tilbage

Land Rover Forum  

Index
8881: Disco (22-04-2003 09:09:15)
Nils Petter Bro (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.187.214)
Hej

Jeg overvejer at skifte min 109 er ud med en nyere land rover. Jeg havde tænkt på en Freelander, men jeg har også altid været vild med discoveryen. Jeg kan importere sådan én fra tyskland til en rimelig pris.
Jeg havde tænkt mig at det skulle være en 3,9 v8 med automatgear fra 97-98.
Er der nogen der har erfaringer med sådan en bil.

Brændstofs økonomi ?

Reservedele ?

Generel kørsel ?

Og så lige et tillægs spørgsmål : Kan man veje den ned fra 2700kg til 2500 kg i totalvægt

Petter
Index
8888: sv: Disco (22-04-2003 15:50:42) (svar på 8881)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.156)
Brændstof ca 6- 7 km/l
R-dele er altid dyre til biler, som ikke sælges ret mange af her til lands...
behagelig rejsevogn
Nedvejning kan jeg ikke svare på
Hvad 109 har du ????
Bedste råd : køb en defender diesel !
Index
8905: sv: Disco (22-04-2003 23:26:29) (svar på 8881)
Lars Tronhjem Rasmussen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.181.130)
De fleste biler kan importeres fra Tyskland til en rimelig pris! Spørgsmålet er om afgiften er rimelig og det er den vel ikke hvis den er ret meget over 0 kr. Som altid når man snakker Rovers V8 er brændstofs økonomi en by i Rusland. Som Poul skriver mere end 6-7 km/l skal du ikke regne med, og slet ikke hvis du har en tung højre fod. Reservedelspriserne er lidt højere end du dem du kender fra serie bilerne, men stadig noget mindre end hos andre bilmærker, f.eks. har motoren været anvendt i sin grundform i over 30 år, og uden for landets grænser er Discovery'en ikke så sjælden, der er faktisk er der fremstillet over en halv million Discovery'er! En kraftfuld V8 med automatgear og cruisecontrol, en kabine med personvognskomfort et overblik som i enhver anden Land Rover, samt et støjniveau så man stadigvæk kan snakke sammen ved 180 km/t. Giver nok nærmest noget af de mest komfortable køre egenskaber man kan forestille sig. Sæderne er ikke helt så komfortable som i en Range Rover, men væsentlig bedre end både serie og Defender modellerne Der er knap så meget plads til bagage som i en 109", men til gengæld mærker du stort set ikke, selv meget store trailere og campingvogne. Om den kan vejes ned ved jeg ikke. Men jeg mener at det bare er noget, man skal bede om når man er til syn, og hvis det er et spørgsmål om hvor meget du må have på krogen. Vil jeg anbefale dig at få taget et trailer kørekort, for så må du trække rundt med 3500 kg. bagefter en Disco. Du er velkommen til at maile mig direkte hvis du har yderlige spørgsmål.

Med Venlig Hilsen

Lars Tronhjem Rasmussen