tilbage

Land Rover Forum  

Index
85570: td v6 (11-08-2009 19:47:07)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.166.45.238)
Hej alvidende forum, nu har jeg søgt nettet højt og lavt og er ikke blevet klogere.

Kører en TD V6 med tandrem ?
Hvis ja - hvornår skal den skiftes.

Håber at en eller flere kan bidrage med viden til min nysgerrighed.

Hilsen
Struntze
NSJ 2005
Index
85573: sv: td v6 (11-08-2009 20:09:22) (svar på 85570)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.0.26)
Jeg går ud fra det er en Disco 3 du har, der er 2 tandremme på sådan en fætter og de skal skiftes ved 168000km. Hvis du vil vide mere om din bil så prøv at se i din servicebog eller instruktionsbog, der stå også lidt om tandremme.
Index
85576: sv: sv: td v6 (11-08-2009 20:53:16) (svar på 85573)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.166.45.238)
Hej Jens og Svend

Er ikke lige nået til at investere i sådan en fætter endnu, men det er jo rart at vide før man handler, om bilen står 5T km før tandremsskift.

Hilsen
Struntze
Index
85574: sv: td v6 (11-08-2009 20:25:22) (svar på 85570)
Tove Bahn - Sanger + #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.133.18)
Hej Peter,

det ser ud til at den har tandrem , her er sættet som man skal bruge når man skifter den.

VS4965 Diesel Engine Setting/Locking Kit - TDV6
see more like 'VS4965 Diesel Engine Setting/Locking Kit - TDV6'
Price Range:£75 — £115 Average Price:£95 —— ... Covers all variants of the TDV6 Quad-Cam common rail diesel engine found in Land Rover, Jaguar and PSA (Citroen/Peugeot) vehicles.... These engines drive the exhaust camshaft from the crankshaft which in turn are linked by chains to the inlet camshaft.... The ‘only’ kit currently to handle all versions including automatic transmission variants.... Supplied with warning tag.... Applications; 2.7 V6 (TDV6) Quad Cam Diesel engine, Land Rover, Range Rover Sport, Discovery 3, Jaguar; S-Type, XJ...

Brand: Sealey Tools


Hilsner

Svend
Index
85582: sv: sv: td v6 (12-08-2009 06:30:21) (svar på 85574)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.54.13.116)
Ja, så er der jo hele 3 gode grunde til IKKE at købe sådan en fætter:

1: Diesel -
2. 2.7 V6'eren er for motorsvag
3. Tandrem (ydr!!)
Index
85586: sv: sv: sv: td v6 (12-08-2009 07:39:59) (svar på 85582)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.53.134)
Hej Alexander

Hver ting til sin tid.

Har prøvekørt 4,4 V8 modellen. Super lækker bil der helt sikkert prikker til ens forfængelighed.

Men når det kommer til trækdyr, så er der altså noget mere guf i diesel-æslet, end der er i V8 fuldblods hestene, der helst skal arbejde over 3000 omdrejninger.

Så jeg må jo "nøjes" med at have en ordentlig maskine i den gamle (f)ræserbil :-)

Ses
Struntze
Index
85590: sv: sv: sv: sv: td v6 (12-08-2009 09:50:59) (svar på 85586)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.54.13.116)
Det er gas - du ka' ta' det!!!











(selvom jeg inderligt mener diesel er noget bras - så er det da ok under visse omstændigheder - skibe, toge, landbrugsmaskiner, generatorer og andet for mig ligegyldigt material....)
Index
85607: sv: sv: sv: sv: sv: td v6 (12-08-2009 12:04:44) (svar på 85590)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Alexander

Jeg synes ikke det er gas at man på Forum at læse at TdV6 er motorsvag. Den har flere kræfter end de fleste classic Range Rover med V8 motor og væsentlig mere moment. At du ikke kan lide diesel, fint nok, men der er sket rigtigt meget med dieselmotorer, og TdV6'eren er en herlig motor.

Har nu den tredie af slagsen, og med den erfaring jeg har må jeg sige at det nok er den mest harmoniske model jeg har kørt i. Den er mere end rigeligt hurtig i acceleration til den danske trafik, og marchhastigheden på motorvej ligger pænt over grænsen for bøder i den høje ende.

