tilbage

Land Rover Forum  

Index
8318: Turbo på 2,5 diesel fra '85 (13-03-2003 22:29:49)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 195.249.155.91)
Hej med jer,

Kan nogen fortælle mig hvad det vil koste at få monteret turbo på en 90" 2,5 diesel fra 1985? Motoren har ikke kørt særligt langt, så det bliver ikke et problem.

Men jeg er teknik-mongol og kan nok ikke engang bestille delene hjem, så hvad tror i det vil koste?

Mvh.
Mikkel
Index
8325: sv: Turbo på 2,5 diesel fra ´85 (14-03-2003 01:49:21) (svar på 8318)
Jan Isaksen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.169.178)
Hej Mikkel

Jeg ved ikke hvad det vil koste men har selv tænkt på det og der snakkede vi om 10-15000 og så lavede jeg det selv men det er se sIII og det er lidt sværere du skal også have en intercooler på ellrs holder motoeren vist ikke.
Men tag og kontakte ToHuse Auto
Han har været med til at læave dem før og har måske også brugte dele.

Hilsen Jan Bager Isaksen
Index
8330: sv: sv: Turbo på 2,5 diesel fra ´85 (14-03-2003 12:01:46) (svar på 8325)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 195.249.155.102)
Nejnej Tony... Men om 30 år når jeg har køt skadesfrit hele mit liv, og så er fyldt 50, så kan jeg måske få forsikringen under 13.500,-

Det er jo til grin!

Bilen er fra 1991, brugtprisen 40.000,-og så er forsikringen 13.500,-

Det spiller sgu da ingen steder, så jeg dropper RR'ene de næste par år. Enhver anden LR koster jo "kun" 7.500,-i forsikring, så det bliver til en 90" på et tidspunkt. Men nu går jeg bare lige og lurepasser, ser priser og overvejer om jeg skal vente et år, og så købe en 300Tdi, det er lige før at det bedre kan betale sig. Mht. reservedele, udgifter til rep. osv.

For en 2,5 uden turbo med 68 vilde heste, det bliver jeg nok pænt træt af;-)
Index
8331: sv: sv: sv: Turbo på 2,5 diesel fra ´85 (14-03-2003 12:09:52) (svar på 8330)
Tony (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.21.199)
Hmm.. 2,5'eren uden turbo kører nu meget godt.
Men ellers skal du finde en SIII'er med VW/Volvo 6cyl diesel i, den render stærkt.

Har du forresten undersøgt hvad Gl. Skanderborg skal have for at forsikre den?

/tony
Index
8380: sv: sv: sv: sv: Turbo på 2,5 diesel fra ´85 (16-03-2003 19:56:08) (svar på 8331)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 195.215.91.195)
Jep, Gl. Skanderborg skulle have 22.000,- helårligt med en selvrisiko på 8000,-

Men jeg er jo også kun 23...

Jeg venter nok et års tid med at købe en ny vogn. Så kan jeg få lagt lidt tilside og så købe en 90" med 300Tdi og alt det udstyr jeg vil have.

Eller hvis jeg kan finde en, så en 130" Crew-cab, så slipper jeg nemlig for trailerkørsel!
Index
8382: sv: sv: sv: sv: sv: Turbo på 2,5 diesel fra ´85 (16-03-2003 20:30:12) (svar på 8380)
Tony (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.149.242)
Fy for den lede!

Men hvorfor kasko? Kan du ikke blot få den med ansvar, eller er du nødt til at låne penge for at kunne købe bilen?

Generelt kan man sige at jo ældre/sløvere en bil du køber, jo billigere er den i forsikring -måske skulle du finde en SII'er der kan indreg. som veteran?

/tony
Index
8326: sv: Turbo på 2,5 diesel fra ´85 (14-03-2003 08:22:28) (svar på 8318)
Tony (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.21.199)
Hva' er den af?

Har du droppet RR drømmene?


/tony
Index
8346: sv: Turbo på 2,5 diesel fra ´85 (15-03-2003 18:33:09) (svar på 8318)
Søren Lindgaard Eriksen #5191, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.107.57.65)
Tja... prisen kender jeg ikke. Men vær opmærksom på, at netop 2,5 motoren var en af de mindre heldige motorer som LR producerede. Specielt turboérne gav ødelagte plejlstænger, revnede blokke mv. Motoren er ganske enkelt ikke konstrueret til turboens store ladetryk.

Men jeg har selv haft en 2,5 TD fra 1988, uden nogen problemer. Men jeg kørte den også med kærlig hånd.

Index
8349: sv: sv: Turbo på 2,5 diesel fra ´85 (15-03-2003 21:47:53) (svar på 8346)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Man kan formodentlig også montere en reductionsventil for at reducere trykket ved de højeste omdrejninger. På de sidste 300 Tdi´ere var der monteret reductionsventil (hvorfor ved jeg ikke, mig bekendt har der ikke været den slags problemer med denne motor).
Mvh. Michael
Index
8356: sv: Turbo på 2,5 diesel fra ´85 (15-03-2003 23:12:27) (svar på 8318)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.127)
Om en 2,5 l diesel er mindre god eller ej, kan altid diskutures, men jeg mener, at den er meget holdbar og bliver den kørt efter forholdene, så er der virkelig mange kilometer i den. Turbomodellen har været lidt mere problematisk, men det kan løses ved, at eftermontere en intercooler - det ved Tohuse - kjeld alt om. Også det væsentlige i Dit spørgsmål: nej, jeg vil ikke tilråde Dig at eftermontere en turbo på en motor, som ikke er født med det ! Det kan lade sig gøre, men jeg har en indgroet aversion mod det... og det er sikkert ikke billigt. En turbo alene koster i indkøb 7.000 DKK og det er hele operationen ikke værd. Kan Du finde en totalskadet 200 tdi eller måske 300 tdi, får Du mere for pengene. Kig i udlandet fx. www.mobile.de efter totalskader.
Index
8357: sv: Turbo på 2,5 diesel fra ´85 (15-03-2003 23:29:34) (svar på 8318)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.127)
Hos JOS BROECKAERT, NL-4585 PP Hengstdijk - tlf + 31 114 68 61 04 kan Du få 200 + 300 tdi maskiner...