tilbage

Land Rover Forum  

Index
89678: Engelsk humor og anmeldelse af Disco 4 (14-11-2009 18:50:34)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.137.90)
Hej

The Times anmelder Discovery 4, og den er fyldt med vidunderlig engelsk humor:

"if you own a Discovery it’s because you have places to go, people to see and sick sheep to haul off fog-enshrouded moors."

Eller denne her om terrain response:

"At a click, your Discovery is adapted to the prevailing conditions. The settings are mud, ice, sand, tropical rainstorm and meteorite shower. OK, not the last two. But the point is that this car will go pretty much anywhere that isn’t entirely vertical. "

Hele anmeldelsen her:

http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/new_car_reviews/article6912918.ece

vh

Jan Jørgensen

Index
89693: sv: Engelsk humor og anmeldelse af Disco 4 (15-11-2009 08:40:17) (svar på 89678)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Ja den er sjov! :-)

kan bare ikke lige gennemskue om det er britisk sarkasme eller om journalisten virkelig mener at den er den oplagte fåretraktor for den lokale hedebonde, selvom at han da nævner noget om at der er dem der fejlagtigt vil bruge den som "shopping-bus".

Det er muligt at den har uovertrufne terrænegenskaber, men et rudimentært landbrugsredskab er den ikke. Det er den simpelthen for luksusiøs til. Men artiklen viser denne britiske selvforståelse for hvad en land rover er.

Hilsen Niels
Index
89703: sv: sv: Engelsk humor og anmeldelse af Disco 4 (15-11-2009 15:55:50) (svar på 89693)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.24.10)
Ehm, hvad mener du med "for luksuriøs"? Hvad finder du i en Disco som du ikke finder i en moderne traktor?

Sådan lige hvad jeg kan se er der måske endda mere luksus i en traktor. Her kan du få luftaffjedret sæde, trepunktsophængning for og bag, massere af spændende styringselektronik og skærme og meget andet som en disco ikke er født med.
Men ellers kan traktoren da både have automatgear, aircondition, sædevarme, fartpilot, luftaffjedring, firhjulstræk, servostyring og alt det andet en disco som regel også har.
Jeg slog lige et slag forbi John Deer og Massey Fergusons hjemmesider bare lige for nysgerrighedens skyld. Det eneste jeg ikke så var læderstue, men mon ikke også det fåes hvis det ønskes?

- Lars
Index
89706: sv: sv: sv: Engelsk humor og anmeldelse af Disco 4 (15-11-2009 17:29:04) (svar på 89703)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Tjoe, det kan der selvfølgelig være noget om. Ak ja "tider skifter, og sæder mildnes"

Mente nok bare at Discovery nok ikke vil blive brugt ret meget som landbrugskøretøj, men at mange britere og vel også andre tilhængere stadig ser Land Roveren og altså også Discoveryen som en del uundværlig del af "the country life", selvom de fleste nok vil tilbringe deres liv i forstæderne og bonden forlængst har købt en Mitsutoyoissan Pick-up af en slags med et skur i ladet til collien. Men den vil da sikkert blive brugt som jagt og fritidsbil af det bedre borgerskab.

Men ellers har du ret. Moderne landbrugsmateriel har mere comfort, og ofte bedre lydanlæg end mange dagligstuer, hvilket selvfølgelig ved nærmere eftertanke ikke kan undgå at afspejle sig i gårdens firehjulstrækker. Det medgiver jeg.

Hilsen Niels
Index
89711: sv: sv: sv: sv: Engelsk humor og anmeldelse af Disco 4 (15-11-2009 19:13:42) (svar på 89706)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.137.90)
Det er humor.


vh

jan
Index
89758: sv: sv: Engelsk humor og anmeldelse af Disco 4 (16-11-2009 18:40:52) (svar på 89693)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.95.100)
Øh. Niels...

Jeg kender da en enkelt hedebonde som bruger en DII til at trække 3 1/2 tons får rundt hver dag, så en Disco kan sagtens ;-)

hilsen Jens
Index
89760: sv: sv: sv: Engelsk humor og anmeldelse af Disco 4 (16-11-2009 19:25:06) (svar på 89758)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Ja jeg skal ikke afvise, at der er dem der vil proppe et får eller en dunk diesel og to baller halm, eller et godt møget hydraulikstempel eller andet af den slags ind bag i en spritny DiscoIII. Men jeg vil mene at det er fåtallet. For øvrigt er det min opservans at de fleste landmænd både i UK og her i Verninge Sogn kører i japanske Pick-ups. Selvom jeg da undertiden vinker til en 110" HCPU, der ser ud til at blive brugt til det den er bygget til. Men det er stadig ikke en Disco! ;-)

hilsen Niels