tilbage

Land Rover Forum  

Index
84710: RRC 3,5 V8 med SU karburatorer (22-07-2009 02:00:28)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.242.1)
Hej I forum.

Jeg har lige nogle billeder som i skal se og hvis nogen ved hvad det er så må de gerne skrive.
Der går 2 slanger en fra hver karburator og direkte neden ud under motoren, ser ud som udluftning eller overløb fra selve karburatoren, når motor kører er der ingen dryppen eller fugten men når jeg stopper motoren og den står går der kun et par sekunder og spidserne af slangerne bliver fugtige og i denne varme dannes der en smule rim omkring slangeenderne.
Hvad er dette og hvad er det til??

Claus

et billede her og de næste kommer som svar
Index
84712: sv: RRC 3,5 V8 med SU karburatorer (22-07-2009 02:03:51) (svar på 84710)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.242.1)
næste billede
Index
84713: sv: sv: RRC 3,5 V8 med SU karburatorer (22-07-2009 02:05:57) (svar på 84712)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.242.1)
de røde streger viser hvor
Index
84714: sv: sv: RRC 3,5 V8 med SU karburatorer (22-07-2009 02:06:12) (svar på 84712)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.242.1)
de røde streger viser hvor
Index
84722: sv: sv: sv: RRC 3,5 V8 med SU karburatorer (22-07-2009 09:27:15) (svar på 84714)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.156.223.169)
Det plejer at være svømmerhusudluftning på de SUere jeg kender.
mvh
Knud
Index
84726: sv: sv: sv: sv: RRC 3,5 V8 med SU karburatorer (22-07-2009 12:02:10) (svar på 84722)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.242.1)
Hej Knud.

okay men skal det stå og sive når motoren stoppes eller er det et andet problem.

Claus
Index
84728: sv: sv: sv: sv: sv: RRC 3,5 V8 med SU karburatorer (22-07-2009 13:20:31) (svar på 84726)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.156.223.169)
Skal og skal, der sker jo det, at benzinen i svømmerhuset bliver hurtigt varmet en del op,når motoren stoppes fordi der ikke kommer mere fartvind ind omkring karburiderne og flowet i svømmerhusene stopper.
Som du sikkert ved, udvider benz sig i varme,og dermed løber dampe og væske ud af overløbene.Idet benzinen forlader rørene fordamper den meget hurtigt, og fordampning giver kulde til omgivelserne, derfor rimdannelserne.
Senere forbandt man sådanne overløb til beholdere,som så blev ventileret, når motoren igen blev startet. Det var for at skåne miljøet for uønskede stoffer.

mvh
Knud, der nu vilen tur ud og se "krigerne" på LA09 i aktion! :-)
Index
84934: sv: sv: sv: RRC 3,5 V8 med SU karburatorer (27-07-2009 23:16:58) (svar på 84714)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.140.98)
Det er vist det der hedder "flame-traps", så overskydende benzin ikke kommer ned over den varme motor, og starter en motorbrand.

MVH Asger