89327:
sv: 2,25 diesel og 200tdi kobling (06-11-2009 23:11:03) (svar på
89229)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 78.156.214.195)
Nogen skal jo åbne ballet; i princippet er trykfoden
ens fra SIII til TDIerne, begge firecyld. med, solfjederen
og dens fingre er dog ændret på de seneste;
der er set knækkede solfjedre, altså tallerkenfjedrederen
der klemmer navet ind mod svinghjulet. Derimod er der
forskel på navene dertil, om det er til benzin ell.
dieselm. om det er seriebil m. (vistnok) 10 stråler; farven på dæmperfjedrene i navet indikerer drivmiddel,
lysgrå/lysgrøn diesel- mørkgrøn benzin.
Eller om 90"/110" LT77 ell. R380gearkasse med mangestråler, her er forskel på belægningens bredde og antallet af dæmperfjedre. Har man en kraftig/tunet ell. 2.8l. TGV motor bør man nok vælge en kobling m. HDnav.