tilbage

Land Rover Forum  

Index
14883: Måske motorskift (18-05-2004 08:43:44)
Urban Larsen #4263, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.249.77.58)
Lidt god og-eller dårlig viden/erfaring omkring en evt. ilægning af Nissan Patrol 3,3 u.t., i en 110" 2,5 NA. Lad mig høre lidt mening om dette, men lad jer nu ikke græmmes over mine tanker.
Urban.
Index
14884: sv: Måske motorskift (18-05-2004 09:11:42) (svar på 14883)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Urban.

Hvad forventer du at opnå ved at skifte motor?. (som du ikke har i forvejen).
Hvis det er fordi du mener at du bedre kan klare bakkerne, skal man jo huske på at der altid er bakker som er endnu stejlere...

Mvh.
Verner / 451.
Index
14891: sv: Måske motorskift (18-05-2004 12:41:11) (svar på 14883)
Poulsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.252.10)
En rigtig dejlig motor at have liggende ude foran..
Sjovt nok holder resten af kroppen på sådan en Patrol ikke lige så længe. Så der er gode muligheder for at finde en god og billig motor.
Bare lyden fra denne kan få en LR TDI til at være misundelig...
Kim Villadsen har lagt denne motor i sin 110`er, så han er nok værd, at kontakte og trække nogle fif ud af.
Index
14892: sv: Måske motorskift (18-05-2004 13:26:31) (svar på 14883)
Hans Pedersen #4625, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.134.186)
denne motor kan kun anbefales.den passer rigtig godt til resten af drivlinien og så er den nem at tilpasse.den kører længere på literen og så har den flere kræfter og større moment.har selv lagt en i en 90".det tog en lille weekend.
Index
83654: sv: sv: Måske motorskift (26-06-2009 14:42:20) (svar på 14892)
michael brink (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.60.222)
da du nu selv har lagt en 3,3 i en lr ku du så måske hjælpe mig da jeg havde tænkt mig at ligge en i en defender 90´ fra årg.86 den er født med en 2,5diesel men ka godt være den skulle have 60 hæste men kun 3 er hjemme så hvis du ku hjælpe ville det være en stor hjælp
mvh hilsen michael (popnitmekaniker)
Index
14894: sv: Måske motorskift (18-05-2004 13:52:11) (svar på 14883)
Kim Horsevad #6594, reg. njy (medlem) (ip-adr: 195.249.208.150)
Kender intet til hvorledes Nissan passer ned i en Landrover; men kender lidt til selve motoren. God motor med en stor grad af holdbarhed. Kan fåes med lidt større effekt end 200/300TDi; og sådan set også med større moment. Men momentkurven ligger anderledes i de senere modeller. (Nissan har højere moment ved de højere omdrejninger), så muligvis skal der tilpasses nogle gearinger for et optimalt resultat.

Data for de relevante nissan-motorer følger her: (Er hentet fra en engelsk kilde (difflock.com), så der kan være enkelte variationer i forhold til DK)

2,753cc Benzin (karb) seks-cylinder med 120hk ved 4,800rpm og 149lb.ft ved 3,200rpm (1982?1989)

2,962cc Benzin (karb) seks-cylinder med 135bhp ved 4,800rpm og 165lb.ft ved 3,000rpm (1989 on)

3,246cc diesel seks-cylinder med 95bhp ved 3,600rpm og 160lb.ft ved 1,800rpm (1982?1989)

2,826cc diesel seks-cylinder med 92bhp ved 4,800rpm og 127lb. ft ved 2,400rpm (1989 on)

2,826cc Turboladet diesel seks-cylinder med 114bhp ved 4,400rpm og 176lb.ft ved 2,400rpm (1989?1992), opgraderet til 117bhp (1992?1993)

Der har også været påmonteret turbo på 3.3. Afhænging af indstilling giver det en betragtelig momentforøgelse.

Med venlig Hilsen,
Kim Horsevad

Index
14895: sv: sv: Måske motorskift (18-05-2004 17:41:28) (svar på 14894)
Niels Lauritsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.237.87.23)
Det lader til at de fleste der har leget med "nye" motore til RR og LR, har valgt Nissan 3.3, men er der nogen der har prøvet 2.8 TD'en, eller en helt anden. Feks. er der noget med at Mitsubishi har en 2.8 4cyl der umidelbart også virker som om den passer, med hensyn til HK og moment.

Hilsen Niels Lauritsen
Index
14896: sv: Måske motorskift (18-05-2004 18:14:49) (svar på 14883)
Lars Billingsley #3879, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.162.79.176)
I skulle skamme jer . må master Lucas prince of darknes hjemsøge jer (stor smiley)
jeg har hørt at der kan være problemer med at bundkaret banker mod for akslen når man montere en kinøjser motor jeg ved ikke lige hvilken det er bare så du har det i tankerne også .
Har du kikket på div Engelske hjemmesider der må være skrevet noget om fordele og ulemper
Lars/Biltris
Index
14897: sv: Måske motorskift (18-05-2004 20:15:45) (svar på 14883)
Jes Kroman #6037, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.66.142.174)
Jeg troede du var LR-mand?????
Nu har jeg fået så mange gode råd af dig! Ská jeg så til at skifte motor for at følge med?

Jes Kroman
Index
14901: sv: sv: Måske motorskift (18-05-2004 22:03:18) (svar på 14897)
Niels Lauritsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 213.237.87.23)
Nu har der jo aldrig været noget galt i at prøve at gøre en god bil bedre.
Det er muligt at japserne ikke kan finde ud af det der med sjæl, og charme, men når det er sagt må man også indrømme at de nogen gange har været "heldige" med f.eks motore. Så altså hvis de nu havde smidt en ren guldklump i en medløber af en 4X4, kunne man jo lige så godt benytte sig af det, og gøre den ægte vare endnu mere uoverfruffen. Dvs. jeg er naturligvis altid interesseret i at høre hvis der en nogen der ved noget om en god og brugbar maskine, den evt. kan erstatte min gamle VM'er, japser eller ej!

Med venlig og ægte RR hilsen Niels.
Index
14902: sv: Måske motorskift (18-05-2004 22:06:12) (svar på 14883)
Urban Larsen #4263, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 195.249.77.9)
Tak for alle jeres betraktninger omkring muligt motorskift, der er mange guldkorn imellem som jeg vil tænke nærmere over. Det er ikke fordi jeg vil over højere bakker,Verner, men for at få lidt mere glidende kørsel på landevejen, når den store autotrailer hænger bagefter med en 109" eller en mindre traktor på, det var der et par heste mere kunne bruges. Og jow Jes jeg ER stadig LR-vild og har været det siden jeg kom i lære i 68 og fik den første LR-olieklat på fingrene, men det kan nu være sjovt at følge med trafikken selv med 3T på krogen.
Urban