tilbage

Land Rover Forum  

Index
86366: HS 2.8L TGV vs. Auto Conversion Kit (01-09-2009 21:04:11)
Jon Leiton Larsen #5159, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.193.53.13)
Hej,
Jeg er på jagt efter nogle der har erfaring med montering af en HS 2.8L tgv i en defender 110" (født 300tdi)?
Jeg ved at Bertelsen og Glad har monteret motoren i nogle defendere men jeg søger nogle her på forum der har lavet operationen selv.

Jeg vil gerne hører om erfaring med motoren? har der været problemer?, trækkraft osv. Har der været problemer med installation? (havde forstillet mig at købe convertion kit)
Er der noget andet som man skal være opmærksom på?
Alt har interesse....

Er der nogle der har erfaring med MD engineering? http://www.mdengineering.co.uk/index.php?act=about

Er der nogle derude der kender andre forhandlere af denne motor?

Punkt 2:Er der nogle der har en idé om hvordan en HS 2.8L TGV med automatgear vil arte sig? (havde forstillet mig at bruge Auto Conversion Kit 300tdi fra Ashcroft. http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_51.html

Jeg er helt med på at operationen IKKE er noget der er klaret på en weekend men det skulle gerne ende med at blive MIN Defender som jeg godt vil have den... ;-) smiler.

På forhånd tak og med venlig Land Rover hilsen Jon Leiton Larsen


Index
86367: sv: HS 2.8L TGV vs. Auto Conversion Kit (01-09-2009 21:08:39) (svar på 86366)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.69.60)
Hej Jon

Du kunne prøve at tage fat i #5397 Jakob Carlsen Nsj, han har lagt sådan et komfur i sin 110 og har været i USA med den.

Mvh

Mads
Index
86376: sv: sv: HS 2.8L TGV vs. Auto Conversion Kit (01-09-2009 22:50:38) (svar på 86367)
Truls Thomassen #6612, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 84.49.81.120)
jeg har gjort det.. med hjelp fra team bertelsen.. den går rett på 380 gearkassa. måtte bore opp og gjenge nye huller til motorfestene og flytte oljefilteret og siden turboen er snudd på 2,8 literen så må det lages nytt innsug til turboen og down pipen fra turboen..kjempefornøyd med motoren..
Index
86393: sv: HS 2.8L TGV vs. Auto Conversion Kit (02-09-2009 10:55:31) (svar på 86366)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Jon.

Se evt. dette link.
http://www.prinsmaasdijk.nl/landroverengine/bodyhs28.html

MVH Jakob E S

PS skal "Din Defender" også have 120 liters rustfri tank?
Index
86414: sv: sv: HS 2.8L TGV vs. Auto Conversion Kit (02-09-2009 19:37:30) (svar på 86393)
Jon Leiton Larsen #5159, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.193.53.24)
Hej Jakob,
Ja det kan du stole på....! og galva. rammen og torpedo= gidder IKKE rode med rust! og så skal den altid stå klar til næste overland tur ;-)

Har skrevet til Holland ang. motor. Tak for link.
Og tak for info Truls og Mads.

Med venlig Land Rover hilsen Jon Leiton Larsen
Index
86456: sv: sv: sv: HS 2.8L TGV vs. Auto Conversion Kit (03-09-2009 10:04:14) (svar på 86414)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Er det en bus?

MVH Jakob E S
Index
87307: sv: sv: sv: HS 2.8L TGV vs. Auto Conversion Kit (19-09-2009 14:22:28) (svar på 86414)
Nis Falck (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.80.223.39)
Hej Jon.

Du går og roder med det samme som mig... mht. motor og gearkasser:-)

Kunne godt tænke mig en snak med dig, måske kunne det være en hjælp for os begge.

mvh. Nis
Index
87472: sv: sv: sv: sv: HS 2.8L TGV vs. Auto Conversion Kit (23-09-2009 20:07:43) (svar på 87307)
Jon Leiton Larsen #5159, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.193.53.13)
Hej Nis,
Det lyder som en brand god idé. Har prøvet at fange dig på mail uden held. Ringer i weekenden.

Med venlig Land Rover hilsen Jon Leiton