tilbage

Land Rover Forum  

Index
83108: metalisk tiklyd sIII (15-06-2009 18:23:13)
Lennarth Baagøe #7595, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.49.126.56)
Jeg har fået en ubehalig metalisk tiklyd fra motoren. problemet kom pluselig, efter lidt kørsel på landevej.
lyden er der kun når der er belastning, og føgler omdrejningerne. jeg har stillet vetiler og spændt dysser, ihåb om at det var det, men det har ikke hjulpet.
er der nogen som har en ide om hvad det være?
bilen er en sIII fra 75, 2,25 diesel.

hilsen Lennarth
Index
83109: sv: metalisk tiklyd sIII (15-06-2009 19:03:53) (svar på 83108)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.163.204)
Hej Lennarth

Jeg fik en metalisk klaprende lyd ala den du beskriver da min udstødning klaprede mod manifolden.

Det er blot skift eller efterspænd af 3 bolte så kan næsten klares i smoking (uden at blive beskidt altså) på under 5 min.

Med S3 hilsner

M.
Index
83110: sv: sv: metalisk tiklyd sIII (15-06-2009 19:06:55) (svar på 83109)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.174.163)
Mit bud vil være en defekt dysse . Det giver en lyd som om et leje på en plejle stang er defekt.. Sådan en metalisk lyd. Det vil følge omdr. talet på motoren.

jeg vil ikke sige at det ER det .. men det var et bud ..
Index
83113: sv: metalisk tiklyd sIII (15-06-2009 20:42:59) (svar på 83108)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.191.228.242)
Din beskrivelse passer også på et hovedleje, der er ved at gå i stykker ....

Hilsen Jens B. Pedersen
Index
83114: sv: sv: metalisk tiklyd sIII (15-06-2009 21:15:27) (svar på 83113)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.198)
"Spændt dysser" - forhåbentlig med det rette moment.

Hvis du spænder for hårdt kan dyssen ikke komme af med varmen og kan derfor få fejlfunktion.

En dysse der hænger eller en dyssespids der er revnet kan vive den der metaliske dong dong lyd efter motoromdrejningerne.

Få kontrolleret dine dysser i et dysseprøveapparat, se hvordan de spreder og få kontrolleret åbningstrykket,
det tager et par timer hos dieselelektro.
Det er hurtigere og billigere end at skille motoren ad.
(og vil motoren have godt af det any way)

Bare min havtredsøre.
Mvh
Kenneth Poulsen


Index
83115: sv: metalisk tiklyd sIII (15-06-2009 21:15:51) (svar på 83108)
Peter Hansen #4214, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.198.24.250)
Hej Lennarth.

Jeg ville nok pille bundkarret af og kigge efter stumper af et stempelskørt. Når jeg så var dernede under kareten ville jeg også kigge på hoved- og plejlstangsleje-pander.

Der er anvisninger her i forum om "how to do"

Med 88" 200tdi hilsen

Peter
Index
83117: sv: sv: metalisk tiklyd sIII (15-06-2009 21:36:09) (svar på 83115)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.247.32)
The dreathful truth could be et løst brændkammer.
Ell. en knækket ventilfjeder ell. blot en ventil der hænger.
Index
101014: sv: sv: sv: metalisk tiklyd sIII (22-08-2010 23:33:44) (svar på 83117)
Jesper Svendsen #8467, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.161.225.253)
ja mulighederne er mange.. jeg har lige skilt min ad det var et revnet stempel.. den sagde en skrækelig metalisk lyd engang i mellem og olien væltede ud ved ventil dækslet og olie påfyldnings dækslet.