tilbage

Land Rover Forum  

Index
83756: Tank til 110 HCPU (28-06-2009 20:15:32)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.201.67)
På direkte opfordring fra oplægsholderen til tråden med ovenstående titel har jeg slettet denne.

Jeg vil opfordre alle der skriver på Forum til at være opmærksomme på "Retningslinier for indlæg i Rover Forum" inden der krydses af i

"Jeg accepterer ovenstående Retningslinier for indlæg i Rover Forum"

Som formand for IT-udvalget udøver jeg ikke censur i indlæg eller kommentarer, det forventes at deltagerne overholder retningslinierne selv.

Har en oplægsholder fortrudt sit indlæg som starter en tråd kan vedkommende ønske denne slettet. Derudover slettes indlæg ikke.

Med venlig hilsen

P.u.v.

Johny Schou
Index
83758: sv: Tank til 110 HCPU (28-06-2009 21:12:29) (svar på 83756)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Kære Johny

Nu er det ikke fordi jeg vil fortælle dig hvordan du skal gøre dit arbejde, slet ikke, men strengt taget kan man vel forestille sig indlæg der er så meget i strid med alle regler at man bliver nødt til at slette de pågældende indlæg?

Med stor kammeratlig hilsen

Niels.
Index
83765: sv: sv: Tank til 110 HCPU (29-06-2009 00:07:53) (svar på 83758)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.201.67)
Kære Niels og alle I andre brugere af Forum.

Tillad mig at citere

Grundlovens §77:

"Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres."

Læs gerne videre her :

http://da.wikipedia.org/wiki/Ytringsfrihed

Med et stort ønske om et godt og lærerigt forum.

Ordsprogenes bog kap. 1 vers 5


Johny
Index
83770: sv: sv: sv: Tank til 110 HCPU (29-06-2009 01:52:16) (svar på 83765)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.141.28)
Jeg vil så foreslå at der i retningslinierne indføjes en linie med FED skrift, hvor det tydeliggøres at uploadede indlæg som sådan er blivende stof til eftertiden og at senere ønsket cencurering af indholdet af skribenten selv eller andre først skal igennem en nærmere dybdeborende behandling inden et indlæg ad den vej kan slettes. Jeg er principielt imod at indlæg slettes - hele som delvist i uddrag, da besvarere af indgangstråden derved også kan få cencureret deres besyv og at faren for at en given sammenhæng derved bliver flået fra hinanden er til stede.

Den enkelte skribent må og skal gøre sig dette bevidst inden de trykker på "send"-knappen og denne har også et ansvar for ikke at bringe den IT ansvarlige ud i en sådan situation.

Ordningen med "rød tråd" fungerede da fint - synes jeg - så hvorfor slette uheldige indlæg helt og holdent. Uanset hvilke fejl jeg begår, så kommer de til at ligge i min livs rygsæk - og sådan er det -- shit happens!.

grundlovens §77 er jo soleklar.

Hilsen
Stefan
Index
83810: sv: sv: sv: Tank til 110 HCPU (29-06-2009 18:47:10) (svar på 83765)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.126.160.245)
Hej Johny.

Nærværende må ikke tages som udtryk for, at jeg er hverken for eller imod dine principper om, hvad du som IT-udvalgsformand måtte beslutte om, hvad du vil slette, og hvad du vil lade stå.

Men jeg vil gerne have lov at korrigere den opfattelse, jeg læser ud af dit ovennævnte indlæg; nemlig at Grl. § 77 skulle gøre det umuligt for dig at udøve "censur" som den omdiskuterede. Det gør paragraffen ikke.

Den (meget) korte version til forklaring heraf er først og fremmest, at paragraffen ikke er beskyttelsespræceptiv, d.v.s. at man godt kan aftale noget andet. Og et frivilligt medlemsskab af en forening som f.eks. DL-RK ér netop baseret på en aftale mellem flere parter, hvor man må acceptere hinandens betingelser, før man kan indgå en aftale. Og er betingelserne bl.a., at ytringer, der støder et flertal af medlemmernes interesser (her til dagligt varetaget af IT-udvalgsformanden), i visse tilfælde kan blive nægtet optagelse i foreningens medier, gælder disse betingelser altså over Grundloven, hvor besynderligt det end måtte lyde.

