tilbage

Land Rover Forum  

Index
85472: 300 eller td5 (09-08-2009 18:32:00)
Aage Tang-Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.202.170)
Jeg skal købe en Defender til at køre i skoven med. Den vil kun køre ca. 2000 km/år og kan godt stå ubrugt hen 2-3 uger ad gangen. Det vigtigste for mig er at den er driftssikker.Jeg er usikker på om det bedste køb for mig vil være en med 300 motor eller en td5.
Hvem kan give et godt råd?
Aage
Index
85473: sv: 300 eller td5 (09-08-2009 18:42:44) (svar på 85472)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.209.205)
En Defender er stærk vanedannende, men hvis du kun skal tøffe rundt i en skov og max. 2.000 km p.a., ville jeg ikke investere så mange penge i en 300 eller en TD5, men finde mig en billig 2,5 d n/a eller endnu bedre, en V8.
Skal det dog være en 300 tdi eller TD5, så ville jeg vælge 300, fordi en er mekanisk styret, mens efterfølgeren har en elektronisk motorstyring.
Index
85474: sv: sv: 300 eller td5 (09-08-2009 19:37:38) (svar på 85473)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.213.154)
Det klassiske spørgsmål- Cognac ell. Grandmanier- 90" ell.
110" der er flere nyere benzin V8 110" tilsalg m. lavt
kilometertal, jeg vil mene som et bud.
Index
85493: sv: 300 eller td5 (10-08-2009 00:10:13) (svar på 85472)
Ture Schönberg-Hemme #6040, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 93.164.177.170)
Jeg har tit set det fra medlemmer herinde - det er faktisk nærmest blevet en tale måde - Hvad er det lige der er galt ved at have elektonik i en bil i Danmark ????? Jeg ser kun på, at den kommer dejlig langt på literen - har en virkelig god speeder ned justerbar input og en TD5 motor der giver alle andre LR motorer røv. Og nej - jeg bor ikke i junglen i det sydlige afrika og har 40000 km til nærmeste forhandler - derfor ville jeg aldrig vælge andet end TD5 :-)

En glad TD5 90" ejer
Index
85502: sv: sv: 300 eller td5 (10-08-2009 09:34:11) (svar på 85493)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.72.200.55)
Jeg ville vælge 300 tdi, da du så burde have en bil fra før misundelses afgiften.


Mvh


Stephan
Index
85519: sv: sv: 300 eller td5 (10-08-2009 15:05:18) (svar på 85493)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.178.251)
Hvis du kigger lidt på indgangsspørgsmålet, så bliver der oplyst 2.000 km/p.a. i kørselsbehov og mellem to og tre ugers tilstand. Til dette formål er en 300 tdi bedre egnet. Ikke noget med krybestrøm fra motorstyringsenheden osv. Sådan en bil skal bare være så simpel som mulig for at holde omkostningerne nede.
Index
85543: sv: sv: sv: 300 eller td5 (10-08-2009 21:57:37) (svar på 85519)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.213.154)
Der er ikke noget galt i at have en elektronisk styret
bil i Danmark, Ture, der er bare det, når det går galt,
kan det gå rigtigt dyrt galt; nogle bekendte måtte have en ombyttercommonrail i en dog ikke LR, men det kostede den nette sum af 80000+ ingen bil i en måned; pga en def. dyse brændte motoren sammen. Et medlem her i regionen kørte (dog) med sin Freel. TD4 fra det ene værksted til det andet og mødte kun skuldertræk; en anden har, i et ret kort ejerskab, fået skiftet fødepumpe på sin TD5 tre
gange og er i øvrigt glad for købsgarantien og sit Falck abonnement. Nogle teknikere hos Volvo har sagt at elektronik til at sidde i en bil ikke er færdigudviklet; noget tyder på de måske kan have ret.
Men fortvivl ikke, der var for nylig en Defender 110" 300TDI PU, hvid, til salg på en tysk site, ny, få km på klokken,absolut elektronikfri, måtte dog kun eksporteres og køre i Afrika, så nogle må have set lyset.
Afrika, så nogle må have set lyset.