tilbage

Land Rover Forum  

Index
86340: Hvad har han brændt af (01-09-2009 17:14:09)
Jørgen Madsen #6481, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.201.230)
Hejsa...
Mil lillebror havde lånt min 110" og måtte fragtes hjem af falk.
Bilen ryger meget hvidt (den er kold)og der løber olie ned ad forrøret. Har han brændt min toppakning af eller hvad?
Index
86341: sv: Hvad har han brændt af (01-09-2009 17:33:01) (svar på 86340)
Anders Pekruhn #7413, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.53.61.59)
Nogen vil uden tvivl gerne vide hvilken bil/motor/årgang der er tale om?
Index
86343: sv: sv: Hvad har han brændt af (01-09-2009 17:57:39) (svar på 86341)
Jørgen Madsen #6481, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.201.230)
ja det var jo så en 110" fra 84 motoren er en Daihatsu 2.8 td.
Der er hvod røg hvis jeg giver gas men ingen ved tomgane. olien pisser nedenud
Index
86347: sv: sv: sv: Hvad har han brændt af (01-09-2009 18:22:07) (svar på 86343)
Casper Kofoed (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 20.133.16.226)
Hvordan er kompresionen.. ??
Muligvis er der gået en stempelring eller 2..
Men toppakningen skal nok også skiftes
b&v Casper
Index
86348: sv: sv: sv: Hvad har han brændt af (01-09-2009 18:31:02) (svar på 86343)
Alan Martin Christiansen #8235, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.230.72)
Hej Jørgen
Kommer olien ud af ånderøret, hvis ja så er der underkompress ,det kan være alt fra revet stempel til sprunget toppakning ,Så der er nok ikke andet end pille toppen af og konstater hvor problemet er.sorry
MVH Alan
Index
86352: sv: sv: sv: sv: Hvad har han brændt af (01-09-2009 19:30:12) (svar på 86348)
Jørgen Madsen #6481, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.201.230)
Tjah det er jeg også kommet til...ØV
Skal jeg bruge noget bestemt grej til denne operation eller kan det klares med hvad en almen dødelig har i garagen?? (og ja jag ved godt at det er en japser men den har kørt 100000 siden jeg fik den og der er aldrig gjort andet end olieskift og en ny vandpumpe)


Index
86357: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad har han brændt af (01-09-2009 20:03:44) (svar på 86352)
Alan Martin Christiansen #8235, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.230.72)
Ja det er en ris koger ,men jeg har selv en stående i skuret som er ok. men den blev udskiftet med en 300tdi.
Du kommer langt med en 12-14-17 + et topnøglesæt ,,,men delene er ikke til samme pris som en landy.!§!
MVH Alan
Index
86365: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad har han brændt af (01-09-2009 20:53:15) (svar på 86357)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.143.124)
Uhauhauha, har selv en ligadan, kanske turboen er brændt af dersom en sådan forefindes, olieslange/rør tilogfra ovennævnte def. - er en meget driftsikker motor, dog kan
skaftet på udstødningsventil arbejde sig dybt ind i trædefladen på vippearmen.
Index
86373: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad har han brændt af (01-09-2009 22:39:36) (svar på 86365)
Jørgen Madsen #6481, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.201.230)
der kan være noget der... Den hvide røg kommer først når jeg giver gas og der er ikke vand i olien og omvendt. Hmmm har 2 ekster motorer stående.. jeg ser på turboen i morgen...
Index
86389: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad har han brændt af (02-09-2009 09:49:58) (svar på 86373)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.148.57)
Daihatsu 2.8 er en kendt slider, bruges af Toyota i deres "kommunale" land cruisere endnu! Motoren er umådeligt driftsikker, men tåler ikke høj omdrejninger.En fører som er vandt til benziner, eller mere moderne dieseler, kan nemt komme til at brænde den af. Ligeledes er turbo lejer let at brænde af, på sådan en ældre construction, hvis man standser motoren uden 3minuter i tomgang!
Begynde med turboen, ellers er det bare toppen af. Arbejdet, og motoren er næsten enklere end Land-Rovers, da det er faktisk en Bedford fra 30erne, som aldrig kom i produktion pga WW2. (Pålideligt rygte jeg hørt, men kan ikke bevise)
Hilsen David, (med 380K Km med Daihatsu 2.8)
Index
86412: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad har han brændt af (02-09-2009 19:02:59) (svar på 86389)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.27.31.75)
Da Daihatsu 2.8 TDmotoren arbejder ved lavere omdr. end de traditionelle LRmotorer bør man, hvis den bruges i 110",
skifte transfergearkassen til en fra 90" altså 1,41 gearing
og montere min. 2" udstødning hele vejen samt at undlade den forreste lydpotte, så er udnyttelsen og levetid optimal.