tilbage

Land Rover Forum  

Index
85751: Kenya safari 88" (16-08-2009 22:52:49)
Dennis Brandbyge (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.34.78)
Hej
Jeg har kig på en 88" i den blå avis.
Import fra Afrika, 7 pers. Den ser og efter hvad der stå, godt ud.'
Er der nogen der kender den og kan fortælle mig lidt mere udefra.
Er det muligt at ombygge til venstre styring og kan jeg gøre det selv ?
Lidt råd og hjælp på vejen ville værdsættes tak.

Mvh

Dennis Brandbyge
tlf 61261040
Index
85754: sv: Kenya safari 88" (17-08-2009 10:32:00) (svar på 85751)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Dennis

Tillad mig at gøre det jeg gør bedst: Udtale mig om noget jeg ikke har ret meget forstand på. :-) (Underforstået: Det følgende er ikke nødvendigvis den nøgne sandhed, men blot min uforbeholdne betragtninger.)

Jeg kender ikke bilen, men som du siger, den ser da godt ud. I betragtning af at den er på hvide plader, med soft-top og styrtbøjle mv. så vil jeg umiddelbart sige at prisen lyder rigtig. Især når man tænker på at den fylder 40 år ved næste syn i 2010 og derefter kun behøves at synes hvert ottende år. Du kan evt. spørge sælger om den der Iphone følger med...
Det eneste jeg lige falder over på billederne er at kofangeren sider lidt skævt. Det er nu ikke så ualmindeligt, men tjek at den ikke er skæv i chassiet.
I teksten står der at det er en 2.0 Kan være en fejl, burde være 2.25 men kan også være der er lagt en anden motor i.

Nu ved jeg ikke om du har handlet Land Rover eller gamle biler i det hele taget før. Hvis ikke, kan jeg da lige tilføje at det er med gamle Land Rovere, som med alle gamle biler, man skal se sig rigtig godt for. Gi' ikke meget for sælgers salgsgas. Se selv efter! Nederst på forsiden af dette websted ligger Stefan Wandels guide til køb af seriebil. Den kan anbefales. Den har reddet undertegende et par gange fra at komme hjem med et vrag.

Hvis du ikke har den store erfaring i indkøb af gamle seriebiler, så er det en rigtig god idé at tage en med der har. Der er masser af folk her der gerne stiller, men det hjælper naturligvis lidt på det, hvis du er medlem (notch notch)

Anyway. Held og lykke med projektet. Og husk en Seriebil er ikke en smart accessorie. Den er "a way of life!"

Hilsen Niels
www.lysebjerg.dk/land-rover.html
Index
85757: sv: sv: Kenya safari 88" (17-08-2009 12:45:37) (svar på 85754)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.52.134.138)
Nu kender jeg ikke dine evner som bilskruer, men principielt
kan det lade sig gøre at gøre til venstrestyret, men det er ikke nemt; du skal finde et siderelateret styrehus og så skal styrerelæet, det der går gennem forreste tværvange,
flyttes, dog ville jeg anskaffe et nyt og lade det gamle sidde, det kan sidde møjjj fast, endvidere er der vist ikke hul til styrerelæet i begge sider på ældre LR`èr, ellers er det rent skruearbejde.