tilbage

Land Rover Forum  

Index
86963: Anhængertræk? (13-09-2009 20:24:54)
Bjørn Bach Kristensen #8440, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.219.54)
Er der nogen der ved om man SKAL anvende et godkendt træk på sin bil? Eller må man gerne anvende et træk man har fået lavet af en smed?

Vh Bjørn.
Index
86968: sv: Anhængertræk? (13-09-2009 21:35:56) (svar på 86963)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.243.208)
Jeg har selv smedet et træktøj til min Mustang og fået det godkendt til absolut max. ift. bilen.
Det er så 3-4 år siden og jeg ved ikke om "Lov om Selvgjorte Træktøjer" siden er ændret.
Det skal selvfølgelig fremstilles til syn, og jeg ved at føromtalte lov primært taler om nye biler, der forsynes med forhåndsgodkendte træktøjer, og som ikke behøver at fremstilles til syn, under forudsætning af en række betingelser er opfyldt.
Har så for nylig hørt noget om, at et selvgjort kun kan godkendes til 50% af den pågældende bils vægt. Det tror jeg så ikke på.

mvh
Knud
Index
86971: sv: sv: Anhængertræk? (13-09-2009 22:09:22) (svar på 86968)
Bjørn Bach Kristensen #8440, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.191.219.54)
..."Lov om selvgjorte træktøjer" - good one!

Jeg har fået bilen synet med et træk af yderst tvivlsom karakter - og siden skåret det af med hård hånd.

Jeg vil bare gerne vide om det er "hele" træk-arrangementet der skal være testet og typegodkendt - eller kun selve krogen.

Jeg har ingen problem med at få pladen lavet i heavy-duty udgave, og bolte en krog på. På den anden side vil jeg nødig i klister mht. forsikring mm.

Vh Bjørn
Index
86977: sv: sv: sv: Anhængertræk? (13-09-2009 23:48:26) (svar på 86971)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.243.208)
Det er primært selve kuglen.
Jeg købte sidst en hel blok, med en aftagelig kugle. Denne blok fik jeg svejset på min øvrige opbygning.

mvh
Knud
Index
86992: sv: sv: sv: Anhængertræk? (14-09-2009 09:35:31) (svar på 86971)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Det er står i detailforeskrifter er noget i retning af: Der skal anvendes godkendte dele, og de skal monteres efter bilproducentens foreskrifter.
Jeg var selv cirkuset igennem, da jeg skulle montere NATO-krog.
Men kig i detailforeskrifterne på www.Fstyr.dk
Så har du også argumenterne i orden, når synsmanden evt. selv begynder at opfinde regler.

MVH Jakob E S