tilbage

Land Rover Forum  

Index
85484: Hjælp til at finde reservedel (09-08-2009 21:47:02)
Kristian Nielsen #7659, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.236.2.125)
Hej,

Som nævnt i en tidligere tråd havde jeg mistet trækkraften på min LR 90, 2,5 TD fra 1988.

Fejlen blev lokaliseret til en sammenfaldet luftslange mellem turbo og luftfilteret (se foto). Luftfilteret var fyldt med olie og er nu renset.

Jeg har ledt hele dagen men kan f%/&%/% ikke finde lige præcis den del men stort set alle andre slanger. Den er vist afmonteret på foto nogenlunde der hvor den sidder.

Er der nogen der kan give mig et reservedelsnummer eller fortælle hvor jeg kan finde det?

Og er der nogen som kan forklare hvorfor olien finder vej ned i luftfilteret? Kan man gøre noget for at forhindre det i at ske igen?

Takker for hjælpen!

Kristian Nielsen
Index
85488: sv: Hjælp til at finde reservedel (09-08-2009 22:23:41) (svar på 85484)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.229)
Har du søgt på Paddock eller Craddock eller LRseries.
air inlet hose ??

Olie i luftfilteret:
Som det ses på billedet, så går der en slange fra topdækslet hen til luftfilteret, hvis din motor er en smule slidt så vil der komme oliedampe over i luftfilteret, hvis din motor er en del slidt så vil der komme en del olie over i dit luftfilter.
Der er mange der flytter slangen hen i et hul i rammen og få 2 fordele, ingen olie i luftfilteret og rustbeskyttet rammen indvendigt ( i hvert tilfælde på det rammestykke).
Og så skal hullet i luftfilteret selvfølgelig blændes.

Der er også den mulighed at bruge et oliebadsluftfilter fra en seriebil.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
85490: sv: Hjælp til at finde reservedel (09-08-2009 22:34:41) (svar på 85484)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.213.154)
Indsugningsslangen har nr. NTC 2660. Olien der har slammet
luftfilteret til kommer fra krumtaphusudluftningen, den
såkaldte PCVordning, du kan undgå gentagelse ved at afbryde
slangeforbindelsen der går til T-stykket på filterhusets luftindtag, slangen er ca. 30mm. tyk, prop af v. studsen
og lad slangeenden hænge nedunder bilen.
Index
85496: sv: sv: Hjælp til at finde reservedel (10-08-2009 07:28:40) (svar på 85490)
Kristian Nielsen #7659, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.236.19)
Tusind tak!!

Jeg havde ellers søgt på Paddock m.m. men intet fundet.

Jeg må konstatere at min motor er meget slidt for der lå ret meget olie i filteret :(


Hilsner

Kristian
Index
85515: sv: sv: sv: Hjælp til at finde reservedel (10-08-2009 12:24:16) (svar på 85496)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.116.250)
Hej Kristian.

Prøv at anskaffe dig en olieudskiller som du monterer imellem ventildækseludluftningen og filteret. Læg evt. en ståluldsgrydesvamp i bunden (en af dem af metalspiraler som kan skilles lidt ad, og ikke rens-let). Så kondenseres olien på den, og fortsætter ikke over i filteret.

Jeg var ude for samme omgang med min luftslange da jeg købte min 2.5TD, og jeg ringede til Benedikte hos Williams, og havde stumpen dagen efter.

Hilsen Jens
Index
85526: sv: sv: sv: sv: Hjælp til at finde reservedel (10-08-2009 17:00:58) (svar på 85515)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.224.60)
Hard to find-syndromet skyldes sikkert at det er den tidlige TD, indtil VIN nr. 455645 du har (trods årgangen)
Afløseren hedder ESR 415, måske kan den bruges.