tilbage

Land Rover Forum  

Index
83811: kobling problem (29-06-2009 19:01:06)
laurent nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.129.74)
Hej allasammen og på förhånd tak fordi i er så sød at svar på min spørgsmål.

så her er problemet, defender 90 med 2,5 N/A, kørt helt fint og lige pludseligt blive kobling pedal så hård at jeg kunne ikke skifte gear, efter at have stoppe bilen, og sparke kobling pedal ind, var kobling pedal helt fri , så fri at de komme, kobling væske ud fra gear kassen, jeg skiller det af i aften, hvad tro I jeg har ødelagt og tror I at jeg skal tage gear kassen ud.

MVH
Laurent
Index
83814: sv: kobling problem (29-06-2009 19:38:19) (svar på 83811)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.222.142)
Der er sansynligvis sket det klassiske, kuglehovedet som udrykkerarm vipper over har slidt sig igennem udrykkerarmen. Procedure mht adgang til kobling; har man adgang til lift ell. grav er der nemmest at afmontere gearkassen, som dog ikke behøver at fjernes helt men blot
trækkes 10-15 cm. tilbage. Er det perlegrusbetingelse så ud m. motoren.
Index
83835: sv: kobling problem (29-06-2009 21:39:36) (svar på 83811)
laurent nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.129.74)
NÅ NU HAR JEG FJERNE kobling stempel hus ned ved koblingen, det ser fint ud, pin og armen hvor pind trykke på ser også fint ud, pinden er ikke gået igennem arm. Men armen har ikke nogen fejre effekt, dermed mener jeg at jeg kan skube armen helt i bund, uden at den kommer tilbage eller give modstand. Jeg tror at jeg har ødelagt nogle ved koblingen.
Hvad synes i

MVH
Laurent
og på forhand tak
Index
83838: sv: sv: kobling problem (29-06-2009 22:30:39) (svar på 83835)
Steen Hansen #7885, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.61.161.231)
det nemmeste er at du skriver hvor bilen holder, så er der næsten helt sikkertt en der smutter forbi og laster et blik på dit lille problem

Steen
sIIa
Index
83840: sv: sv: sv: kobling problem (29-06-2009 23:24:05) (svar på 83838)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.35)
Laurent, det er ikke den kugle hvor stangen fra koblingscylinderen går ind i, det er den anden kugle som armen inde i koblingshuset vipper over.
Armen er slidt i gennem og der er kun at udtage gearkassen eller at udtage motoren.
Mvh
Kenneth Poulsen - der syntes der er utroligt mange koblingscylindere og koblingsarme der havererer lige pt. det må være en stime.
Index
83870: sv: sv: sv: sv: kobling problem (30-06-2009 17:56:36) (svar på 83840)
laurent nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.49.129.74)
Ok nu er jeg med, det er helt sikkert det som er mit problem.

Ved du hvad for nogle dele jeg skal bestille


MVH
Laurent
Index
83871: sv: sv: sv: sv: sv: kobling problem (30-06-2009 19:51:52) (svar på 83870)
Steffen Schnedler Sørensen #8238, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.147.64)
Hej Laurent

Har lige været igennem den samme omgang:-( men LARO'en er oppe at køre igen.

Jeg skiftede alle de dele jeg kunne komme i nærheden af, da jeg nu havde gearkasserne afmonterede. Dvs. kobling, udrykkerleje, udrykkerarm + glidesko og plast clips, bronzebøsning (højgearsaksel køre i), krumptapspakdåse, slange for slave cylinder og slave cylinder.

Jeg har forsøgt at udfærdige en beskrivelse over rep. forløbet se: http://www.landrover-klub.dk/forum/vis.asp?w=103&i=82979&f=&g=g2&ex=1&s=&uid=124573996

Jeg håber det hjælpe dig:-)

Venlig hilsen
Steffen
Index
83897: sv: sv: sv: sv: sv: sv: kobling problem (01-07-2009 22:05:37) (svar på 83871)
Laurent Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.161.32)
tak skal i have

Jeg kan låne et værksted, så beslutter jeg mig for at tage min 2,5N/A motor ud, så kan jeg skifte alle de udtæt pakning.