Mellemaccelerationer er heller ikke noget problem, synes man det går for trægt kan man slå den over i Sports-mode på gearkassen (automatgeaqrkassen) gå et trin ned og træde på speederen - så venter den med at skifte trin ved et højere omdrejningstal.

På motorvej er den et behageligt bekendskab, 2000 o/m., ca. 120 km/t - næsten 11 km/l - og stort set lydsvag. Har masser af kraft til at trække en trailer, eneste man skal passe på er at hastigheden ikke bliver for høj, for den ligger stabilt på vejen og det er let at komme langt forbi den tilladte hastighed.

mvh
Ib 0219
Index
85611: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td v6 (12-08-2009 13:04:29) (svar på 85607)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.54.13.116)
Kære Ib,

Nu er der jo netop en grund til, at jeg skriver det er gas ikke? - men jeg synes uanset hvad du siger at den føles lidt bovlam - og 40 - 50 heste mere havde været fint - der er vel også en grund til, den udgår og ændres til en 3.0 motor fremover hvis jeg ikke tager helt fejl?! (udover forureningskrav etc.?!)


Jeg er bare af grundholdning til benzinbiler - selvom jeg udmærket ved, at der sælges rigtig mange dieselbiler nutildags.... TDV8 har jeg derimod intet imod - læs: vil gerne have på et tidspunkt... hvis der ikke er kommet noget smartere til den tid.

Gudskelov har jeg nu kun selv benzinere.... tøf tøf..
Index
85621: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td v6 (12-08-2009 18:04:50) (svar på 85611)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Alexander

Ja - du tager fejl - når vi taler Discovery 3/4 - 2.7'eren udgår ikke, men der kommer yderligere et alternativ med en 3.0 TdV6.

2.7'eren opfylder gældende forureningskrav, hvor 3.0'eren opfylder EU-5 normen der træder i kraft i (så vidt jeg husker) 2012.

Den nye 3.0'er har næsten lige så højt et moment som TdV8'eren, og er mere brændstoføkonomisk og udleder mindre CO2 end 2.7'eren.

Husk at man ikke kan se at der er tale om at du tager gas (selvom du skriver det længere nede i et nyt indlæg). Du kan jo heller ikke se at jeg skrivet dette med et glimt i øjet - vel?? :-)

Forum læses af mange også udenfor klubben, og det der skrives opfattes af nogle som de rene visdomsord. Jeg har oplevet at der er refereret til Forum og det der er skrevet og har så skullet korrigere og fortælle at der er tale om misinformation.

Har gennem flere indlæg erfaret din holdning til dieselbiler - og det er helt fint, ikke et ondt ord om det. Det vile bare have været mere reelt hvis du havde skrevet at du synes dieselbiler generelt er bovlamme - måske lige bortset fra TdV8'eren :-)

Du kan så glæde dig til 3.0'eren - accelerer 0-100km/t på under 10 sek.

bedste hilsner
Ib 0219
Index
85623: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td v6 (12-08-2009 19:28:54) (svar på 85621)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Ib,

Jeg har faktuelt intet mod diesella'er - det er ren gas her på forum, og jeg elsker at drille med det... (pst.. mellem os to - så kører de fleste biler faktisk bedre med en motor med stive tændrørskabler (læs: føderør ril insprøjtnnger på en dieselbil) - der er mere moment, bedre brændstoføkonomi - desværre lidt mere snak i tomgang og ved bykørsel - til gengæld MEGET mindre larm ved kørsel på landevej og motorvej... så ja, jeg er også selv begejstret for dieselbiler - hvis de altså "kan levere varen".

Hvorfor jeg ikke selv har diesel? - har tidligere kørt alt for lidt og differencen ved at skifte gjorde, at jeg kujnne købe benzin til maaaange års kørsel - men livet har ændret sig drastisk de seneste måneder - så lad os nu se hvad det ender med for enden af min nøglering på et tidspunkt...

og Ib - jeg nyder også din lune humor, selvom den til tider er maskeret ganske godt!
Index
168789: sv: sv: sv: sv: sv: sv: td v6 (28-06-2023 18:07:48) (svar på 85607)
torben rønne petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.129.95.90)
Enig. Superbil til danske forhold.