tilbage

Land Rover Forum  

Index
8417: traktor (18-03-2003 20:36:59)
Jan Michael Wojcik #5874, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 194.239.180.133)
Er der nogene der ved om man kan få en LR indregistreret som traktor?
Er det gjort før?
Hvad det kræver og kan man omregisterer den til varebil igen uden at betale afgift?
LR Hilsen Jan.
Index
8420: sv: traktor (18-03-2003 23:52:12) (svar på 8417)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.144)
Ja, det skulle være muligt. Gearkassen bliver plomberet mekanisk, således at en max. hastighed på 50 km/h ikke kan overskrides. Og beholder Du dokumentation for, at den tidligere har været i en højere afgiftsklasse, kan Du senere genindreg. bilen uden afgiftstilsvar. MEN: en traktor er ikke fritaget for vægtafgift, hvorfor Din øvelse forekommer mig lidt underligt, medmindre Du kun er 16 år og har fået traktorkørerkort og er bleve inficeret af den store Land Rover bacillus...
Index
8427: sv: sv: traktor (19-03-2003 22:19:17) (svar på 8420)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Jeg læser disse indlæg med undren!
Der har tidligere været nogle beklagelser vedr. reglerne omkring 12 personers busser. Man har i dette forum beklaget sig over de komplexiteten i disse regler.
Når der kommer sådanne spørgsmål (jeg vil ikke kalde dem tåbelige, det er vi jo blevet enige om i forummet, at det er der ingen spørgsmål der er)????????? om "hvordan man får registreret en Land Rover som traktor" begynder jeg så småt at forstå TS´s strikse fortolkninger af reglerne.
En Land Rover er en bil!
Jeg vil ikke prædike moral, men skal vi nu ikke kalde en spade for en spade og lade det blive ved det. Det er netop sådanne forsøg på at "takle" regler der forøger komplexiteten i disse og der er jo ingen grund til at gøre det mere besværligt for os selv end højest nødvendigt.
Mvh. Michael
Index
8428: sv: sv: sv: traktor (19-03-2003 22:59:27) (svar på 8427)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.243)
Kære Michael !
En bil er ikke en bil og en traktor nødvendigvis ikke en traktor. Og dermed har jeg sagt, hvad kendgerning er: livet med automobiler og andre motordrevene køretøjer i bevægelig landtransporttjeneste. Reglerne er strikket sammen pga. beskatningen. Enhver god og moderne traktor ruller snilt 80 km/h, men så er det ikke nogen traktor, men en lastbil. Enhver lastbil kan mekanisk begrænses til, kun at køre max. 50 km/h og så er den en traktor eller et motorredskab. Mht busserne er reglerne ganske enkelt nærmest umulige at gennemskue, medmindre man har 30 års erfaring. Desuden mangler vore embedsmænd fantasi og interesse i, at lave gennemskuelige love. Jeg kunne få den idé, at de kun gører enkelte ting mere besværligt, for så skal der ansættes flere af deres slags... det er jo hyggeligere at være fire en blot een.
Men inderst inde har Du ret: alt for mange regler og alyt for mange ukvalificerede svar gør, at læseren bliver forvirret.
Index
8421: sv: traktor (19-03-2003 07:46:00) (svar på 8417)
Claus Kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Jan

Prøv at kontakte brødrene Bertelsen fra Sjelle (Team Bertelsen) . De havde (har?) en 88" der var registreret som landbrugsredskab.

mvh
Claus