tilbage

Land Rover Forum  

Index
88857: den nemmeste måde at få motoren ud på defender (27-10-2009 19:25:27)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.89.173)
Jeg skal ha min gamle 2.5n/a diesel ud af min 90" og er i den forbindelse meget i tvivl om hvorvidt jeg burde splitte området bag sikringsboksen ad (altså dækslet over koblingsklokken) eller er det muligt at få skilt motoren fra klokken uden at skille torpedoen ad?

det ville jo være ærgerligt at stå mit i det hele og finde ud af at man sku ha gjort noget andet først. og jeg syns ikke manualen berører dette emne overhovedet.

så hva siger i? kan man få motoren ud uden at fjerne torpedo-delen?
Index
88858: sv: den nemmeste måde at få motoren ud på defender (27-10-2009 19:38:46) (svar på 88857)
Brian Schwartz #7587, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.174.163)
Nu har jeg kun en serie bil, men den ligner jo lidt .

PÅ en serie vogn kan man tage det øverste af gearkasse tunnel af indefra. også er det bare at skrue møtrikerne af mellem motor og gearkasse.

Af med de 2 motor op hæng, luftefilter, ledninger til starter og generator, gaskabel , brandstog slangerne, slangerne til køleren.

så er du vel ved at skulle løfte, også får du sikkert øje på nået som du har glemt at pille af :)

Index
88859: sv: sv: den nemmeste måde at få motoren ud på defender (27-10-2009 20:07:23) (svar på 88858)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.89.173)
det kan jo blive løsningen på min sidder sikringsboksen med samtlige lednigner i bilen jo ovenpå det omtalte dæksel og det ser ud til at være R..besværligt at få af og pænt på igen, så hvis det kunne lade sige gøre at mår den ud og ind igen uden at skulle rode med det også så ville det jo være fint. men er der nogen der har gjort dette? eller kan sige om det er helt umuligt?
Index
88860: sv: sv: sv: den nemmeste måde at få motoren ud på defender (27-10-2009 20:18:13) (svar på 88859)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.184.93)
Hej Jacob.
Du behøver ikke at røre ved din sikringsboks, pil blot låget af og geartunnel samt den forreste del af tunnellen så kan du komme til de øverste bolte på koblingshuset. Resten tager du nedefra. Det er der ikke mange krummer i :)
Index
88863: sv: sv: sv: sv: den nemmeste måde at få motoren ud på defender (27-10-2009 20:35:13) (svar på 88860)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.89.173)
ok så man kan bare løfte låget med sikringsboksen op uden at afmontere ledningsnettet?
smart!
Index
88865: sv: sv: sv: sv: sv: den nemmeste måde at få motoren ud på defender (27-10-2009 20:41:54) (svar på 88863)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.61)
Du skal ikke pille ved sikringerne, overhovedet.
Du kan sagtens pille hele tunnelen hen over gearkassen af, uden at røre sikringerne. Det eneste er plastikdækslet foran sikringerne, fjern den, det gi'r plads.
Index
88870: sv: sv: sv: sv: sv: sv: den nemmeste måde at få motoren ud på defender (27-10-2009 20:58:42) (svar på 88865)
Jens Schönemann-Paul (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.50.226)
Se min beskrivelse i forbindelse med fejl på dif-lock kontakt. Du må skulle samme vej ned - det er slet ikke svært ;-)

http://www.landrover-klub.dk/forum/vis.asp?w=103&i=88841&f=&g=&ex=1&s=&uid=778344584

Jens