85672:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvilken motor??? (13-08-2009 21:53:17) (svar på
85668)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (
ip-adr: 87.116.51.73)
Hej Mads
Nej en 2,25 er det nu ikke, 2,5 med en smule fiflen .....næsten std....vi har maks 85hk på en go dag.
At vi ikke kører diesel er fordi vi kan få en mere omdrejnings villig motor ud af en benziner og flere omdrejninger og hurtigere motorrespons, jeg har ikke tid til og vente på at en diesel kommer med ladetrykket og så har vi slet ikke fart nok i vores sport til at kunne bruge en alm intercooler, vi ville være nødt til at bruge en vand til luft køler.
Jeg har logget nok på ladeluft temp til at jeg ikke skal den vej og ladetryks respons for den sags skyld også..
Men selvfølgelig kan man da få en TD5'er til at yde noget, bare ikke noget jeg vil sætte min lid til..
Ude i verden bruges der meget tid på at lave manifold og monter vnt turboer stroke dem til 2,8 eller mere og jeg kunne blive ved, men det er mange penge for lidt ydelse.
Og om en TD5'er har kørt i Malysia og andre steder og den er kommet godt fra det betyder stadig ikke at den ikke er dyr at reparere på og svær at diagnostisere på midt i et race hvor tiden tæller.
Set forhold til hvad der ellers kan købes og bygges sammen sagde han BMW V8, LS1 Lexus v8, Rover V8 er i hvert fald ikke kost effektivt alt for dyrt at at bygge go effekt i..efter min mening.
Men alle kan laves til og køre under vand og det pålideligt.
Med venlige rover hilsner
Ole
#493.
Ps hvad er det nu lige et pumpedyse elemnt koster til en TD5'er ;-)