tilbage

Land Rover Forum  

Index
86157: Galvaniseret ramme godkendt? (27-08-2009 17:16:21)
Regin Nolsøe Stenberg #7565, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.145.84.27)
Idag var jeg i synshallen med den ombyggede Dan Vestas LR trailer og hørte samtidig om en genhugningsattest til SIII bussen,der,konstateret ved gearkasse udtagningen, efterhånden trænger til en ny ramme.
Proceduren er tilsyneladende at man kører sin bil til syn,får den kasseret og får sin genhugningsattest.
Nu står bussen i indkørslen uden gearkasse og med defekte bremser,så jeg synes det lidt tosset at samle,for derefter at skille ad igen.
Den flinke synsmand vil så køre til min adresse,konstatere at det er den rigtige bil og give mig attesten.Med foregående tilladelse fra F-styr p.gr.a. han kender bilen fra tidligere syn.
Men da jeg begynder at tale om galvaniseret ramme,får jeg historien om staklen fra sidste uge,der kom med sin Nissan Patrol. Manden havde haft en rådden ramme,fundet en anden,galvaniseret den og monteret sin bil igen. Kun for at blive kasseret til syn på grund af svækkelse i rammen. Surt show.
Nu vil jeg så høre om der er godkendelse på Galv. rammer fra Richards og Marshland? Så man ikke havner i samme situation.
MvLRh.
Regin
Index
86164: sv: Galvaniseret ramme godkendt? (27-08-2009 20:30:47) (svar på 86157)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.231.69)
På grund af en Nissanramme er lidt speciel opbygget og væsenlig anderledes end LRs må der, på papiret ialtfald,
ikke repareres på den og dersom den varmgalvaniseres taber den 5-10% af sin oprindelige styrke. Marslands reklamerer
med at deres rammer er tro kopier af den oprindelige LRramme; har selv en Richards 110"ramme liggende. Richards
rammer er anderledes på den måde at man har bortillumineret de klassiske rustfælder, lommer og hylder hvor sand og jord kan lægge sig og skabe rust og så er man gået op i pladetykkelse. Et medlem på Fyn som fik en Richards samtidig, kørte sin 110" gennem syn med den nye
ramme uden noget fikumdik. Find et andet synssted.