tilbage

Land Rover Forum  

Index
87731: Dagens billede (28-09-2009 19:19:22)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.146.0)
Det må jeg sige - det er et fint billede af en Herregårds bil med sorte plader. Super
Index
87741: sv: Dagens billede (28-09-2009 20:58:41) (svar på 87731)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.236)
Hollandske! :-(

mvh
Knud, der er lidt misundelig
Index
87742: sv: sv: Dagens billede (28-09-2009 21:01:44) (svar på 87741)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.146.0)
Nå ja, det kan jeg se nu... eller sagt mig selv (host)

Men fin vogn alligevel - har altså en svaghed for de der RR'ere
Index
87744: sv: sv: sv: Dagens billede (28-09-2009 21:33:42) (svar på 87742)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.236)
Kunne vel godt være danske sorte. Var det ikke først i 1973 de udgik?
Jeg troede da også først at det var danske. Så ville det nok have været den eneste, men de blev vel slet ikke importeret så tidligt.

mvh
Knud
Index
87763: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (29-09-2009 13:42:51) (svar på 87744)
Ebbe Tetsche-Rasmussen #7728, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.166.52.64)
Mener at det var i 75 - Min gamle Volvo fra 74 havde sorte plader inden jeg fik den..

Men den der fine RR, havde vist drønet rundt i Holland i nogen og tyve år - så er vist kommet lidt ud på den anden side af 1975 he he

Ses derude Knud hej

Index
87766: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (29-09-2009 14:11:46) (svar på 87763)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Det var først i '76.
Da jeg var en lille knægt (mindre end nu) havde min genbo en lyseblå golf 1 på sorte plader.

MVH Jakob E S
Index
87779: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (29-09-2009 17:28:56) (svar på 87766)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.239.239.249)
Mener at man frem til 1978 kunne skaffe sig de gamle plader fra Ærøskøbing(eller tilsvarende sted), der havde fået bestilt for mange af de gamle plader, så det tog dem lidt tid at få tømt ud.

Mvh
Lars
Index
87764: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (29-09-2009 13:53:04) (svar på 87744)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
http://nrpl.dk/illustr.php :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
Index
87765: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (29-09-2009 13:55:48) (svar på 87744)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=30151#30151 :-) :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
Index
87768: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (29-09-2009 14:25:09) (svar på 87765)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.250.236)
Fint link! :-)
Jeg kan så tilføje, at det ofte var noget gylle at sætte disse emaljeplader på uden at de bagefter sad og raslede.
Boltene sad løse i nogle løbegange bagpå.

mvh
Knud
Index
87770: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (29-09-2009 14:35:30) (svar på 87768)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Det er i øvrigt en skam at man endnu ikke kan få tidstypiske nummerplader fra denne periode. Det kan jo være det kommer i 2011 når det er 35år siden de blev udfaset.
Det vil jo klæde enhver veteran LR.

MVH Jakob E S
Index
87788: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (29-09-2009 19:42:34) (svar på 87744)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.178.147.54)
1/4 1976 overgik man helt til hvide plader....

Har dog haft en 109" stw på sorte plader der første gang var registeret 5/8 1976 (AC99830

//Vogter
Index
87851: sv: sv: sv: sv: Dagens billede (01-10-2009 20:59:58) (svar på 87744)
Michael Valentiner-Branth #2374, reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.163.58.196)
Hej Knud,

Jeg ved ikke precist hvornår den første Dk import af RRC foregik, men jeg har faktuelt i 1999 købt en 1972 RRC dansk Gentofte førstegangsregistreret der var afmeldt hos en skrothandler på Sydmarken i Søborg, hvor bilen fortsat kunne køre, men den daværende eneejer fejlede syn og ville ikke ofre det der skulle til for at gå igennem. Købte bilen for 4 cifret beløb, checkede olien og kørte den til Ter Horst i Holland og solgte den for 5 cifret beløb....
Og jo jeg fortryder det den dag idag, men kunne for 10 år siden godt bruge 18000 kr i fortjeneste.... Hilsen Michael, med 1986, 1992, og 2x 1993 RRC i stalden istedetfor.