85671:
sv: ARB spær (13-08-2009 21:07:44) (svar på
85630)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.148.57)
Nu har jeg ikke prøvet "bænke experimentet" som dig, da min ARB kun har fungeret upåklageligt.
Under normal brug, så skal der ofte en lille påvirkning til, enten lidt rysten i rattet, eller en hurtigt udkobling,før lockers slipper helt. umiddelbart vil jeg tro at den skulle slippe helt når trykket forsvinder under bænke forhold.
Kan det tænkes at der skal lidt "motion" til, eller at klumpen er helt tør for olie? ARB's differ er noget mere "close tolerance" end standard LR!så i første omgang ville jeg prøve med lidt smøring.
De mere moderne ARB differ kan bedre lide halv syntetisk olier,(udsagn står for min egen regning og erfaring!) så for mig lyder det som om at mekaniken er bare tør, og lidt halv syntetisk olie vil klare problemet.
Vi kan være enig om at forholdene skal være afklaret før man monterer i bilen og kører!
Får du ingen lykke ved ovennævnte, så kan jeg kun anbefale en opringning til Bertelsen i Sjelle. Hvad de ikke ved om Air-Lockers kan være ligemeget!- Jeg står inde for at de ved mere end fabrikken!