tilbage

Land Rover Forum  

Index
83466: Bobtailing regler i dag? (2009) (22-06-2009 20:44:46)
Kasper Jacobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.9.69)
Hej alle!

Har tænkt mig at bobtaile min Range Rover classic '87 men har ikke kunnet finde nogle regler mht. minimum ladlængde etc. har kigget på fstyr.dk uden held. Alt information har interesse!

Og hvordan er det med at skære taget af og lave sig en pickup fra en med helt tag?

Mvh Kasper
Index
83498: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 09:29:48) (svar på 83466)
Patrik Priess #8290, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.24.6.179)
Hej Kasper

Jeg er igang med netop dette projekt.

Jeg har valgt den som pickup grundet pengene.
1. Min upper tailgate var EXTREMT MEGET rusten.
2. Min lower tailgate var MEGET rusten.
3. Min bagerste travers ver MEGET rusten... stort set helt væk.
4. Mit lad tag var MEGET nemt at tage af. Sad kun fast med et par beslag, der var lige til at vippe af.

Så vidt jeg har forstået skal ladet måle 120cm fra væggen bag førersædet og til ladets slut. Ellers kan det ikke registeres som en gulpladebil. Men det passer også med snittet lige bag baghjulet.

Men jeg er snart ved at være færdig med projektet, og uanset hvad skal man nok finde en synsmand der ikke har 100% styr på alle regler. For det er fanme svært at lave projektet uden at svejse en smule i rammen.

En ting jeg vil gøre dig opmærksom på. Rust! Der er fanme dukket meget rust op når man får skilt bilen ad. Det ahr resulteret i nye (plastic) skræme hele vejen rundt, samt nye inderskærme. Men resultatet er også ved at blive pænt.

Hilsen
Patrik - med en meget kort rustfri RRC :)
Index
83499: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 09:48:11) (svar på 83498)
Gert Dybdal Jensen #6786, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.143.95)
da jeg lavede min filk jeg at vide at jeg godt måtte korte rammen op så længe jeg ikke fjernede noget at de bærende dele.... og det er jo så noj lidt et spørgsmål om synsmanden kan huske der sidder et karosseri beslag helt bag på rammen som jo nok i virkeligheden er bærende..... men min er jo synet og godkendt to gange nu så det kan sagtens lade sig gøre, og ja ladet skal være 120cm dybt for den kan komme på gule plader
Index
83500: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 10:02:23) (svar på 83466)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Kasper.

Hvis jeg var dig ville jeg læse disse to link igennem. Det
er reglerne!
Så ved du hvad du må og hvad du skal informere din synsmand om at man gerne må, selvom han tror man ikke må.
Du vil også vide hvad du er "kommet til at gøre", og dermed i hvert fald ikke skal snakke for meget om til syn.

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/Vejledning_april2009.pdf

Hvis din bobtail kommer til at ligne Gerts, så husk lige at sætte nogle seriøse stænklapper på når du kører til syn. Min standard (næsten) 110" Defender var ved at blive knaldet til syn, fordi baghjulene ikke var afskærmet efter reglerne. Det er noget med et antal grader fra navet; men der står mere i de to links.

MVH Jakob E S
Index
83501: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 11:53:47) (svar på 83500)
Jan Due Andersen #8191, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.41.45.210)
Hej Alle

Hvad har I fundet på af løsninger til brændstoftank? Min tanke var at flytte den originale op på ladet, for at bibeholde benzinpumpe og -måler, eller skal der noget nyt til?

Mvh Jan Due
8191
Index
83502: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 12:04:08) (svar på 83501)
Patrik Priess #8290, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.24.6.179)
Nej jeg har stadig problemer med netop dette.

Se også http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=82032#82032

Jeg har stadig en stor dunk stående på forsædet med alle dieselslanger trukket ned i. :(

Jeg vil ikke genbruge min originale tank, da den er meget stor, flad og upraktisk til et lad.
Jeg vil gerne have noget firkantet lidt ala
http://www.jegs.com/i/JEGS/555/15383/10002/-1

Jeg har startet tråde på diverse forums om denne sag. Bl.a. http://forum.difflock.com/viewtopic.php?t=41963
Der har hjælpen dog heller ikke været stor.

Hvis nogen har en super ide siger i bare til!
Index
83503: sv: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 12:15:19) (svar på 83502)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.53.134)
Kig hos bådfolket, de har masser af tanke, og dertil hørende tankmålere

Hilsen
Struntze
Index
83509: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 13:47:05) (svar på 83501)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
Hej Jan.
Jeg har valgt at beholde den originale tank, har lavet beslag så den sidder oven på rammen, og så sidder ladet ovenover den.
mvh
Hans P.
Index
83510: sv: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 14:04:00) (svar på 83509)
Jan Due Andersen #8191, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.41.45.210)
Hej Hans

Det er næsten i den retning jeg havde tænkt. Jeg har en disco 1 der er lavet om til pickup fra fabrikken, så tanken skulle stilles på ladet i fire beslag i stedet for på rammen og så dørkplade udover, så den kan tåle at få en på kassen.

Men så er jeg i tvivl om påfyldningsrøret, for jeg vil tro at selve hullet til påfyldning helst skulle være 20 cm over tanken på grund skvulp osv eller hvad har du gjort der?

Mvh
Jan
Index
83511: sv: sv: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 14:18:22) (svar på 83510)
Ole Jensen #7456, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.161.63.186)
Index
83512: sv: sv: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 14:36:52) (svar på 83510)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
hej jan.
jeg har brugt det originale påfyldningsrør, det passede fint.
Mvh
Hans P.
Index
83513: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 14:37:48) (svar på 83512)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
et billede mere
Index
83515: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 15:25:17) (svar på 83513)
Jan Due Andersen #8191, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.41.45.210)
Tak for idéer og ikke mindst billeder.

Jeg prøver at lave det i stil med det du har gjort.

Mvh.

Jan Due
Index
84221: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (09-07-2009 21:17:57) (svar på 83515)
Kasper Jacobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.4.224)
Snakkede med færdselsstyrelsen forleden de sagde jeg sku ha et papir fra fabrikken der sagde at det var ok at gøre ved bilen, så snakkede jeg med land rover danmark og de sagde at fabrikken aldrig ville tillade det.

Hvordan har i krejlet den til syn etc?
Index
83519: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 21:59:54) (svar på 83501)
Kasper Jacobsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.4.84)
Er det lovligt at fabrikere sin egen tank?
Tænkte på at lave en flad alu-tank eller noget
Index
83520: sv: sv: sv: sv: Bobtailing regler i dag? (2009) (23-06-2009 22:47:06) (svar på 83519)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.153.114)
Ja.
Men, du skal have påfyldning udført på en sådan måde, at hvis du spilder, så må det ikke løbe ind i bilen. Og så husk, at den skal være højere end den er bred. Ellers kan den ikke suge brændstof, når den holder en anelse skrå.

Jimmi