tilbage

Land Rover Forum  

Index
86889: Så har man fundet bilen i sit liv :-) (12-09-2009 21:45:13)
Svend Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.141.44)
Så har jeg købt en landy! og jeg elsker den :-) det er en EX MOD, 110 fra 1985, det vil sige højre styret og det hele, den har i sintid eftersigende kørt som EOD bil ovre på øen :-)

Jeg prøvede dagen efter købet at melde mig ind i foreningen men der er ikke kommet en mail eller noget... jeg venter stadig med stire forventninger! Skal jeg være bekymret? skal jeg rykke nogen? skal jeg evt løbe rundt med et signal flag kan jeg osse prøve det :-P

Er der noget vigtigt jeg skal vide om min nye bil? jeg har fået fingrene i nogle bøger fra den britiske hær der guider mig lidt omkring VEDL af den, men andre folks erfaringer er jo altid sjovere end at betale for dem selv :-)

Jeg har osse prøvet at efterlyse et spil til dyret :)

Der ud over så vil jeg lige nævne at hvis nogen gerne vil sparke dæk så er man velkommen ;-)

håber osse det bliver en super fed oplevelse at køre landy i stedet for GD :-)
Index
86894: sv: Så har man fundet bilen i sit liv :-) (12-09-2009 23:13:25) (svar på 86889)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Svend

Tillykke med dyret. Du har nu indgået et forhold for livet. Der kan skrives lange lister over hvad du skal være opmærksom på. Det er en del af fornøjelsen at få et fortroligt kendskab til alle dele af dette noble køretøj.

Jeg ville dog begynde med at tjekke alle olier, evt skifte dem, hvis du ikke ved hvornår de blev skiftet sidst. Hold for øvrigt altid øje med oliestanden. Havde jeg gjort det samme, umiddelbart da jeg kom hjem med vognen kunne jeg have sparet mig selv for en del. (suk)

Mht spil, så findes det ultimative LR-spil her:
http://koenigwinches.dk/
(nej, jeg får *ikke* procenter. Kun klubrabat. :-)

For øvrigt Velkommen i Klubben. Vi ses derude.

Hilsen Niels
Index
86898: sv: sv: Så har man fundet bilen i sit liv :-) (13-09-2009 01:22:35) (svar på 86894)
Svend Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.141.44)
Jamen det har jeg som end allerede fulgt.. Jeg var ret bekymret over mængden af olie den spildt men blev noget mere rolig da justeringen af ventil dækslet bragte dette til ophør. :-)

Jeg syns ikke han skriver nogen priser på sin side hvad koster sådan en løsning?
Index
86901: sv: sv: sv: Så har man fundet bilen i sit liv :-) (13-09-2009 07:49:47) (svar på 86898)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Svend

Ja så er du jo allerede godt på vej.

Mht. Koenig'en, så er det jo ikke et eller andet tvivlsomt kineser-skrammel, du kan bestille hjem fra hvilken som helst engelsk postordre butik. Det er solidt kram, håndbygget i Houston, Texas, så det har naturligvis en hvis indflydelse på prisen. men prøv at ring eller mail Lars, Hans nummer står på hjemmesiden. Han kan helt sikkert gi' en go' pris til en klubkammerat. Han kan også gi' dig et par gode tips til den øvrige vedligeholdse af dein Land Rover.

Hilsen Niels
Index
86897: sv: Så har man fundet bilen i sit liv :-) (13-09-2009 01:18:48) (svar på 86889)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Hej Svend.
Supert du fik købt COE´s 110", glæder mig til at se den i Oktober i terrænet.
Det kan ske Becket osse har fået sin hjem fra UK når vi kommer der til.

Hilsen Higgings.
Index
86909: sv: Så har man fundet bilen i sit liv :-) (13-09-2009 11:15:39) (svar på 86889)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 85.129.14.34)
Hej Svend, velkommmen i foreningen og tillykke med din nye bil, du må have lidt tålmodighed, medlemssekretæren Ulla Holten skal lige passe sit arbejde og sine børn og sin mand og deres 2 Land Rovere og nå at sove lidt og så sende materiale ud til de sitrene nye medlemmer, der bare ikke kan få nok lige med de samme, materialet er helt sikkert på vej. :)
Dit næste træk må være at checke klubkalenderen, for at se hvornår der er Grønt Bevis i en region, det er din "tilladelse" til at deltage i kørselsarrangemneter i klubben, og der er også en masse tips og tricks omkring din bil og så er det selvfølgelig gratis.

Vi er mange, der selv efter rigtigt mange år i Land Rover, stadig har den følelse du har lige nu.
Vi ses derude
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
86934: sv: sv: Så har man fundet bilen i sit liv :-) (13-09-2009 13:34:10) (svar på 86909)
Ulla Holten #2993, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.89.110.105)
Jamen Kenneth - du kunne ikke beskrive det bedre.
Nu har jeg passet mine daglige tjanser og har så også sendt indmeldelsesmateriale afsted til dem der har henvendt sig de sidste 6 dage + læst lidt på forum, så Svend, jeg tror du har indmeldelsesmateriale tirsdag - hvis postvæsnet vil være med :-))

Mvh Ulla
Index
86946: sv: sv: sv: Så har man fundet bilen i sit liv :-) (13-09-2009 15:42:45) (svar på 86934)
Svend Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.141.44)
Ja man ved jo aldrig med post.dk :-) Jeg glæder mig :-)