tilbage

Land Rover Forum  

Index
89229: 2,25 diesel og 200tdi kobling (05-11-2009 11:25:17)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.196.75.142)
Hej i forum.

Hvor stor forskel er der på en 2,25 diesel og en 200 tdi trykfod i koblingen??
umiddelbart syner der ikke den store forskel andet i antal løftefjedre ( dem der stråler ind mod center og som tryklejet trykker imod).??
Er der noget med holdbarden??


Claus 7227
Index
89327: sv: 2,25 diesel og 200tdi kobling (06-11-2009 23:11:03) (svar på 89229)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.214.195)
Nogen skal jo åbne ballet; i princippet er trykfoden
ens fra SIII til TDIerne, begge firecyld. med, solfjederen
og dens fingre er dog ændret på de seneste;
der er set knækkede solfjedre, altså tallerkenfjedrederen
der klemmer navet ind mod svinghjulet. Derimod er der
forskel på navene dertil, om det er til benzin ell.
dieselm. om det er seriebil m. (vistnok) 10 stråler; farven på dæmperfjedrene i navet indikerer drivmiddel,
lysgrå/lysgrøn diesel- mørkgrøn benzin.
Eller om 90"/110" LT77 ell. R380gearkasse med mangestråler, her er forskel på belægningens bredde og antallet af dæmperfjedre. Har man en kraftig/tunet ell. 2.8l. TGV motor bør man nok vælge en kobling m. HDnav.