tilbage

Land Rover Forum  

Index
83979: fra 2,5N/A til nissan 3,3TD (04-07-2009 19:53:15)
Laurent Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.160.68)
er det noget som har installere en 3,3 TD fra en nissan patrol 160, istedetfor en 2,5N/A i en defender fra 85.
Jeg vil gerne høre fra jer om det kan lad sig gøre og hvis det kan lad sig gøre, er det meget man skal laver om vedrørende motor , gear kasse , differential, diesel etc etc. jeg overvejer dog at skaffe motoren med en 5 gears gearkasse.

MVH
Laurent
Index
83980: sv: fra 2,5N/A til nissan 3,3TD (04-07-2009 20:48:17) (svar på 83979)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.178.115)
Jo, det kan lade sig gøre, idet jeg for et par dage siden har set een annonceret til salg enten på børsen her eller dba.
MEN:
tag heller en 200 tdi, i det den passer ned i hullet og på gearkassen.
Index
83985: sv: sv: fra 2,5N/A til nissan 3,3TD (05-07-2009 01:58:18) (svar på 83980)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.20)
Hvis du lægger Nissan motor og gearkasse i bilen så får du en karet, der teoretisk, kan køre 200km/t - gearingen passer ikke helt til Land Roveren, det kan selvfølgelig løses med nogle flere omkostninger.
Nissanmotoren er også noget tungere, så forstærkede fjedre skal indkøbes.

Som Paul foreslår, brug en 200Tdi fra en Defender, den passer lige i hullet og på gearkassen, så kan du også bruge en original udstødning, det letter også lidt på øvelsen, at du er fri for at "opfinde" en ny udstødning.
Kig på Ebay for at finde 200tdi.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
83986: sv: sv: sv: fra 2,5N/A til nissan 3,3TD (05-07-2009 08:10:35) (svar på 83985)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.174.163)
en nissan 3,3 er 24volt's

Så du skal ud og finde en anden generator, starter, gløderør og evt magnet ventil til pumpen ( jeg kan ikke huske om den er 24volt eller kun 12volt .. )

men ellers så er det jo gjort før...

jeg har tit selv tænkt på det, det er en DEJLIG motor sådan en 3,3TD vi var MEGET glade for vores patrol, inden rusten kom og tog den fra os.

Det var vores første 4x4 bil.. og vi savner den stadig.
Index
83987: sv: sv: sv: sv: fra 2,5N/A til nissan 3,3TD (05-07-2009 10:17:19) (svar på 83986)
- Skiff (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.44.17)
Jeg ved at det ikke er helt det samme, men jeg kører med en 3,3TD, i en RRC. Konverteringspladen ml. motor og gear er lavet til at tage en starter fra en vm motor ( 12v)! Og generatoren er fra en Mazda GD626 diesel(pga vac.pumpe)med let ombygget beslag. Nissan kørte en overgang med 3,3td som 12v, men vistnok kun i USA, derfor findes der 12v gløderør til den! Stopmekanismen har jeg erstattet med et kabel, så det virker på samme måde som på en MF65 :)!Husk at bore et lille hul i bundkaret, ellers er der ingen oliespild!

RRC hilsen, med bundtræk!
Index
84001: sv: sv: sv: sv: sv: fra 2,5N/A til nissan 3,3TD (05-07-2009 18:57:23) (svar på 83987)
Peter Holm #8257, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 89.150.124.137)
HAHA Den med bundkarret er rigtig sjov :-)
Index
84118: sv: fra 2,5N/A til nissan 3,3TD (07-07-2009 22:54:51) (svar på 83979)
Tom Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.159.242)
Hej Laurent

Alternativt kan jeg varmt anbefale at smide en IVECO motor i kareten, jeg kører selv med en du gerne må prøvekøre...

V&B

Tom