tilbage

Land Rover Forum  

Index
85630: ARB spær (12-08-2009 22:01:18)
Mogens Andersen #7731, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.91.162.16)
Er der nogen der ved noget om de gamle Arb Spær (RD03).
HVis jeg har klumpen liggende på bordet. Puste luft i det med blæsepistol så det går i indgreb, der på stopper med at puste. Skal det så selv løsne helt? eller skal det sidde i bilen så man skal kører for det kan løsne? mit glider kun 2/3 tilbage og er der ved stadigt låst. Jeg er ikke sikker på hvad der sker hvis jeg sætter det i og køre.

hilsen Mulle
Index
85671: sv: ARB spær (13-08-2009 21:07:44) (svar på 85630)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.148.57)
Nu har jeg ikke prøvet "bænke experimentet" som dig, da min ARB kun har fungeret upåklageligt.
Under normal brug, så skal der ofte en lille påvirkning til, enten lidt rysten i rattet, eller en hurtigt udkobling,før lockers slipper helt. umiddelbart vil jeg tro at den skulle slippe helt når trykket forsvinder under bænke forhold.
Kan det tænkes at der skal lidt "motion" til, eller at klumpen er helt tør for olie? ARB's differ er noget mere "close tolerance" end standard LR!så i første omgang ville jeg prøve med lidt smøring.
De mere moderne ARB differ kan bedre lide halv syntetisk olier,(udsagn står for min egen regning og erfaring!) så for mig lyder det som om at mekaniken er bare tør, og lidt halv syntetisk olie vil klare problemet.
Vi kan være enig om at forholdene skal være afklaret før man monterer i bilen og kører!
Får du ingen lykke ved ovennævnte, så kan jeg kun anbefale en opringning til Bertelsen i Sjelle. Hvad de ikke ved om Air-Lockers kan være ligemeget!- Jeg står inde for at de ved mere end fabrikken!