tilbage

Land Rover Forum  

Index
83961: Det trækker (04-07-2009 00:41:56)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.44.35)
En tæt seriebil er vel en utopi, nogen vil måske oven i købet kalde det en selvmodsigelse :hvis den er tæt kan det ikke være en seriebil.
Sådan som vejret har artet sig på det sidste er det jo heller ikke det store problem med utætheder, jo flere jo bedre.
Men sådan er vejret jo, på trods af truslerne om global opvarmning, kun i en alt for kort periode. I resten af året kunne det være rart at kunne styre bare en vis del af luftstrømmene igennem bilen.
Det bringer mig frem til mit spørgsmål: hvad gør man ved en skæv bil?
Jeg har to 88´ere som begge har svært ved at lukke den ene dør, den venstre faktisk på dem begge. Nu ligger det jo i selve det at køre seriebil, at den slags jo nærmest opfattes som en charmerende del af køretøjets personlighed. Men det bliver nu ikke ved med at være så skægt at hænge ud af kareten for, at fange en forfløjen dør under en rask højresvingning.
Problemet har været oppe at vende for nogen tid siden, og da var der en af vores ærværdige ronkedorer der mente at det var kassen der var sat forkert på, og ikke torpedoen. Er det noget der kan ordnes ved at afmontere/løsne kassen
eller skal der et mere omfattende indgreb til?

Venlig Hilsen Børge R.
Index
83962: sv: Det trækker (04-07-2009 01:27:59) (svar på 83961)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.141.28)
Et typisk observeret problem på seriekareten. Min havde det også med at slå døren op i et sving. Jeg fiksede problemet ved at udskifte originallåseværket med de såkaldte !Anti-burst"-låse. Ved disse går låsetøjet i indgreb med hinanden som det ses på "moderne" biler (se billedet)og døren går med garanti ikke op under nogen utilsigtede events - ever.
De originale er jo at sammenligne med almindelige husdøres lukkefald (eller hvad det nu lige korrekt hedder). Prisen på den nye slags er lige en bette anelse dyrere og du skal bore et hul på dine døre til låsehuset, da det sidder placeret som på en Defender.

A sayer - prøvv det, prøvv det !

Hilsen
Stefan
Index
84039: sv: sv: Det trækker (06-07-2009 13:33:31) (svar på 83962)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Lige en rettelse - Med smil.

På en defender sidder låsen placeret i dørhåndtaget (også kendt som køleskabshåndtaget). Hvor imod på en 110 eller 90 sidder det i selve døren, da disse modeller har de "rigtige" løft op håndtag.

MVH Jakob E S