tilbage

Land Rover Forum  

Index
88586: Rimelig pris på en defender 110 (20-10-2009 23:49:26)
Flemming Chrstiansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.88.73.3)
Hej,
Jeg er grøn i Land Rover verden. Men tænker på at købe en i usa, da jeg skal bo der i en periode. Derefter vil jeg få den hjem til Europa og bruge den på en længere tur.
Jeg er lidt lun på en defender 110 fra 1983. Men hvad skal sådan en koste? Jeg vil jo nødig betale for meget!
Prøv f.eks. at se den her:
http://www.eastcoastrover.com/ecrforsale.html
Hvad mener i vil være en rimelig for den?

På forhånd tak for hjælpen
Flemming
Index
88590: sv: Rimelig pris på en defender 110 (21-10-2009 08:34:50) (svar på 88586)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Flemming.

Jeg tror ikke du får den billigt. Land Rovere (altså de kantede modeller som denne) er sjældne og dermed eftertragtede i USA. De er kun blevet meget begrænset importeret, hvorfor priserne er meget høje. Bare se på den 90" nedenunder der koster noget mere end en tilsvarende bil vil koste herhjemme, og i UK kan du finde den endnu billigere.
Hvis jeg var dig, ville jeg købe en Discovery eller Range Rover i USA. Den vil du nok kunne få til en rimelig pris.
Når du så kommer hjem igen, kan du så købe en 110" eller Defender.

MVH Jakob E S
Index
88597: sv: sv: Rimelig pris på en defender 110 (21-10-2009 10:15:06) (svar på 88590)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Desuden - Når nu du har chancen, så gå dog efter en NAS spec. 90" som den der er på samme side. Jeg ville dog finde en fra året efter, hvor den har automatgear.
Det er efter min mening noget af det fedeste, der nogen sinde har forladt samlebåndet hos Land Rover. Den minder meget om 50th aniversary udgaven.

MVH Jakob E S
Index
88591: sv: Rimelig pris på en defender 110 (21-10-2009 08:37:01) (svar på 88586)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.19)
Lad være med at købe en højrestyret og jeg er heller ikke helt sikker på andet end 1983modellerne var uden servostyring.
Jeg vil foreslå, at du køber/leaser en 110 i USA og sælger den igen, når du skal rejse hjem. Du får billigere biler herhjemme
Du kan købe nu i DK og lade den shippe til USA, Mærsk har sikkert nogle udmærkede fragtrater for tiden.
Skal bilen midlertidig på US-plader, skal den være over 25 år gammel pga nogle miljø/toldregler.
Bilen, du har haft kig på, er no nonsens: simpel opbygget. Ikke nogen elektroniske diggedarrer. Motoren er slidstærk.
Jeg fraråder højrestyring, da bilisterne i bilernes land har en absolut anden måde på, at opføre sig i trafikken end vi kontinentaleuropæere...
Index
88594: sv: Rimelig pris på en defender 110 (21-10-2009 09:18:56) (svar på 88586)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
Hej Flemming

Som flere er inde på er det svært at undgå at betale overpris ved at købe en sådan sjældenhed i USA. I UK hos fx Nene Overland, har de specialiseret sig i at sælge/exportere køretøjer til hele verden. Både højre og venstrestyrede køretøjer. Men tjek lovgivningen i fx Los A, hvis du vil køre der. Så kan det nemlig være du skal gå efter en V8 der kører på LPG - eller en RRC med LPG konvertering. Med de afstande der altid er i Los Unidos Statos ville jeg også kalde det meget entusiastisk at køre så gammel en LR Defender til daglig - hvis det altså er highway kørsel.
Du kan jo også tjekke med vores klubvenner i USA og Canada. De ved sikkert det meste.
Index
88598: sv: sv: Rimelig pris på en defender 110 (21-10-2009 10:21:48) (svar på 88594)
Per Hansen #8239, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 192.38.148.228)
Sådan en fin klassisk 110 kan jeg nu godt forstå du er faldet for. Flot bemaling, simpel og enkelt køretøj, med direkte minder om seriebilerne (døre, vinduer). Og så en 2,5 benzin, så vist jeg kan se. Og i baggrunden står der sørme endnu en af disse fine tidlige 110....

Index
88602: sv: sv: sv: Rimelig pris på en defender 110 (21-10-2009 12:04:20) (svar på 88598)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Der er et medlem i Reg. NSJ, der har en bus i samme look og farve, dog med en V8 motor i, hvilket ikke gør det værre.
V8'eren har i øvrigt servostyring.
Som et lille kuriosum, kan det siges at en af prototyperne på 110" Stationwagon havde netop dette look.

MVH Jakob E S
Index
88607: sv: sv: sv: sv: Rimelig pris på en defender 110 (21-10-2009 14:15:51) (svar på 88602)
Rasmus Holm Jensen #6012, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.249.183.252)
Det er min bil der tales om!

Og ja den er meget klassisk - både hvad angår farven og reminisencerne af serie bil. Specielt er de skrå skyderuder foran noget jeg meget nødigt vil undvære. Ligesom de todelte dørtoppe som også forsvandt med overgangen til almindelige vinduer med op/nedrulning.

De første par årgange havde iøvrigt også galvaniserede cappings, endnu en ting som forsvandt på de senere modeller - jeg kan dog ikke huske hvornår - men måske Jakob ved det?

Farven hedder iøvrigt "Russet Brown" og kunne kun fås i et par enkelte årgange, deriblandt i 1983 som min bil er fra. Der er efter sigende ikke solgt så mange i dén farve i DK. Jeg kan oplyse at farven på sæderne matcher den udvendige farve.

vh

Rasmus
110" V8 Bus
Index
88611: sv: sv: sv: sv: sv: Rimelig pris på en defender 110 (21-10-2009 14:59:02) (svar på 88607)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.19)
På min 1985 OneTen er cappings lakeret... På min 1983 OneTen ikke... De skrå skyderyder har fordele, men når man ofte lynhurtigt vil skyde et par billeder, dur de simpelthen ikke...
Index
88688: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Rimelig pris på en defender 110 (23-10-2009 02:02:02) (svar på 88611)
Flemming Chrstiansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.88.73.3)
Tak for jeres svar. Jeg er blevet klogere og har ikke mindst fået noget at tænke på.