starterrelæ

Er disse ledninger monteret kører skidtet

Alt det andet behøves ikke

//Vogter
Index
82942: sv: sv: 300Tdi motor i 200Tdi RRC (12-06-2009 09:03:42) (svar på 82935)
Morten Brendstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.213.198)
Ja og så lige en anden Brændstofpumpe. Da den jo som beskrevet er elektronisk styret. Dvs. der er ikke gaskabel.
Dertil kommer flytning af motorophæng mm.
Index
82943: sv: sv: sv: 300Tdi motor i 200Tdi RRC (12-06-2009 09:37:23) (svar på 82942)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.148.186)
ok er der flere versioner af 300tdi pumpen? fordi den der sidder i min gamle RRC fra 95 (originalt) er en helt almindelig Bosch VE (verteiler einspritspumpe) og det eneste elektriske på den er magnetventilen til at stoppe motoren. regulering, timing, indsprøjtning og gas er 100% mekanisk.
Index
82944: sv: sv: sv: sv: 300Tdi motor i 200Tdi RRC (12-06-2009 09:41:55) (svar på 82943)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Jacob

Ja det er der.
I Discovery havde den netop elektronisk styring med ECU og det hele. Til syneladende er den der sidder i Range Rover den samme som i Defender hvor alt er mekanisk.

MVH Jakob E S
Index
82956: sv: sv: sv: sv: sv: 300Tdi motor i 200Tdi RRC (12-06-2009 11:55:15) (svar på 82944)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.148.186)
ok så ved man det, dette gælder ikke discovery 200tdi eller..?
Index
82957: sv: sv: sv: sv: sv: 300Tdi motor i 200Tdi RRC (12-06-2009 11:59:19) (svar på 82944)
Per Lundsager #2075, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 80.160.124.254)
Tak alle sammen. Jeres svar giver mig mere klarhed mht den videre fremfærd