tilbage

Land Rover Forum  

Index
84670: Freelander 2.0D - spørgsmål om motor (21-07-2009 12:03:45)
Peter Stind Rosendahl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 79.138.137.87)
Min veninde har forelsket sig i Freelanderen. Denne forelskelse er efterhånden ved at udvikle sig til et konkret køb af en brugt frilandsgris. Og eftersom jeg har to hele SIII og to halve SIII i min indkørsel er jeg naturligvis blevet involveret i den forestående indfangning af en passende frilandsgris.

Vi kigger på en diesel og vil gerne høre om erfaringer med 2.0D - altså forgængeren til BMWs TD4. Konkret kigger vi lige nu på en årgang 2000 med godt 220.000 på tælleren. Er denne diesel en Perkins? Og hvad kan der siges om holdbarhed og eventuelle svagheder ved denne maskine? Vil det senere være mulige at skifte til en TD4 eller er der andre forskelle mellem bilerne med de to motorer. Prismæssigt er en TD4 ikke indenfor rækkevidde lige nu.

På forhånd tak for hjælpen
Peter
Index
84686: sv: Freelander 2.0D - spørgsmål om motor (21-07-2009 16:05:24) (svar på 84670)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 92.246.6.114)
Hej Peter

ud fra hvad jeg lige har kunne læse mig til på nettet, så er 2.0D en Rover motor. (om det så er = Perkins, ved jeg ikke)
Den skulle være ganske holdbar og driftsikker, dog var der noget med gløderør, som den vist kunne få en forkærlighed for. Hvis i nu køber den, kunne i jo komme med en feedback til forum. Har selv en frilansgris i tankerne til næste skift af kone bil

SIII Hilsen Anders
Index
84689: sv: sv: Freelander 2.0D - spørgsmål om motor (21-07-2009 16:38:46) (svar på 84686)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.240.196)
Det er som Anders skriver en god og solid motor, den mangler lidt krafter i forhold til en td4 men er i bund og grund en god motor. Du kan ikke bare lige ligger en td4 i ved en senere lejlighed, med mindrer du har en doner bil(er vist også noget med afgift)