Dette var som sagt den korte version. Den lange kan der købes bøger, der beskriver bedre :-)

Min pointe med dette indlæg er, at du skal vide, at du ikke er bundet af Grl. § 77, og at de principper, du måtte vælge at følge, således skal være dine egne - under ansvar overfor HB og Landsråd.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
Index
83821: sv: sv: sv: sv: Tank til 110 HCPU (29-06-2009 20:18:56) (svar på 83810)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.201.67)
Hej Søren

Tak for dit seriøse svar, som jo netop tangerer dette, at jeg har valgt at følge trådens oplægsholders ønske om at få den slettet.

Når jeg citerer § 77 er det for at poientere vigtigheden af at tænke sig om inden man offentliggør noget, også her på forum.

Forum's retningslinier er selvfølgelig stadig gældende, dog er det min holdning at der ikke almindeligvis skal udøves censur ved at enkelte indlæg i en tråd slettes. Jeg indsætter hellere et stopsignal når en tråd er på vildspor.

Alt hvad der havner på Internettet bliver stort set gemt for eftertiden, det er meget svært, for ikke at sige umuligt at få slettet sine spor.

Det er samtidig en debat som faktisk er rigtig vigtig, for hvad mener I, kære medlemmer ?

Er vore retningslinier for slappe eller for skrappe ?

Hvad skal tilføjes og hvad skal fjernes ?

Skal vi have en gruppe af "moderatorer" som står for redigering, låsning eller sletning af tråde ?

Kom med en masse forslag, så jeg kan danne mig et indtryk af Jeres, medlemmernes holdning.

Med venlig hilsen

Johny
Index
83848: sv: sv: sv: sv: sv: Tank til 110 HCPU (30-06-2009 08:31:52) (svar på 83821)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.125)
Jeg synes, at du godt må have smådiktatoriske beføjelser, for ellers løber Forum af sporet og du drukner i arbejde. Som Greenlaneudvalgsformand har jeg også beføjelse, at gribe ind på GRF, men har siden starten ikke haft behov for det.
Land-Rover folk er store individualister og ivrige, så det er naturligt, at der kommer nogle fejlstart en gang imellem.
Index
83766: sv: Tank til 110 HCPU (29-06-2009 00:40:29) (svar på 83756)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.102.227)
Johny!

Skyldes det at Martin Nielsen 0498 ikke vil stå ved det han skriver eller hvad?

//Vogter
Index
83769: sv: sv: Tank til 110 HCPU (29-06-2009 01:24:10) (svar på 83766)
Jørgen Madsen #6481, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.201.230)
Åh nej ikke nu igen!! Det er da hans egen sag
Index
83771: sv: sv: sv: Tank til 110 HCPU (29-06-2009 06:23:20) (svar på 83769)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.209.148)
En tankevækkende problemstilling, der er åbnet.
Principielt og gavnligt for Forum-freden må det være acceptabelt, at en oplægsholder anmoder om, at få indgangsspørgsmålet slettet.
Spinder jeg dog tråden videre, så udøves der censur, hvis de efterfølgende svar/indlæg slettes. Deres berettigelse/logik er dog forsvundet sammen med sletning af indgangsspørgsmålet.Karrussellen kører...

Alligevel opbakning til IT-formanden...
Index
83774: sv: sv: sv: sv: Tank til 110 HCPU (29-06-2009 09:11:05) (svar på 83771)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej igen

Det er ikke fordi jeg går ind for begrænsninger i ytringsfrihed, men jeg mener dog at vi riscikere at komme ud i en meget kedelig situation, hvis der overhovedet ikke sanktioneres mod overtrædelser mod vores egne retningslinier.

Jeg husker en tråd for meget længe siden hvor et ikke-medlem gentagne gange hånede og forulempede klubben og dens medlemmer fordi vi interesserede os for et bilmærke der efter hans mening ikke var noget værd. Hvis den slags for lov at køre, ja så underminere det forum. Der findes faktisk en del mennesker derude hvis fantasi ikke rækker længere end til at ødelægge ellers udmærkede internetfora.

Det er en ting. En anden ting er hvis to medlemmer er blevet uvenner, og vi så skal se på deres gensidige mishagsytringer. Det ødelægger altså også fornøjelsen ved dette forum, uden det nødvendigvis er i strid med grundloven.

Jeg er udmærket klar over at det er en sur tjans at være forum-politi, og at der altid er nogen der mener at grænsen bliver sat for tidligt, men det modsatte duer altså heller ikke. Vi kan jo også spørge os selv om hvad vi skal med regler, hvis det ikke har nogen konsekvens at overtræde dem?

Intet af det ovenstående må opfattes som kritik af dig Johny, jeg har stor respekt for at du har sat dig på denne krævende urias-post.

Venlig hilsen
Niels Lysebjerg