tilbage

Land Rover Forum  

Index
88745: Tilslutning af ledninger på benzin tank 110 V8 (24-10-2009 20:09:45)
Ken Christensen #7988, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.224.63)
Hej,

Lige som man syntes at man kan hele bilen, kommer der "heldigvis" nye udfordringer. Har i en periode haft utæt tank og ville så i dag tage den ned, kan se det drypper fra toppen. Så langt kom jeg ikke og besluttede at fortsætte i morgen. I forberedelsen koblede jeg bl.a. de tre ledninger fra på venstre side (kørsels retningen) fra. Lang historie kort, da jeg besluttede mig for at holde fyraften, satte jeg de tre ledninger på igen og startede bilen, den kørte perfekt... ca. 9 meter. Jeg tror at jeg har sat ledningerne på i forkert rækkefølge og kørte de få meter på det som var i slangerne, nogen der har et godt råd? F.eks. rækkefølgen på ledningerne. DER ER BENZIN PÅ BILEN!!
Jeg kører i en OneTen 3,5 V8 fra 1988.
Index
88748: sv: Tilslutning af ledninger på benzin tank 110 V8 (24-10-2009 20:56:38) (svar på 88745)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.231.2)
Bilen har nok elekt. benzinpumpe i tank, men den sidder
i toppen af tanken, midt inde og en utæt slange er nok
årsagen til benzinkilden. Strømførende ledn. er hvid m.
blå stribe, stelledn. er sort. Det der sidder i v. side af tanken er tankmåleren, afbrydelse af denne skulle ikke medføre driftstop, medmindre et med pumpen fælles stelkabel er afbrudt ell. dårlig forb. Kører pumpen når der sættes tænding på? Ledn. til tankmåler fra ur er grøn m. sort stribe.
Index
88751: sv: sv: Tilslutning af ledninger på benzin tank 110 V8 (24-10-2009 22:17:34) (svar på 88748)
Ken Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.224.63)
Hej Verner,

Tak for dit svar. Jeg tror også selv det er en utæthed i toppen af tanken, problemet opstår kun ved hel fuld tank.
Omkring ledningerne, så mener jeg at en af dem (stel tror jeg) går ind i den forbindelse som fører op til pumpen på toppen. Nu sidder jeg ikke lige foran bilen, men sådan husker jeg det.
På dækslet sidder der som skrevet tre ledninger, i lodret formation, mit problem er at jeg ikke ved hvilken der skal sidde hvor? Jeg har ikke lyttet til pumpen når jeg frejer nøglen, det bliver i morgen.

BH
Ken