tilbage

Land Rover Forum  

Index
83454: Jeg ku Tude... (22-06-2009 17:35:32)
Casper Kofoed (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 20.133.16.226)
Hej alle sammen..
Jeg er den ellers lykkelige ejer af en defender 110 fra 86.
Jeg købte den for ca 3 mdr. siden. I en måned har jeg kørt mange gode ture og prøvet den lidt af. For 2 mdr. Siden afmeldte jeg den fordi den skulle renoveres for rust og klargøres til et kommende syn..
Jeg kontaktede en Mekanikker her på Øen (Bornholm)
og han sagde at han sagtens kunne banke lidt rust osv.
Jeg kørte den op til ham en dag efter fyraften og nu ca 2 mdr efter ringer han til mig og beder komme op og lige se på den.. Han sagde at der var "Noget" med gearene..
Jeg kommer forbi og finder ud af at den hverken kan køre frem eller tilbage uanset hvad jeg gør. Jeg siger til ham at det er hans problem og ikke mit.. Da bilen jo kørte upåklageligt da den blev leveret. Mekanikkeren siger at han ikke kan forstå det og at det nok vil blive dyrt for undertegnede.. Hvad gør jeg nu.. Skal jeg betale den Ekstra regning.. eller skal jeg stå fast på at det er ham som har ødelagt noget på bilen og derfor selv kommer til at betale...

Hilsen Casper Som savner sin bil rigtig meget..
Index
83456: sv: Jeg ku Tude... (22-06-2009 17:57:50) (svar på 83454)
Hans Jørgen Kryger #1089, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 78.157.107.62)
Hej Casper.
Jeg tror mekanikeren har pillet ved den lille gearstang, og er kommet til at sætte den i neutral. Skub den enten helt frem (low) eller træk den helt tilbage (high), så tror jeg dit problem er løst.
Pøj Pøj
Hans J.
Index
83457: sv: sv: Jeg ku Tude... (22-06-2009 18:24:22) (svar på 83456)
Casper Kofoed (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 20.133.16.226)
Det er desværre ikke den lille gearstang som er problemet.. Da jeg var oppe for at se på den prøvede jeg både high og low uden resultat.. Der var kun lidt reaktion da jeg satte den i diff lock og low.. jeg kunne køre en anelse frem hvorefter højre forhjul blokerede...

Snøft Casper
Index
83467: sv: sv: sv: Jeg ku Tude... (22-06-2009 20:48:00) (svar på 83457)
Jørgen B. Jensen #5230, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 78.156.97.166)
Hej Casper

For mig lyder det som CV joint i højre side er knust eller defekt dif.

Løft højre forhjul fra jorden, i fri gear, drej hjulet
Er det uden mislyde?
Køre akselen med rundt?

Du skal bruge en 13, 14, 15, 17mm og to 9/16” nøgler samt lidt pakning.

Foto af CV joint: http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER/Axle/CV_joint_23/24_spline-_110/130in_RHD_to_axle_20L48865.html

Foto af dif: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_3.html
Index
83529: sv: sv: sv: sv: Jeg ku Tude... (24-06-2009 09:30:04) (svar på 83467)
Peter Christensen #7817, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 130.225.87.73)
Med mindre 'lortet' er rustede fast, så skal du brug lidt flere værktøj ;-) øv øv (fra en der skal igang med udskiftning af rustene 'stik-aksler')
Index
83458: sv: Jeg ku Tude... (22-06-2009 19:08:28) (svar på 83454)
Alan Martin Christiansen #8235, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.230.72)
Hej Casper
Hvordan skulle mekanikeren ødelægge (driv linien) hvis han kun skulle lave rust har han vel ikke kørt i bilen,Kunne det tænkes at bremsen har sat sig ,hvis den har stået stille i 2 mrd. uden at være ud at køre . ellers må han vel kunne lokalisere fejlen nærmere uden det koster alverden.
MVH Alan
Index
83460: sv: sv: Jeg ku Tude... (22-06-2009 19:33:34) (svar på 83458)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.209.167)
Dårlig mekker!
Har I sluppet håndbremsen ? Hvis bilen står længe med aktiveret håndbremse, kan denne sætte sig fast og så skal der 'LOW' + Diff lock på for at den bevæger sig.
Hvis du har afleveret en driftsklar bil, bør du kunne forvente, at bilen kan køre efter et værkstedsophold...
Index
83464: sv: sv: sv: Jeg ku Tude... (22-06-2009 20:29:45) (svar på 83460)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.133)
Meld dig ind i FDM NU.
Tag kontakt til FDM og hør om de vil hjælpe dig, hvis du melder dig ind nu.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
83487: sv: Jeg ku Tude... (22-06-2009 23:03:53) (svar på 83454)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.0.26)
Du kan vel tilfældigvis ikke huske hvad km tælleren stod på da du afleverede den ??

Men det kan da umuligt være dit problem , bilen kunne køre da du overdragede den til din mekaniker = hans problem.

Kænk og bræk

Michal
Index
83491: sv: sv: Jeg ku Tude... (23-06-2009 00:34:12) (svar på 83487)
Casper kofoed (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 20.133.16.226)
Hej.. Tak for alle de gode kommentarer..
Jeg ved med 100 % garanti at det ikke har noget med håndbremsen at gøre da det også er en del som mekanikkeren skal lave..
Jeg lagde ikke mærke til hvad km tælleren stod på..
Jeg har en anelse om at han måske har haft bilen oppe på et bremsefelt skønt jeg har sagt til ham flere gange at han ikke må..


MvH Casper.. Som har lært mange ting...
Index
83530: sv: sv: sv: Jeg ku Tude... (24-06-2009 09:57:38) (svar på 83491)
Casper Kofoed (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 20.133.16.226)
Jeg har nu fundet en evt fejl.. Knokel ledet i højre foraksel er knust til atomer... hvordan det er sket har jeg ingen anelse om... stikakslen har overlevet.. Men hva nu ?? Skal jeg vælge at finde et brugt led ?? eller skal jeg købe et helt nyt ??
Og hvor finder jeg den del... ??

Casper.. Med en bil på 3 hjul
Index
83533: sv: sv: sv: sv: Jeg ku Tude... (24-06-2009 10:41:42) (svar på 83530)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.63.186)
Det er sandsynligvis forsaget af, at der kørt udvidende rundt i bilen, uden man har checket oil/grease level på swivel housing, et cv joint dør forholdvis hurtigt når smøringen mangler...!

Byt til nyt - i par - det vil sige to nye cv joint - et i hver side, det bliver du mest glad for.

Hvis swivel housing er hårdt angrebet af rust, er det smart også at udskifte dem, ellers blivet pakningen aldrig tæt. Så er der iøvrigt, religionen omkring olie kontra fedt.

http://www.paddockspares.com/mcp/KITS.html

Mv. Ole
Index
83542: sv: sv: sv: Jeg ku Tude... (24-06-2009 11:43:15) (svar på 83491)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 193.180.189.158)
Han har vel ikke haft den på rullefeldt for at teste håndbremsen , vel ?? For så er han da for det første en klovn , og for det andet ved du hvorfor skaden er opstået ..

Knæk & bræk

Michal